https://sputnikportal.rs/20220326/zasto-na-reklamama-satovi-uvek-pokazuju-1010-1135834488.html
Зашто на рекламама сатови увек показују 10.10
Зашто на рекламама сатови увек показују 10.10
Sputnik Србија
Без обзира на марку сата, аутора рекламе или плаката, модела часовника, сви ће вам показати исто – 10 часова и 10 минута. 26.03.2022, Sputnik Србија
2022-03-26T20:45+0100
2022-03-26T20:45+0100
2022-03-26T20:45+0100
друштво
друштво
стил живота
магазин
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/03/1a/1135834206_0:155:1920:1235_1920x0_80_0_0_ea8afc030eeefc5a2b8fbf8adf6cdcce.jpg
Два експеримента спроведена 2017. организована су у намери да се открије шта је то тако специфично у 10 сати и 10 минута, па је управо овај тајминг постао „дифолт“ опција за све оглашиваче сатова у свету.У првом експерименту, истраживачи су тестирали хипотезу да ће сат који показује 10 сати и 10 минута изазивати пријатне доживљаје, па самим тим и повећати вероватноћу куповине у односу на сат који рецимо показује 11 сати и 30 минута или 8 часова и 20 минута.Они су, такође, очекивали како ће казаљке које показују 8 сати и 20 минута имати супротан ефекат, односно изазивати неугодне доживљаје и смањивати вероватноћу куповине. У другом експерименту настојали су да провере да одређени положаји казаљки сата заиста изазивају одговарајуће емоције.Добијени резултати потврђују већину постављених хипотеза. Потврђено је како је 10 сати и 10 минута заиста повезано са угодним доживљајем и намером куповине, јер испитанике подсећа на срећног смајлија.С друге стране, положај 8 сати и 20 минута подсећа испитаника на тужног смајлија, али не доводи до непријатног доживљаја и смањења вероватноће куповине као што је претпостављено.Испитаницима су биле приказане и серије фотографија од 20 различитих сатова с истим белим позадинама случајним редоследом.Водили су бригу о томе да испитаници буду наивни, односно да приликом процена свиђања и вероватноће куповине сата не буду свесни положаја казаљки и њиховог могућег утицаја, што су накнадно и проверили анкетним упитником, преноси портал Новости Магазин.
https://sputnikportal.rs/20211126/sokantna-norveska-reklama-deda-mraz-ima-decka-video-1131929649.html
https://sputnikportal.rs/20210607/otkrice-jedne-od-najvecih-tajni-interneta-zasto-nam-izlaze-reklame-za-nesto-sto-nismo-pretrazivali-1125545015.html
https://sputnikportal.rs/20220226/1134570533.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/03/1a/1135834206_34:0:1887:1390_1920x0_80_0_0_bb0d8f962f3066966af6e0026f3743e4.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
друштво, стил живота, магазин
друштво, стил живота, магазин
Зашто на рекламама сатови увек показују 10.10
Без обзира на марку сата, аутора рекламе или плаката, модела часовника, сви ће вам показати исто – 10 часова и 10 минута.
Два експеримента спроведена 2017. организована су у намери да се открије шта је то тако специфично у 10 сати и 10 минута, па је управо овај тајминг постао „дифолт“ опција за све оглашиваче сатова у свету.
У првом експерименту, истраживачи су тестирали хипотезу да ће сат који показује 10 сати и 10 минута изазивати пријатне доживљаје, па самим тим и повећати вероватноћу куповине у односу на сат који рецимо показује 11 сати и 30 минута или 8 часова и 20 минута.
Они су, такође, очекивали како ће казаљке које показују 8 сати и 20 минута имати супротан ефекат, односно изазивати неугодне доживљаје и смањивати вероватноћу куповине.
У другом експерименту настојали су да провере да одређени положаји казаљки сата заиста изазивају одговарајуће емоције.
Добијени резултати потврђују већину постављених хипотеза. Потврђено је како је 10 сати и 10 минута заиста повезано са угодним доживљајем и намером куповине, јер испитанике подсећа на срећног смајлија.
С друге стране, положај 8 сати и 20 минута подсећа испитаника на тужног смајлија, али не доводи до непријатног доживљаја и смањења вероватноће куповине као што је претпостављено.
Испитаницима су биле приказане и серије фотографија од 20 различитих сатова с истим белим позадинама случајним редоследом.
Водили су бригу о томе да испитаници буду наивни, односно да приликом процена свиђања и вероватноће куповине сата
не буду свесни положаја казаљки и њиховог могућег утицаја, што су накнадно и проверили анкетним упитником,
преноси портал Новости Магазин.