- Sputnik Србија, 1920, 24.01.2022
КУЛТУРА
Рубрика која прати културне феномене и догађаје, ствараоце и личности који својим делом креирају савремену културну сцену у земљи и у свету.

Како је изложба слика Николе Жигона вратила осмех у наш град

© Фото : Галерија РТСПупак света - Ртањ, Никола Жигон
Пупак света - Ртањ, Никола Жигон - Sputnik Србија, 1920, 08.04.2022
Пратите нас
Зашто се осмех вратио у град открива изложба истоименог назива академског сликара Николе Жигона отворена у Галерији Радио Телевизије Србије.
После вишегодишње паузе током које је живео и стварао у иностранству, најновијом поставком „Осмех се вратио у град“, Никола Жигон враћа се на мапу београдских културних збивања.
„Ове слике су настале у последње две, три године у прилично ненормалним условима у односу на оно како смо навикли раније да радимо и стварамо. Настале су као резултат моје спознаје, мог размишљања да постоји та универзална, свепрожимајућа енергија коју бих назвао животном силом. И ове слике, у ствари, имају задатак да публици отворе очи, да постоји информационо поље свести о тој енергији, о тој животној сили која надилази све деструкције и доводи до тога да добро увек на крају победи“, објашњава Жигон у разговору за Спутњик.
© Фото : Галерија РТСЖива вода, 2020. Никола Жигон
Жива вода, 2020. Никола Жигон - Sputnik Србија, 1920, 08.04.2022
Жива вода, 2020. Никола Жигон
Сликар наводи да су његови радови подсећање на ту лахорасту универзалну енергију која постоји и која би требало да посматрача доведе до добрих осећања, мира, спокоја, радости и на крају – до осмеха.
„Слике су апстрактне, њима доминирају мирноћа и сталоженост. Имају задатак да нас испровоцирају да се оканемо размишљања о проблемима и о свим лошим ситуацијама које нас окружују и нађемо неки свој мир и спокој у души“, поручује наш саговорник.
Према његовим речима, поставка је визуелно и ритмички веома атрактивна пошто су изложени различити формати, од екстремно великих до крајње малих димензија. Сви радови су настали истом техником – акрил на платну уз неке комбиноване технике.

Београд, један од центара светске културе

Посебан изазов за Жигона био је повратак пред домаћу публику:
„Београд је специфичан град, по мом мишљењу један од центара светске културе. Успети у Београду и направити нешто је много теже него у неким другим срединама. Имао сам ту част да ову поставку отвори Ђорђе Кадијевић који је отворио и моју прву самосталну изложбу пре тридесет година“.
На питање како је изгледао стваралачки процес једног сликара у време пандемије коронавируса, када су управо изложени радови и настајали, да ли су се родиле нове теме, идеје и мотиви, Жигон каже да се атмосфера у потпуности променила.
„Коронавирус је с једне стране направио шта је направио, с друге стране је дао нама уметницима више времена да размишљамо, да се посветимо себи и свако на свој начин о својим проблемима, оним уметничким“, објашњава наш саговорник.
© Фото : Галерија РТСБанкомат среће 4, Никола Жигон
Банкомат среће 4, Никола Жигон - Sputnik Србија, 1920, 08.04.2022
Банкомат среће 4, Никола Жигон
Никола Жигон додаје да је у плану за следећу годину једна већа ретроспективна изложба коју ће пратити и монографија.
„Није важан ни јубилеј ни године, важно је да је дошао тренутак да могу да покажем пресек онога што сам радио од првих изложби до данашњих дана“, закључује сликар за Спутњик.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала