- Sputnik Србија, 1920, 24.01.2022
КУЛТУРА
Рубрика која прати културне феномене и догађаје, ствараоце и личности који својим делом креирају савремену културну сцену у земљи и у свету.

Вечерас први солистички концерт у Србији чувеног руског пијанисте

CC0 / Pixabay / Ноте
Ноте - Sputnik Србија, 1920, 08.04.2022
Пратите нас
Чувени руски пијаниста Димитриј Алексејев пред свој први солистички концерт у Србији вечерас у 20 сати у Коларчевој задужбини каже да га радује сусрет са нови простором, људима и публиком.
Спутњик и РТ - цензура  - Sputnik Србија
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ

Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).

"Људи посвуда су различити, као и њихови укуси, тако да је увек занимљиво свирати у различитим местима и откривати нову публику. Знам да људи у Београду разумеју одличну музику." рекао је Алексејев Танјугу.
Руски музичар је открио да је једном давно био посетио Београд на један дан, током неког пропутовања, и тада није свирао, а сада каже да је срећан што је коначно у Србији и што наступа.
Како је најављено, Алексеијев ће у Коларцу изводити дела Јоханеса Брамса - Два корална прелудијума за оргуље, оп.122 број 6 и број 10, у сопственој транскрипцији, Сонату број 3 ф-мол, оп. 5 и Хорски прелудијум оп.122, број 8, такође у сопственој транскрипцији, као и Фантазију Ц дур, оп. 17 Роберта Шумана.
За наступ у Великој дворани Колараца, у оквиру концертног серијала "Стеинвеј енд санс", Алексејев је спремио програм са немачком романтичарском музиком, а транскрипције Брамса је урадио јер је открио да та музика "звучи врло занимљиво на клавиру такође".
Према његовим речима, на сваком концерту би требала постојати спрега између ументика и посетилаца јер "музичари не свирају за вакум и празан простор, него за људе".
Алексејев је рекао да би "публика требала осетити да нешто тече из уметника, нека врста енергије".
"Ако је музика одлична, људи ће је разумети без обзира колико су софистицирани. Ако им извођач понуди нешто посебно они ће то схватити", приметио је пијаниста.
Алексејев је почео свирати клавир са 5 година, а касније на Московском конзерваторијуму професор му је био истакнути совјетски пијаниста и педагог Дмитриј Башкиров.
Освојио је награде на такмичењима Маргерит Лонг у Паризу 1969. године, Георге Енеску 1970. у Букурешту и Чајковски 1974. у Москви, док је 1975. године у Лидсу постао први првопласирани пијаниста који је дошао из Совјетског Савеза.
Критика је истицала да је један од најистакнутијих пијаниста тог времена, а његов богат репертоар, чији је део и снимљен, укључује између осталог дела Шумана, Брамса, Прокофјева, Шопена, Рахмањинова и Шостаковича.
Каријеру су му обележили концерти са водећим оркестрима као што су Берлинска филхармонија, Чикашки симфонијски оркестар, Филаделфијски оркестар, Краљевски Концертгебау из Амстердама, Оркестер де Парис, Израелска филхармонија и Минхенски баварски радио.
Упитан да ли постоји правило за успешну и дуготрајну каријеру, Алексејев је одговорио да "нема рецепата и сваки уметник мора ићи својим путем".
"Све је то врло лично и појединачно. Најважнија ствар за мене је одлична музика и уметност. То ме чини тако ентузијастицним за оно што радим. Читав живот изводим ову музику и врло сам срећан", закључио је уметник.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала