https://sputnikportal.rs/20220412/spoj-vizantije-i-fantastike-izlozba-ars-sacra-jezikom-pravoslavlja-preti-otudjenju-1136386280.html
Спој Византије и фантастике: Изложба „Аrs sacra“ језиком православља прети отуђењу
Спој Византије и фантастике: Изложба „Аrs sacra“ језиком православља прети отуђењу
Sputnik Србија
Изложба слика Ђорђа Савића „Аrs sacrа“ у галерији Луцида у Београду доноси нам јединствен спој црквеног сликарства са фантастиком. 12.04.2022, Sputnik Србија
2022-04-12T13:26+0200
2022-04-12T13:26+0200
2022-04-12T13:26+0200
култура
култура
култура – вести
изложба
византија
сликарство
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/04/0c/1136385849_0:389:1237:1085_1920x0_80_0_0_0cd7bed825c97fb215806532fef98c7c.jpg
Према речима ликовног критичара и есејисте Дејана Ђорића, сликар Ђорђе Љ. Савић није увео византијску естетику у апстракцију, већ он изворно слика „византијску фантастику“.„Није ли уосталом цела хришћанска повест, од житија, слика и скулптура до саме готске архитектуре на известан начин фантастична? Анђели и демони обичном човеку делују надреално, али су заправо само део друге, оностране стварности. Тако и Савићево сликарство изгледа у односу на данашњу отуђену, рационалну и хладну техноварварску, дигиталну поставангарду електронике и роботике. Унео је православним језиком речено лични моменат у савремену фантастику“, каже Ђорић. Савићево дело одмах је препознато па је прошле године добио једну од откупних награда на Бијеналу фантастике, а Ђорић истиче да је реч о сликару који је први који је спојио црквену уметност са фантастиком. „Савић је пронашао свој пут ка слици. Тек са њим, када је велика српска река ликовног ирационализма почела наизглед да губи снагу, указује се колико је наша уметност жива, моћна и непредвидива, колико може да се препорађа и изненади, колико је благотворно огрезла у чисту ликовност, за разлику од западне, све више утонуле у визуелно, илустративно, бесмислено и подемоњено“. Ђорђе Савић је завршио сценографију на Факултету примењених уметности у Београду и до сада је учествовао у осликавању више од 30 храмова у Србији, Македонији и Немачкој. Радове на тему византијске и православне уметности и живописа ради од 2015. године. Серија слика која је изложена у галерији Луцида настала је од 2020. године у техници акрил на платну. Изложба „Аrs sacra“ биће отворена до краја месеца.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/04/0c/1136385849_0:273:1237:1201_1920x0_80_0_0_b768fce42a89c671513c262828ce4394.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
култура, култура – вести, изложба, византија, сликарство
култура, култура – вести, изложба, византија, сликарство
Спој Византије и фантастике: Изложба „Аrs sacra“ језиком православља прети отуђењу
Изложба слика Ђорђа Савића „Аrs sacrа“ у галерији Луцида у Београду доноси нам јединствен спој црквеног сликарства са фантастиком.
Према речима ликовног критичара и есејисте Дејана Ђорића, сликар Ђорђе Љ. Савић није увео византијску естетику у апстракцију, већ он изворно слика „византијску фантастику“.
„Није ли уосталом цела хришћанска повест, од житија, слика и скулптура до саме готске архитектуре на известан начин фантастична? Анђели и демони обичном човеку делују надреално, али су заправо само део друге, оностране стварности. Тако и Савићево сликарство изгледа у односу на данашњу отуђену, рационалну и хладну техноварварску, дигиталну поставангарду електронике и роботике. Унео је православним језиком речено лични моменат у савремену фантастику“, каже Ђорић.
Савићево дело одмах је препознато па је прошле године добио једну од откупних награда на Бијеналу фантастике, а Ђорић истиче да је реч о сликару који је први који је спојио црквену уметност са фантастиком.
„Савић је пронашао свој пут ка слици. Тек са њим, када је велика српска река ликовног ирационализма почела наизглед да губи снагу, указује се колико је наша уметност жива, моћна и непредвидива, колико може да се препорађа и изненади, колико је благотворно огрезла у чисту ликовност, за разлику од западне, све више утонуле у визуелно, илустративно, бесмислено и подемоњено“.
Ђорђе Савић је завршио сценографију на Факултету примењених уметности у Београду и до сада је учествовао у осликавању више од 30 храмова у Србији, Македонији и Немачкој. Радове на тему византијске и православне уметности и живописа ради од 2015. године. Серија слика која је изложена у галерији Луцида настала је од 2020. године у техници акрил на платну.
Изложба „Аrs sacra“ биће отворена до краја месеца.