- Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

У ЕУ смањена потражња за јагодичастим воћем из Србије, цене падају

CC0 / Pixabay / Воће
Воће - Sputnik Србија, 1920, 15.04.2022
Пратите нас
Групација произвођача свежег и замрзнутог воћа и поврћа Привредне коморе Србије (ПКС) упозорила је да је извоз замрзнуте малине због ефеката ковида и украјинске кризе значајно опао у последње две године, па је тако у јануару ове године извезено 5.570 тона, што је мање за око 30 одсто у односу на јануар 2021. године, када је извезено 7.930 тона.
Спутњик и РТ - цензура  - Sputnik Србија
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ

Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).

Додаје се да поређења извоза током прва два месеца 2020, 2021. и 2022. године сведоче о наставку тренда смањења извезених количина малине, преноси Танјуг.
„Током прва два месеца 2020. извезено је 19.700 тона замрзнуте малине, у истом периоду 2021. за три хиљаде тона мање, а ове године у истом периоду извезено је свега 11.180 тона“, прецизира се у саопштењу.
Наводи се како произвођачи сматрају да су пост-ковид криза и украјинска криза, значајно повећање трошкова живота и енергетска криза, код потрошача пробудили страх од несташица основних животних намирница, што је довело до великих поремећаја на тржишту Европске уније.
„Све то одразило се и на пласман замрзнутог воћа из Србије на тржиште ЕУ и остатка света. Додатни узрок је и што се тај производ не може сматрати основном животном намирницом. Тако је и извоз у Немачку, највеће тржиште за српску малину, у јануару 2022. преполовљен у односу на јануар 2021. године“, саопштава ПКС.
Оцењује се како инострани купци, малопродајни ланци и индустријски купци у разлоге пада извоза наводе и промене у понашању купаца, јер потрошачи због високе цене замрзнуте малине и купине, купују јефтиније производе попут миксева или замрзнутог егзотичног воћа, усмерени су на набавку основних животних намирница, попут уља, брашна и шећера, затим се опредељују за јефтиније воће због страха и неизвесности које доноси економска криза.
„Са друге стране, индустријски купци који производе јогурте, џемове и сличне производе, малину и купину избацују из производног програма због високе цене и замењују их јефтинијим воћем. Истраживања показују да је у великој већини малопродајних ланаца западне Европе забележен пад продаје замрзнутог воћа, између 10 и 30 одсто“, наводи се у саопштењу.
ПКС преноси да је недавно истраживање компаније Нилсен IQ показало да је продаја замрзнутог воћа у Великој Британији пала за 11 процената у односу на прошлу годину, с тим да је највећи пад забележен код јагодичастог воћа а најмањи код егзотичног.
„Узроком се сматра повећање цена поменутих производа. Замрзнута јагода, чија је берба почела у неким земљама ЕУ, попут Грчке и Шпаније је солидног рода, са ценама сличним прошлогодишњим. Предвиђања су да ће мања продаја свежег воћа у источној Европи у даљем току бербе довести до благог пада цена замрзнуте јагоде“, оцењује се у истраживању Нилсена, преноси ПКС.
„И поред ситуације у Украјини, извештаји из ове земље говоре да је обрађено око 10 одсто више воћњака у односу на прошлу годину и да се очекује солидна берба. Пољски воћари, такође, најављују рекордну бербу јагодичастог воћа и већ склапају предуговоре по знатно нижим ценама од прошлогодишњих“, наводи ПКС.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала