Завршена изградња првог прекограничног моста који спаја Русију и Кину /фото/
© Sputnik / Дмитрий Тупиков / Уђи у базу фотографијаМост преко реке Амур на граници између Русије и Кине
© Sputnik / Дмитрий Тупиков
/ Пратите нас
Завршена је изградња руског дела железничког моста између Русије и Кине у Јеврејској аутономној области на прелазу Нижњелењинское-Тонгђијанг. У питању је први прекогранични железнички мост у Русији преко реке Амур до Кине.
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ
Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).
„Данас присуствујемо важном догађају за Далеки исток и за целу нашу земљу. Градитељи су успели да превазиђу све потешкоће природно-климатског карактера. Обим инфраструктурног објекта одговара значају развоја руско-кинеске економске сарадње, посебно у ситуацији нових изазова са стране непријатељских земаља“, изјавио је опуномоћени представник руског председника у Далекоисточном федералном округу Јуриј Трутњев на свечаној церемонији завршетка изградње објекта.
Он је објаснио значај железничког моста.
„Први железнички прелаз између наших пријатељских земаља биће кључна карика на новој извозној траси, подстицај за стварање нових области за рад и логистичких чворишта, а такође ће побољшати транспортни приступ неколико региона Далеког истока одједном“, нагласио је Трутњев.
Како каже, руски део прелаза пуштен је у рад, а „у блиској будућности припремаћемо се за заједничко пуштање у рад са кинеском страном“.
„Преговори о потпуном отварању и почетку рада моста воде се у Министарству спољних послова, очекује се да ћемо током месеца отворити цео мост“, прецизирао је он.
Нижњелењинское-Тонгђијанг је први железнички мост између Русије и Кине. Његова изградња започета је 2014. године. Дужина моста износи више од 2,2 километара, од којих је нешто више од 300 метара руски део, а више од 1,8 километара — кинески.
Према том пројекту носивост износи око 21 милион тона годишње, а саобраћај ће се одвијати током целе године. Осим тога, мост ће бити најкраћи пут за извоз концентрата руде гвожђа из Кимкано-Сутарског рударско-прерађивачког комбината у Кину.