- Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Цене – гас до даске а купци у леру: Исплати ли се сада пазарити половњаке

CC0 / Pixabay / Половни аутомобили
Половни аутомобили - Sputnik Србија, 1920, 02.05.2022
Пратите нас
У првом кварталу ове године продаја половних аутомобила за петину је била мања у односу на исто време лане, али тржишна логика по којој би то требало да значи и пад њихове цене, у условима опште пандемијско-украјинске кризе, по оцени зналаца ове проблематике, овога пута неће радити. Ако смањења цена и буде биће мало и краткотрајно.
Недостатак нових аутомобила због последица пандемије, односно покиданог ланца снабдевања и недостатка потребних компоненти за њихову производњу, крајем прошле године је изазвао већу потражњу за половњацима, што је довело до раста њихове цене.
Тако је, на пример, просечна цена 15 година старог Фијата Пунто у првом кварталу ове године била 2100 евра, док је у истом периоду претходне године била 1850. За Голф 6, стар 12 година, просечна цена на сајту Половни аутомобили у првом тромесечју ове године била је 6800 евра, а у истом периоду претходне године 700 евра мања. За Ауди А4, девет година стар ове године је требало издвојити 12.300 евра, а у првом кварталу прошле године чак 1800 евра мање. Разлика у цени код Форда Фокус, старог четири године била је чак 2100 евра. Овогодишњи је коштао 12.000 евра.

Хоће ли половњацима пасти цена

Колико је раст цена, а колико глобална неизвесност због украјинске кризе до које у међувремену дошло довела до пада продаје половних аутомобила и шта се на основу тога прецизније може предвиђати, почетком јуна ће показати резултати истраживања сајта Половни аутомобили које је у току.
Оно што је извесно је да је за петину мања продаја и увозних и домаћих половњака.
„У односу на прошлу годину у првом кварталу ове године је 17 одсто мања продаја половних аутомобила из увоза, али оно што је тешко утврдити је да ли је такав резултат последица сукоба у Украјини или је у питању пандемија јер је и даље видљив њен утицај на тржиште. Пре свега се то осликава на тржиште нових аутомобила, јер се теже долази до компоненти, па се тако и смањила производња нових аутомобила. Наша су предвиђања да се то и сада дешава услед актуелног сукоба“, каже за Спутњик Романа Таков која је на сајту Половни аутомобили задужена за односе са јавношћу.
У овим кризним временима када код куће људи сигурно већ имају неки аутомобил одложили су његову замену „млађим“ половњаком, што је утицало на пад продаје. То, међутим, не гарантује и пад цена половњака.
© Фото : Pixabay/paulbr75Цене би накратко могли да оборе половњаци који из ЕУ неће стићи до Украјине
 Олдтајмер - Sputnik Србија, 1920, 29.04.2022
Цене би накратко могли да оборе половњаци који из ЕУ неће стићи до Украјине

Без тржишта Украјине-највећег увозника

„Оно што може да доведе до пада цена, за који мислимо да може да буде само тренутан, јесте то што велики број аутомобила из ЕУ неће бити продат у Украјини. У протеклих годину и по дана Украјина је, са Пољском, била највећи увозник половних аутомобила из ЕУ. Тај већи број половних возила може да уђе и на наше тржиште и већа понуда може да доведе до неке стагнације цена у овом тренутку и можда њиховог краткорочног пада“, уверена је Таков.

А када тај, како каже, краткорочни период прође, цене ће ако не забележе мањи раст, стагнирати, јер ће, објашњава она, и даље бити смањена понуда нових аутомобила.
Међу последицама пандемије је и дуго чекање на нова возила, чак и до годину дана и када се предуго чека, према истраживању које смо радили крајем прошле године, дешава се да купци одустану од новог аутомобила и одлучују се на млађи половни аутомобил, каже наша саговорница.
Она зато сматра да чекање да падну цене не треба да опредељује људе који намеравају да купе полован ауто.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала