https://sputnikportal.rs/20220507/litijum-sest-puta-skuplji-pristupacna-elektromobilnost-vise-nije-realna-1137138416.html
Литијум шест пута скупљи: Приступачна електромобилност више није реална?
Литијум шест пута скупљи: Приступачна електромобилност више није реална?
Sputnik Србија
Глобална несташица кључних компоненти батерија подигла је цене литијума на рекордне нивое. 07.05.2022, Sputnik Србија
2022-05-07T10:57+0200
2022-05-07T10:57+0200
2022-05-07T10:57+0200
економија
свет – економија
аутомобили
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111206/09/1112060949_3:0:1919:1078_1920x0_80_0_0_407749243ecfc91466120ec002e7810b.jpg
Наиме, од прошле године цене литијума су скочиле за више од 700 одсто, никла за 250 одсто, а кобалта и мангана за 100 одсто, па се поставља питања шта то значи за убрзану транзицију ка електричним аутомобилима?Илон Маск, извршни директор „Тесле“, недавно је препоручио свима који желе да се брзо обогате начин на који то најлакше могу да ураде – ископавањем литијума. Према ексцентричном милијардеру, марже на литијум су сада исте као и код производње софтвера, јер су цене на тржишту отприлике 10 пута веће од цене екстракције.Раст цена сирових материјала који су потребни за батерије попут литијума и никла су довели до тога да произвођачи батерија подигну цене произвођачима аутомобила, који су наравно ово поскупљење пренели на купца.Цена никла је била на свим насловним страницама почетком марта када је цена достигла више од 100.000 долара по тони због страха од обуставе трговине са Русијом, али је од тада цена пала на око 33.000 долара. Ипак, тренутно највећи проблем јесте литијум.Цене сирових материјала литијум-јонске батерије су толико порасле, поготово што се катоде тиче, па сада чине чак 80 одсто цене батеријске ћелије, док је 2015. учешће у цени било свега 40 одсто. Милијарде које су уложене у гигафабрике батерија нису стигле до извора сирових материјала. То је довело до тога да „Тесла“ размишља о инвестицијама у руднике и рафинерије. Ситуација је слична као 2018. када су сами морали да уђу у процес производње батерија.„Дачија“ је недавно морала да знатно повећа цену електричног „спринга“ због проблема са несташицом сирових материјала. Овај румунски аутомобил на батерије је током јануара у Француској имао цену од 17.390 евра, док је за исти модел сада потребно издвојити 18.690 евра, што је највећи скок цене у целој гами румунске компаније.Прошле године је глобална продаја електричних аутомобила скочила двоструко, на 6,6 милиона примерака. Због све већег интересовања за батеријским возилима, потражња за литијумом могла би да се повећа и до десет пута до краја ове деценије. Широм света, траже се нове локације за ископавање литијума, а највише су забринути еколошки активисти због процеса рударења који може бити штетан по животну средину, пренео је „Енергетски портал“.
https://sputnikportal.rs/20220428/dugo-iscekivana-vest-spas-za-radnike-i-dobar-znak-za-srbiju-1136901101.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111206/09/1112060949_242:0:1679:1078_1920x0_80_0_0_0448bcd7e7e8855ec6f521fd30af1ff8.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
свет – економија, аутомобили
свет – економија, аутомобили
Литијум шест пута скупљи: Приступачна електромобилност више није реална?
Глобална несташица кључних компоненти батерија подигла је цене литијума на рекордне нивое.
Наиме, од прошле године цене литијума су скочиле за више од 700 одсто, никла за 250 одсто, а кобалта и мангана за 100 одсто, па се поставља питања шта то значи за убрзану транзицију ка електричним аутомобилима?
Илон Маск, извршни директор „Тесле“, недавно је препоручио свима који желе да се брзо обогате начин на који то најлакше могу да ураде – ископавањем литијума. Према ексцентричном милијардеру, марже на литијум су сада исте као и код производње софтвера, јер су цене на тржишту отприлике 10 пута веће од цене екстракције.
Раст цена сирових материјала који су потребни за батерије попут литијума и никла су довели до тога да произвођачи батерија подигну цене произвођачима аутомобила, који су наравно ово поскупљење пренели на купца.
Цена никла је била на свим насловним страницама почетком марта када је цена достигла више од 100.000 долара по тони због страха од обуставе трговине са Русијом, али је од тада цена пала на око 33.000 долара. Ипак, тренутно највећи проблем јесте литијум.
Према изјавама индустријских експерата, испоруке литијума расту дупло спорије од потражње за електричним аутомобилима. Примера ради, Маск, који је недавно купио „Твитер“, рекао је да ће можда да оснује и властиту компанију за ископавање литијума како би осигурао снабдевање.
Цене сирових материјала литијум-јонске батерије су толико порасле, поготово што се катоде тиче, па сада чине чак 80 одсто цене батеријске ћелије, док је 2015. учешће у цени било свега 40 одсто. Милијарде које су уложене у гигафабрике батерија нису стигле до извора сирових материјала. То је довело до тога да „Тесла“ размишља о инвестицијама у руднике и рафинерије. Ситуација је слична као 2018. када су сами морали да уђу у процес производње батерија.
„Дачија“ је недавно морала да знатно повећа цену електричног „спринга“ због проблема са несташицом сирових материјала. Овај румунски аутомобил на батерије је током јануара у Француској имао цену од 17.390 евра, док је за исти модел сада потребно издвојити 18.690 евра, што је највећи скок цене у целој гами румунске компаније.
Прошле године је глобална продаја електричних аутомобила скочила двоструко, на 6,6 милиона примерака. Због све већег интересовања за батеријским возилима, потражња за литијумом могла би да се повећа и до десет пута до краја ове деценије. Широм света, траже се нове локације за ископавање литијума, а највише су забринути еколошки активисти због процеса рударења који може бити штетан по животну средину,
пренео је „Енергетски портал“.