- Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Хотелима у Србији недостаје 15.000 радника, има ли решења?

CC0 / Pixabay / Хотелска соба
Хотелска соба - Sputnik Србија, 1920, 08.05.2022
Пратите нас
Жеља за путовањима после двогодишње паузе и најава туриста из западне Европе да ће ове сезоне сигурно путовати у иностранство, охрабрује и хотелску индустрију Србије. Попуњеност домаћих хотела почетком године била је 46 одсто, што су бољи подаци у односу на исти период 2021, а онда је криза у Украјини поново успорила пословање.
Спутњик и РТ - цензура  - Sputnik Србија
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ

Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).

Сада је број резервација стабилан и чини се да ће коначно да крене опоравак и да се може очекивати раст броја туриста у градовима.
Како су недавно упозорили из Удружења хотелско-ресторатерске привреде Србије (Хорес), туристичка сезона ће бити изазовна не само због украјинске кризе, већ зато што се овај сектор привреде и даље суочава са хроничним недостатком радне снаге. У готово сваком ресторану или хотелу у Србији траже се људи за рад.
Тренутно, у угоститељству је ангажовано око 40.000 радника, док је хотеле у земљи уназад годинама напустило око 6.300 радника, а заједно са ресторанима недостаје им око 15.000.

Шта је решење?

Они наводе да је кључ за решење проблема подизање нивоа зарада, због чега су одлучили да се обрате држави са захтевом за давање олакшица у запошљавању нових радника, ослобађањем од пореза и доприноса на плате, како би се већим зарадама зауставио одлазак неопходног кадра из земље, пише „Политика“.
Решења се морају тражити брзо, јер туризам нема времена за чекање, посебно што губици морају да се надокнаде, а и спремно дочека нова сезона.
У Србији је, према подацима Републичког завода за статистику, у марту ове године у односу на исти период 2021, број долазака туриста већи за 79,6 одсто, док је број ноћења порастао за 44 процента. У истом периоду домаћи гости су забележили за 20 одсто више ноћења, а страни 92 процента. Када је реч о посећености, тренутно је више туриста у бањама и на планинама, посебно током протеклих празника, док се у градским центрима тек очекују у већем броју.
Ни две године од почетка пандемије, угоститељство се нигде у свету још није у потпуности опоравило. Степен попуњености хотела и интересовање за путовањима се мења од сезоне до сезоне и од државе до држава и све то зависи од више фактора.
Туристичке земље су се поприлично консолидовале и чини се да је акценат тренутно на томе како учинити све да се туристима одлазак на пут ни због чега не компликује. Пре свега је реч о ограничењима која се укидају те сада више ни прелазак граница није проблем и путовања су све чешће међународна.

Попуњеност капацитета

Иако није на нивоу из 2019, добра вест је да сви ове године бележе позитиван раст. Према подацима „Амадеуса”, глобална попуњеност хотела достигла је највиши ниво (60 одсто у јулу 2021), готово удвостручивши резултате из истог периода 2020.
Резервације су и даље, кажу, стабилне и очекује се да би ове године требало да се сектор коначно врати на период пре пандемије. Истраживања показују да су путници и даље опрезни приликом резервација смештаја који се и даље практикује само неколико дана пре доласка на одредиште. То је, сматрају стручњаци, још један показатељ неповерења туриста и бојазни да се нешто ипак може изменити у кратком периоду и да евентуално могу да се нађу у проблему.
Како би то променили и обезбедили себи повратак прихода и раније резервације, они напомињу, да туристичка индустрија мора да мења стратегију и да се прилагођава потребама путника како би повратила њихово поверење.
Испоставило се да туристима сада није само важно какав је хотел или место на које путују, него да имају и неку врсту гаранције да су безбедни и да домаћини могу да учине све у случају непредвиђених околности. Међутим, очекивања и приоритети гостију се мењају и у овом тренутку су и даље у предности бесконтактни начини плаћања и то ће изгледа у будућности постати стандард.
Аутоматизација се уводи и у одржавање хотела јер је све већи проблем недовољна радна снага, а стандарди се морају очувати на истом нивоу, уколико желе да побољшају своје пословне резултате.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала