Уместо „Реноа” стиже ребрендирани „Москвич”, могуће укључење и кинеских компанија
© Sputnik / Vitaliy ArutjunovГлавный конвейер Автомобильного завода им. Ленинского комсомола в Москве
© Sputnik / Vitaliy Arutjunov
Пратите нас
После повлачења француског „Реноа“ са руског тржишта, Влада Москве је откупила фабрику и најавила да почиње производњу аутомобила под историјским брендом „Москвич“.
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ
Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).
То ће допринети развоју привреде и сачувати радна места, истичу стручњаци истичу, који износе више сценарија даљег развоја фабрике, а један од њих је укључивање кинеских компанија у производњу новог аутомобила.
Градоначелник Москве Сергеј Собјањин навео је на свом сајту да се у московској фабрици „Рено“ планира производња класичних аутомобила са мотором са унутрашњим сагоревањем, а у будућности се могу очекивати и електрична возила. Према његовим речима, руска компанија „Камаз“ постаће главни технолошки партнер фабрике. „Заједно са Камазом и Министарством индустрије и трговине Русије радимо на локализацији производње максималног броја аутомобилских компоненти у Русији“, навео је Собјањин.
Ребрендирање „Москвича”
Како објашњава за Спутњик експерт Руског института за стратешка истраживања Михаил Бељајев, у овом пројекту учествује Институт за аутомобиле (НАМИ), који се бави научним истраживањима у области аутомобилске индустрије, а то ће помоћи да се производња будућих модела доведе на виши технолошки ниво.
Према његовим речима, руска држава ће спровести ребрендирање назива аутомобила, али ће модели за сада остати исти. Он наводи да постоји доста страних делова у „Реноу“, али ће Русија ићи убрзаним темпом да започне домаћу производњу делова за аутомобиле за руско тржиште.
Треба напоменути да је „Рено“ донедавно производио моделе „Дастер“, „Каптур“, као и „Нисан Терано“. Удео страних делова у аутомобилима произведеним у фабрици је око 40 процената. Од фебруара 2020.године тамо је радило 5.125 људи. Капацитет фабрике је око 188 хиљада возила годишње. Укупна инвестиција „Реноа” у московску фабрику достиже чак 480 милиона евра.
Више сценарија развоја фабрике
Постоји више претпоставки везаних за то како ће „Рено“ успети да постане „Москвич“. Један од њих је да се за основу може искористити стара платформа совјетског „Москвича“. Оснивач групе компанија „АвтоСпетсЦентре“ и „Мозенков Прогресс Цонсултинг“ Владимир Моженков сматра да Русија не треба да развија аутомобил на старој совјетској платформи.
„Залажем се за нову платформу и нове приступе“, каже стручњак.
Други могући сценарио је стварање аутомобила на платформи „Ренаулт Логан” под брендом „Москвич“. Сличне гласине су се већ појавиле на тржишту. „Чисто сумњам да ће Рено уопште имати икакве везе са овим пројектом. Ако већ одлазе са тржишта, они морају да оду, јер ће бити под санкцијама“, каже ауто-експерт, партнер аналитичке агенције „Автостат“ Игор Моржарето.
Такође, постоји верзија да ће московска влада привући кинеске или корејске произвођаче аутомобила као стратешког инвеститора, који, за разлику од западних концерна, још увек неће напустити Русију.
„Ја видим само опцију кинеског аутомобила под марком „Москвич“ као могућност, и то је то“, додаје Моржарето.
О могућности укључења кинеских компанија у производњу „Москвича” пишу и руски медији. Лист „Известија" наводи да власти Москве, Камаз и Министарство индустрије и трговиен воде преговоре са аутоконцернима из кине о производњи аутомобилау некадашњој фабрици „Реноа”. Како се прецизира, разговара се између осталог са компанијама ЈАЦ Моторс, ФАЊ, БYД. Очекује се да ће преговори бити завршени за две недеље, а ако договор не успе Камаз ће се бавити производњом самостално.
Оживљавање домаће аутомобилске индустрије
Михаил Бељајев сматра да је ово шанса да Русија оживи домаћу аутомобилску индустрију.
„Ми смо купили ову индустрију и ставили је под окриље државе. Руска држава ће је наменски развијати, а то значи да ће овај погон давати налоге за производњу аутомобилских делова, као и делова за електронску индустрију. Односно, то има веома велики утицај на целу економију“, истиче он.
Он додаје да је најважније да фабрика аутомобила наставља са радом, као и чињеница да ће се радна места сачувати за људе различитих квалификација: од обичних радника, до инжењера и менаџмента.
Подстицај за развој привреде
Бељајев подсећа да је Русија раније увозила аутомобиле иностране производње на велико.
„Можда ће постојати одређена новчана средства и привилегије од стране државе за ову фабрику како би подржали нашу аутомобилску индустрију и довели је на високу позицију међу конкурентима”, истиче он.
Према његовим речима, фабрика се неће само такмичити са другим индустријама аутомобила, него ће Русија коначно престати да зависи од увоза из иностранства.
Бељајев наглашава да задатак руске државе није само да очува ову производњу, већ да утиче на њен перспективан развој како би дала подстицај остатку привреде.