„Змај смрти“: Палеонтолози открили нову врсту летећих џинова /видео, фото/

CC0 / Pixabay/Damian Trochanowski / Птеросаурус
Птеросаурус - Sputnik Србија, 1920, 25.05.2022
Палеонтолози у Аргентини су ископали нову врсту птеросауруса коме су дали име „змај смрти“, због његовог застрашујућег и огромног тела које је летело небеским сводом у потрази за пленом у доба креде.
Спутњик и РТ - цензура  - Sputnik Србија
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ

Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).

Научници су открили остатке два џиновска летећа гмизавца у формацији Плотиер у провинцији Мендоза. Према тврдњама истраживача, одрасла јединка била је дуга девет метара, са распоном крила од седам метара. Како палеонтолози наводе, ова „летећа звер“ била је један од највећих летећих кичмењака који су икада живели. Сматрају да је призор овог џиновског птеросауруса док лови са праисторијског неба креде вероватно био застрашујућ.
Занимљива чињеница је да припадају аждархидима, што у преводу са персијског на српски значи „сличан змају“ - породици џиновских врста птеросауруса. Карактеристика која их одликује су дуге ноге, као и велике лобање и изузетно дуг врат, који је сачињен од издужених вратних пршљенова кружног пресека.

Летећи змај

Истраживачи процењују да је овај змај живео најмање 20 милиона година пре него што се догодио удар астероида на Јукатан, што је изазвало катаклизмичне догађаје и када је збрисано три четвртине живота на Земљи.
На основу фосилизованих остатака, детаљном анализом је утврђено да остаци два птеросауруса припадају врсти Thanatosdrakon amaru - што у преводу са старогрчкогзначи „змај смрти“. Вођа истраживања Леонардо Ортиз истакао је да ове карактеристике фосила до сада нису виђене, што је захтевале нов назив рода и врсте.
Потврђено је да су птеросауруси преминули у исто време пре више од 86 милиона година, а да је један од њих у тренутку смрти још увек био младунче. Оно што се не може са сигурношћу рећи јесте да ли су ова два јединствена примерка своје врсте била у сродству.

Палеонтолошка Мека

До случајног открића фосила је дошло приликом извођења грађевинских радова у близини града Мендозе - који се налази на планини Аконкагва, познатој по открићима великих и непознатих палеонтолошких врста.
Леонардо Ортиз и његов тим били су изненађени открићем добро очуваних остатака фосила, јер су кости птеросауруса крхке и углавном их проналазе у ситним фрагментима не пружајући им довољно података о изгледу и врсти птеросауруса. Додајући да им је пажњу првобитно привукла величина, као и количина остатака.
Њихов закључак је да ће детаљнија испитивања бацити светло на новокласификовану врсту, која је према њиховим тврдњама за сада највећи откривени птеросаурус у Јужној Америци и један од највећих на свету, пренела је „Национална географија“.
Истраживање ће бити објављено у септембарском издању за 2022. годину у часопису Cretaceous Research.