При крају израда пројекта за реконструкцију пруге Београд - Бар
© Sputnik / Радоје ПантовићРеконструкција пруге Београд - Бар код Вреоца
© Sputnik / Радоје Пантовић
Пратите нас
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић изјавио је да је у завршној фази израда пројектне документације за реконструкцију пруге Београд - Бар, а пре свега деонице од Ваљева до Врбнице.
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ
Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).
Момировић је казао да је тај пројекат посебно значајан за Прибој и сва места јужно од Ужица која су, како каже, традиционално повезана са пругом Београд - Бар.
Навео је да је Србија "отворила ту причу" са црногорским партнерима и оценио да лука Бар не може да опстане без српске привреде.
"Ако направимо квалитетну железничку инфраструктуру којом ће се до мора возити шест сати најквалитетнијим возовима, направили смо огроман искорак у саобраћајној комуникацији не само у Србији, већ на Балкану", рекао је Момировић за Танјуг.
Додао је да ће у наредна два месеца бити завршена пројектна документација и нагласио да се неће одустати од тог пројекта јер је, како каже, пруга Београд - Бар кључна за западну Србију и "кључна веза Србије са Црном Гором".
Момировић је истакао да се улаже више од три милиона евра у реконструкцију већег броја станица и да је већ реконструисана пруга до Ваљева на брзину од 120 километара на час, а која од пуштања у саобраћај 1973. године, како каже, никада није обновљена.
"Са реконструкцијама које смо до сада урадили, до Ужица сада путујемо 3 сата и 15 минута, док се пре 10 година путовало осам сати. До Ваљева се стиже за мало више од сат времена, а до Косјерића за мало мање од два сата", рекао је Момировић.
До краја радова на обилазници око Београда преостала само једна деоница
На питање о радовима на обилазници Стражевица - Бубањ Поток, Момировић је рекао да је то најфреквентнији део на саобраћајној мапи Србије када је реч о теретном саобраћају.
Навео је да је градња обилазнице око Београда почела 1989. године и да деценијама владе нису могле да је заврше, али да је 2018. године држава поново покренула и одлучно кренула у реализацију тог пројекта.
Момировић је рекао да је завршен сектор 4 - осам километара, а да се завршава и сектор 5 - око четири километра са тунелом Стражевица.
"Остаје само једна деоница да тај део обилазнице око Београда, у пројектном и грађевинском смислу пошаљемо у историју јер морамо да изместимо теретни саобраћај из Београда и да омогућимо брзу саобраћајну комуникацију у кар-го саобраћају", рекао је Момировић.
Говорећи о роковима за завршетак радова, министар је рекао да је било неколико села на деоници ауто-пута и да је у протеклих годину дана исељено више од 500 људи са тог простора.
"Овај пројекат касни више од 30 година, али ако причамо о кашњену од два или три месеца, то није кашњење, онда је на време. Ово су велики пројекти које нисмо реализовали протеклих деценија и тешко је погодити дан", рекао је Момировић.