00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ЕНЕРГИЈА СПУТЊИКА
Субвенције од 20.000 евра за кров над главом породицама са децом
16:00
30 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
Најопаснија друштвена мрежа у Америци
17:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
НАУКА И ТЕХНОЛОГИЈА

„Теслин“ тим изумео батерије које би могле да трају и 100 година

© AP Photo / David ZalubowskiЛого компаније „Тесла“
Лого компаније „Тесла“ - Sputnik Србија, 1920, 05.06.2022
Пратите нас
Истраживачки тим компаније „Тесла“ и канадског универзитета у Халифаксу налази се у вишегодишњој мисији: да пронађе дуготрајније и јефтиније батерије које се брже пуне за електрична возила и складиштење енергије. Њихов најновији продор у овој области представљају батерије које би могле да трају и до 100 година.
Група научника је за компанију „Тесла“, која производи возила на електрични погон, од 2016. до сада развила неколико патената, објавио је портал „Клима101“.

Батерија за читав век

Последњи рад у низу фокусира се на „стогодишњу батерију“ — односно варијацију литијум-никл-манган-кобалт батерије. Тестирање је показало да постоји могућност да такве ћелије трају отприлике читав век у случају да раде на напону од 3,8 волти (уместо уобичајених 4,2 волта) уз одржавање на температури од 25 степени.
Када је реч о пуњењу, нова батерија је, према наводима аутора, конкурентна литијум-гвожђе-фосфат (ЛФП) ћелијама, које се све више користе у „Теслиним“ електромобилима.
ЛФП батерије трају око 10 година. Поврх потенцијално скоро 10 пута дужег животног века у односу на њих, „стогодишња“ ћелија може ускладишти и веће количине енергије.

Проблем висока цена

Велики проблем ових батерија јесте то што су скупље у поређењу са ЛФП ћелијама и можда никада неће достићи карактеристике неопходне за употребу у ауто-индустрији, наводи портал.
Истраживачи сугеришу да би њихова варијација литијум-никл-манган-кобалт батерија могла да се примењује за дугорочно складиштење енергије, али потенцијал за комерцијализацију се и даље испитује.
Додатни изазов јесте то што у свом саставу нова батерија садржи кобалт чије је рударење изузетно штетно по животну средину. Ипак, компанија „Тесла“ најављује могуће модификације дизајна које ће искључити кобалт.
Quantum Computing - Sputnik Србија, 1920, 01.06.2022
НАУКА И ТЕХНОЛОГИЈА
Научници праве „безгрешни“ квантни рачунар
батерија - Sputnik Србија, 1920, 21.05.2022
НАУКА И ТЕХНОЛОГИЈА
Да ли су живе батерије решење за будућност?
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала