00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Живот је као бокс: Научите да примате ударце, али задате победнички
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пречник страним речима и изразима“
20:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Неко лаже: Трамп или Зеленски
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Све „бољке“ возила на батерије: Зашто Срби слабо купују електричне аутомобиле

CC BY 2.0 / Eneas De Troya / Autos Eléctricos / Електрични аутомобил
Електрични аутомобил - Sputnik Србија, 1920, 12.06.2022
Пратите нас
Куповина електричног аутомобила је интересантна опција за грађане Србије и 86 одсто њих би можда или сигурно то урадило, али би већина била спремна да издвоји највише 3.000 евра изнад цене других аутомобила.
Ово је показало ново истраживање НАЛЕД-а, које је указало и на чињеницу да поред цене постоји и још важнији изазов, а то је недовољно развијена инфраструктура.
Према подацима МУП-а, у 2020. било је регистровано 2,2 милиона возила од чега тек 1.416 хибридних и 102 електрична.
Ценовници дистрибутера показују да су хибридна и електрична возила и до три пута скупља од стандардних и за три четвртине грађана то је кључни разлог зашто нису прешли на електрични погон.
„Према различитим проценама, у Србији је инсталирано између 50 и 150 пуњача. Просечно време пуњења је око 4,5 сата што би значило да се на једном пуњачу дневно може напунити највише пет аутомобила. На ауто-путевима је постављено свега осам пуњача, а до краја ове године биће их највише 18“, истакла је Ирена Ђорђевић, менаџерка за регулаторну реформу у НАЛЕД-у.
Како је додала, поред обезбеђивања већег броја пуњача изазов ће бити и регулисање наплате пуњења које је сада бесплатно. Прорачун је да би и у случају увођења накнаде, трошак пуњења, без накнаде за коришћење пуњача и других трошкова, био неколико пута нижи него код конвенционалних возила код којих износи у просеку 1.300 динара на 100 километара, преноси „Блиц бизнис“.

Проблематичан и домет

Трећа брига на коју грађани указују је домет електричних возила. Највећи део испитаника (65%) био би задовољан дометом до 500 километара. Иако конвенционални аутомобили имају досег од 500 до 790 километара с једним пуњењем резервоара, електрична возила не заостају у том сегменту (од 455 до 836 километара) и евидентно је да би задовољила већину потреба.
За дуже релације, поред брзих пуњача, једно од решења могле би бити замењиве батерије.
Биљана Вуксановић, државна секретарка Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре најавила је за 2022. годину израду стратешког оквира за унапређење сектора е-Мобилности, а први корак на том путу биће поједностављење поступка инсталирања пуњача.
Према њеним речима, до краја године биће припремљени и предлози Закона о планирању и Закона о путевима, а са Министарством унутрашњих послова планирана је измена и допуна законских решења из области е-Мобилности који се односе на безбедност у саобраћају.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала