СВЕТ
Најновије вести из света

Кинески научници секвенцирали геном човека старог 14.000 година

CC0 / / ДНК ланац - илустрација
 ДНК ланац - илустрација - Sputnik Србија, 1920, 15.07.2022
Генетска анализа женске лобање од пре 14.000 година која је пронађена у југозападној Кини сугерише да је била у сродству са древном популацијом која је мигрирала у Северну Америку из источне Азије.
Мобилна апликација Sputnik на српском језику - Sputnik Србија
Пратите Спутњик и на летовању

Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com

На југозападу Кине научници су открили људски геном из касне плеистоценске епохе. Ону су спровели секвенцирање генома 14.000 година старих људских остатака „Менгзи Рен“, који су откопани 1989. године у пећини у провинцији Јунан. У пећини је откривено више од 30 људских фосила, као и фосила јелена, макакија и црног медведа.
„У комбинацији са објављеним подацима, открили смо јасну генетску стратификацију у древним јужним популацијама источне и југоисточне Азије, и одређени степен дивергенције југа насупрот северу током касне плеистоцене“, наводи се у часопису „Карент бајолоџи“, преноси Кинески интернационални радио.
Древни ДНК из лобање старе 14.000 година открива да је особа била припадник наше врсте, хомо сапиенс, и да је имала генетске везе са источноазијским прецима Индијанаца.
Бинг Су са Института за зоологију Кунминг при Кинеској академији наука и његове колеге су установили да је Менгзи Рен била женска особа. Тим је секвенцирао делић укупног генома, али то је било довољно да се утврди идентитет појединца на нивоу врсте.
Према његовим речима, то је био заиста узбудљив тренутак.
„Тешко је пронаћи древни ДНК у таквом узорку. Након три године покушаја да извучемо ДНК из око 100 тачака на лобањи, пронашли смо древни ДНК који смо могли секвенцирати. Ово је први пут да смо секвенцирали древни источноазијски геном из времена када су људи мигрирали у Америку, помажући да се потврди источноазијско порекло Индијанаца“, каже Су.
На основу ове генетске анализе, истраживачи спекулишу да су неки од ових предака Индијанаца можда путовали на север дуж обале данашње источне Кине, као и преко јапанских острва, пре него што су из Сибира прешли у Америку.
Таримска мумија - Sputnik Србија, 1920, 07.07.2022