- Sputnik Србија, 1920
РУСИЈА
Најновије вести, анализе и занимљивости из Русије и Заједнице независних држава

Руси враћају старе, совјетске брендове

© Sputnik / Vitaliy Belousov / Уђи у базу фотографијаFrom USSR With Love: Vintage Cars on Display in Moscow
From USSR With Love: Vintage Cars on Display in Moscow - Sputnik Србија, 1920, 24.07.2022
Пратите нас
Судећи по најновијим анкетама, убедљива већина Руса подржава идеју оживљавања совјетских брендова у готово свим гранама индустрије.
Мобилна апликација Sputnik на српском језику - Sputnik Србија
Пратите Спутњик и на летовању

Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com

Иако су пре само неколико деценија критиковали совјетске брендове и сањали о телевизорима марке „Панасоник“ или фармеркама „Левис“, данас Руси мисле сасвим другачије, о чему сведочи и истраживање Аналитичког центра Универзитета „Синергија” које је показало да грађани Русије подржавају повратак на тржиште разних совјетских брендова - од аутомобила, хране и пића, одеће и обуће, до парфема и кућне хемије.
Након јачања западних санкција против Москве руске власти су најавиле планове за оживљавање неких руских марки аутомобила, као што су „Москвич“, „Волга“ и „Победа“, док грађани, по свој прилици, подржавају тај курс.
Чак 83 одсто Руса сматра да је неопходно оживети совјетске брендове пошто су се одређене стране компаније повукле са руског. Осим совјетских марки аутомобила, Руси сматрају да поново треба покренути производњу фрижидера „Орск“ и бицикала „Кама“.
Присталице оживљавања совјетских брендова образлажу свој став оценом да ће то ојачати привреду кроз ефективну супституцију увоза, подржати домаће предузетнике, спречити могући дефицит робе и пласирати на тржиште квалитетне производе по приступачној цени.
Критичари овог тренда сматрају да ти брендови неће моћи да конкуришу савременим брендовима по квалитету својих производа, те да је боље стварати нове брендове него оживљавати оне који нису издржали тест времена. Мањи део грађана Русије не подржава овај тренд, јер су имали непријатно искуство приликом коришћења совјетских брендова, док сваки једанаести Рус не верује у могућност правог оживљавања совјетских брендова, пошто сматра да ће цела прича остати само на речима.
Ипак, како је показала анкета, совјетске ствари изазивају позитивне асоцијације код убедљиве већине учесника студије. Према њиховим речима, СССР је производио углавном поуздане и приступачне ствари које су служиле неколико генерација. Мање од трећине испитаника има неутралне асоцијације када се сете ствари направљених у СССР-у, док само осам одсто има негативне асоцијације.
Многи док се присећају „старих добрих времена“ говоре о срећном детињству, најукуснијем сладоледу од 13 копејки, пионирским камповима, продавници „Балатон“, старим „Волгама“, плажама Крима, кавкаским одмаралиштима и народном пријатељству, као и о социјалним гаранцијама – јефтиној храни, стабилним платама, пристојним пензијама и бесплатним становима.
Међутим, многи експерти објашњавају да је ту реч „о идеализацији прошлости“ која је увек постојала и увек ће постојати.
Модели аутомобила москвич - Sputnik Србија, 1920, 06.07.2022
РУСИЈА
Кросовери и електрични аутомобили: Како ће изгледати нова руска возила „москвич“
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала