https://sputnikportal.rs/20220724/rusi-vracaju-stare-sovjetske-brendove-1140164385.html
Руси враћају старе, совјетске брендове
Руси враћају старе, совјетске брендове
Sputnik Србија
Судећи по најновијим анкетама, убедљива већина Руса подржава идеју оживљавања совјетских брендова у готово свим гранама индустрије. 24.07.2022, Sputnik Србија
2022-07-24T12:53+0200
2022-07-24T12:53+0200
2022-07-24T12:53+0200
русија
русија – друштво
русија – политика
санкције русији
специјална операција у украјини
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111665/48/1116654838_0:176:3017:1873_1920x0_80_0_0_46adbd04eac276195a51bc4c54935b52.jpg
Иако су пре само неколико деценија критиковали совјетске брендове и сањали о телевизорима марке „Панасоник“ или фармеркама „Левис“, данас Руси мисле сасвим другачије, о чему сведочи и истраживање Аналитичког центра Универзитета „Синергија” које је показало да грађани Русије подржавају повратак на тржиште разних совјетских брендова - од аутомобила, хране и пића, одеће и обуће, до парфема и кућне хемије.Након јачања западних санкција против Москве руске власти су најавиле планове за оживљавање неких руских марки аутомобила, као што су „Москвич“, „Волга“ и „Победа“, док грађани, по свој прилици, подржавају тај курс.Чак 83 одсто Руса сматра да је неопходно оживети совјетске брендове пошто су се одређене стране компаније повукле са руског. Осим совјетских марки аутомобила, Руси сматрају да поново треба покренути производњу фрижидера „Орск“ и бицикала „Кама“.Присталице оживљавања совјетских брендова образлажу свој став оценом да ће то ојачати привреду кроз ефективну супституцију увоза, подржати домаће предузетнике, спречити могући дефицит робе и пласирати на тржиште квалитетне производе по приступачној цени.Критичари овог тренда сматрају да ти брендови неће моћи да конкуришу савременим брендовима по квалитету својих производа, те да је боље стварати нове брендове него оживљавати оне који нису издржали тест времена. Мањи део грађана Русије не подржава овај тренд, јер су имали непријатно искуство приликом коришћења совјетских брендова, док сваки једанаести Рус не верује у могућност правог оживљавања совјетских брендова, пошто сматра да ће цела прича остати само на речима.Ипак, како је показала анкета, совјетске ствари изазивају позитивне асоцијације код убедљиве већине учесника студије. Према њиховим речима, СССР је производио углавном поуздане и приступачне ствари које су служиле неколико генерација. Мање од трећине испитаника има неутралне асоцијације када се сете ствари направљених у СССР-у, док само осам одсто има негативне асоцијације.Многи док се присећају „старих добрих времена“ говоре о срећном детињству, најукуснијем сладоледу од 13 копејки, пионирским камповима, продавници „Балатон“, старим „Волгама“, плажама Крима, кавкаским одмаралиштима и народном пријатељству, као и о социјалним гаранцијама – јефтиној храни, стабилним платама, пристојним пензијама и бесплатним становима.Међутим, многи експерти објашњавају да је ту реч „о идеализацији прошлости“ која је увек постојала и увек ће постојати.
https://sputnikportal.rs/20220706/krosoveri-i-elektricni-automobili-objavljeno-kako-ce-izgledati-nova-ruska-vozila-moskvic-1139575265.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Оливера Икодиновић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/19/1123948400_0:0:1806:1807_100x100_80_0_0_8343580a882997eaad4f2bd4779cd63b.jpg
Оливера Икодиновић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/19/1123948400_0:0:1806:1807_100x100_80_0_0_8343580a882997eaad4f2bd4779cd63b.jpg
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111665/48/1116654838_142:0:2873:2048_1920x0_80_0_0_9539e1b83ce5a544b771c4fcfb05ec9f.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Оливера Икодиновић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/19/1123948400_0:0:1806:1807_100x100_80_0_0_8343580a882997eaad4f2bd4779cd63b.jpg
русија, санкције, криза у украјини
русија, санкције, криза у украјини
Руси враћају старе, совјетске брендове
Судећи по најновијим анкетама, убедљива већина Руса подржава идеју оживљавања совјетских брендова у готово свим гранама индустрије.
Пратите Спутњик и на летовању
Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com
Иако су пре само неколико деценија критиковали совјетске брендове и сањали о телевизорима марке „Панасоник“ или фармеркама „Левис“, данас Руси мисле сасвим другачије, о чему сведочи и истраживање Аналитичког центра Универзитета „Синергија” које је показало да грађани Русије подржавају повратак на тржиште разних совјетских брендова - од аутомобила, хране и пића, одеће и обуће, до парфема и кућне хемије.
Након јачања западних
санкција против Москве руске власти су најавиле планове за оживљавање неких руских марки аутомобила, као што су „Москвич“, „Волга“ и „Победа“, док грађани, по свој прилици, подржавају тај курс.
Чак 83 одсто Руса сматра да је неопходно оживети совјетске брендове пошто су се одређене стране компаније повукле са руског. Осим совјетских марки аутомобила, Руси сматрају да поново треба покренути производњу фрижидера „Орск“ и бицикала „Кама“.
Присталице оживљавања совјетских брендова образлажу свој став оценом да ће то ојачати привреду кроз ефективну супституцију увоза, подржати домаће предузетнике, спречити могући дефицит робе и пласирати на тржиште квалитетне производе по приступачној цени.
Критичари овог тренда сматрају да ти брендови неће моћи да конкуришу савременим брендовима по квалитету својих производа, те да је боље стварати нове брендове него оживљавати оне који нису издржали тест времена. Мањи део грађана Русије не подржава овај тренд, јер су имали непријатно искуство приликом коришћења
совјетских брендова, док сваки једанаести Рус не верује у могућност правог оживљавања совјетских брендова, пошто сматра да ће цела прича остати само на речима.
Ипак, како је показала анкета, совјетске ствари изазивају позитивне асоцијације код убедљиве већине учесника студије. Према њиховим речима, СССР је производио углавном поуздане и приступачне ствари које су служиле неколико генерација. Мање од трећине испитаника има неутралне асоцијације када се сете ствари направљених у СССР-у, док само осам одсто има негативне асоцијације.
Многи док се присећају „старих добрих времена“ говоре о срећном детињству, најукуснијем сладоледу од 13 копејки, пионирским камповима, продавници „Балатон“, старим „Волгама“, плажама Крима, кавкаским одмаралиштима и народном пријатељству, као и о социјалним гаранцијама – јефтиној храни, стабилним платама, пристојним пензијама и бесплатним становима.
Међутим, многи експерти објашњавају да је ту реч „о идеализацији прошлости“ која је увек постојала и увек ће постојати.