Откриће у Месечевом мору спокоја: НАСА пронашла кратер у ком је температура идеална за људе

© Sputnik / Александр Кряжев / Уђи у базу фотографијаПомрачење Месеца
Помрачење Месеца - Sputnik Србија, 1920, 29.07.2022
НАСА је пронашла кратер у Месечевом мору спокоја, једном од лунарних мора, у ком је температура ваздуха иста као собна температура на Земљи.
Мобилна апликација Sputnik на српском језику - Sputnik Србија
Пратите Спутњик и на летовању

Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com

Захваљујући свемирској летелици "Lunar Reconnaissance orbiter", примећена је депресија на Месецу, дубока око 100 метара, дужине и ширине фудбалског терена, где је температура константна и за људе пријатна, око 17 степени Целзијуса, преноси Форбс.
Температура месечеве површине варира између - 126 степени, током лунарног дана, и - 137 степени целзијуса током ноћи.
Јаме на Месецу, откривене први пут 2009. године, представљају добру заштиту од сунчевог зрачења, космичких зрака и микрометеорита, наводи НАСА.
"Термално окружење јаме је пријатније у поређењу са било којим другим местом на Месецу, са температурама које варирају око 17 степени где Сунце не сија директно", пишу аутори студије.
Јама "Trankuillitatis" се налази на екваторијалној географској ширини од 8,334° северно и далеко је најтоплија локација током лунарне ноћи.
Како се наводи, јама би могла да штити астронауте од високоенергетског зрачења, укључујући светлост високе енергије (као што су рендгенски и гама траци) и честице високе енергије (алфа и бета честице) које не могу продрети дубоко у Месечеву површину.