https://sputnikportal.rs/20220803/vise-novca-za-registraciju-automobila-poskupela-jedna-od-najvecih-stavki-1140661702.html
Више новца за регистрацију аутомобила: Поскупела једна од највећих ставки
Више новца за регистрацију аутомобила: Поскупела једна од највећих ставки
Sputnik Србија
Полисе осигурања од аутоодговорности поскупеле су ових дана за око 22 одсто у просеку, изјавио је Зоран Ћирић из службе за односе с јавношћу Удружења... 03.08.2022, Sputnik Србија
2022-08-03T19:10+0200
2022-08-03T19:10+0200
2022-08-03T19:10+0200
економија
србија
србија – друштво
друштво
регистрација
аутомобили
саобраћај и инфраструктура
економија
србија – економија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112291/20/1122912021_0:320:3072:2048_1920x0_80_0_0_6fff93e6490a6e297fd26bdb2e1a974e.jpg
Образлажући разлоге поскупљења генерални секретар УОС Душко Јовановић каже да је основни разлог за повећање цене полисе осигурања од аутоодговорности раст цене резервних делова који је условљен инфлацијом на светском нивоу.Он истиче да се ситуација на тржишту аутомобила неповољно одражава на пословање друштава за осигурање у делу аутоодговорности.Разлог томе је, како каже, јер се с једне стране производе све софистициранија и скупља возила, пре свега електрична, која су подложнија оштећењима, а са друге стране скачу цене половних возила на тржишту, које су репер за одређивање накнаде штета на возилима.Наглашава и да је претходни пут цена полисе осигурања од аутоодговорности промењена 1. јула 2014. године а да је од тада до данас у Србији забележена инфлација од 20,68 одсто.Јовановић каже да не би требало заборавити и повећање лимита за накнаду штета које прописује Закон о обавезном осигурању у саобраћају, што је континуиран процес који подразума постепено повећање лимита за накнаду штета.Подсећа и на одлуку Савета Бироа зелене карте да све земље чланице, укључујући и Србију, од 1. јануара 2021. преузму плаћање за све штете причињене возилима регистрованим у земљи и до три месеца по истеку регистрације.„До измене прописа гаранција је важила до момента док је возило регистровано а то ће довести до радикалног скока броја и износа штета са међународним елементом“, каже Јовановић за Танјуг.Додаје да ће те штете пасти директно на терет Удружења осигуравача Србије које обавља функцију бироа зелене карте и посредно на домаће осигураваче који учествују у финансирању.
https://sputnikportal.rs/20220614/stabilizacija-trzista-automobila-se-ne-nazire-dva-su-uzroka-rasta-cena-1138447174.html
https://sputnikportal.rs/20220502/kako-da-platite-porez-ako-ste-kupili-polovni-automobil-1136982663.html
https://sputnikportal.rs/20220102/novi-propisi-za-koja-vozila-se-sada-placa-manji-porez-prilikom-registracije-1132984987.html
србија
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112291/20/1122912021_233:0:2964:2048_1920x0_80_0_0_e80631ed107eeefcda672500ba35f29b.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
србија, србија – друштво, друштво, регистрација, аутомобили, саобраћај и инфраструктура, економија, србија – економија
србија, србија – друштво, друштво, регистрација, аутомобили, саобраћај и инфраструктура, економија, србија – економија
Више новца за регистрацију аутомобила: Поскупела једна од највећих ставки
Полисе осигурања од аутоодговорности поскупеле су ових дана за око 22 одсто у просеку, изјавио је Зоран Ћирић из службе за односе с јавношћу Удружења осигуравача Србије (УОС). Тако ће возачима сада цена регистрације бити већа због скупљег осигурања.
Пратите Спутњик и на летовању
Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com
Образлажући разлоге поскупљења генерални секретар УОС Душко Јовановић каже да је основни разлог за повећање цене полисе осигурања од аутоодговорности раст цене резервних делова који је условљен инфлацијом на светском нивоу.
„Ту је и раст цена услуга транспорта и процене штете, а значајна ставка су и веће цене радног часа у сервисима јер су цене код нас достигле оне које су актуелне у најразвијенијим европским државама“, каже Јовановић.
Он истиче да се ситуација на тржишту аутомобила неповољно одражава на пословање друштава за осигурање у делу аутоодговорности.
Разлог томе је, како каже, јер се с једне стране производе све софистициранија и скупља возила, пре свега електрична, која су подложнија оштећењима, а са друге стране скачу цене половних возила на тржишту, које су репер за одређивање накнаде штета на возилима.
Наглашава и да је претходни пут цена полисе осигурања од аутоодговорности промењена 1. јула 2014. године а да је од тада до данас у Србији забележена инфлација од 20,68 одсто.
Јовановић каже да не би требало заборавити и повећање лимита за накнаду штета које прописује Закон о обавезном осигурању у саобраћају, што је континуиран процес који подразума постепено повећање лимита за накнаду штета.
„Од момента када су актуелни лимити по једном саобраћајној незгоди ступили на снагу, до данас, дошло је до раста накнада за исти тип повреда од око 20 одсто. Тај раст биће настављен како се лимити буду повећавали и прилагођавали Европској унији“, каже он.
Подсећа и на одлуку Савета Бироа зелене карте да све земље чланице, укључујући и Србију, од 1. јануара 2021. преузму плаћање за све штете причињене возилима регистрованим у земљи и до три месеца по истеку регистрације.
„До измене прописа гаранција је важила до момента док је возило регистровано а то ће довести до радикалног скока броја и износа штета са међународним елементом“, каже Јовановић за Танјуг.
Додаје да ће те штете пасти директно на терет Удружења осигуравача Србије које обавља функцију бироа зелене карте и посредно на домаће осигураваче који учествују у финансирању.