- Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Немци ће правити електрична возила у Северној Македонији: Велика инвестиција у коју не верују сви

CC BY-SA 4.0 / Wikipedia/Alexander Migl/Cropped photo / Електрични аутомобил ИГО који треба да се прави у Северној Македонији
Електрични аутомобил ИГО који треба да се прави у Северној Македонији - Sputnik Србија, 1920, 13.08.2022
Пратите нас
Немачка компанија „Next e.GO Mobile“ производиће електрична возила у Тетову, а данас је са владом Северне Македоније потписан уговор о државној помоћи за ту инвестицију.
Мобилна апликација Sputnik на српском језику - Sputnik Србија
Пратите Спутњик и на летовању

Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com

Ради се о инвестицији у комплетну производњу електричних ИГО аутомобила у Технолошко-индустријској развојној зони „Тетово“, речено је на потписивању уговора, преносе северномакедонски медији.

Фабрика електричних аутомобила у Тетову

Северномакедонска влада није објавила детаљне информације о инвестицији, нити о висини субвенција, али је потпредседник владе Артан Груби навео да ће укупна инвестиција бити „тешка“ 720 милиона евра.
Премијер Северне Македоније Димитар Ковачевски рекао је да се „постављају темељи инвестиције, која само у првој фази износи 130 милиона евра и која ће отворити најмање 890 нових добро плаћених радних места“.
Македонски медији наводе да ће, када инвестиција буде потпуно комплетирана, отворити 3.000 до 4.000 радних места.
Министар економије Крешник Бектеши оценио је да ова инвестиција не само да ће отворити радна места, већ ће донети и нове технологије и знања из аутомобилске индустрије и допринети извозу.

Најавили инвестиције у Бугарској и Грчкој

Иста немачка компанија пре годину дана је објавила да ће инвестирати 140 милиона евра у производњу електричних возила у Бугарској, у граду Ловечу. Тада је објављено да би прво возило могло да сиђе са производних трака 2023. године.
Немачка компанија, која је још 2020. потписала меморандум са грчком владом, недавно је најавила и да ће у будућој фабрици у Грчкој бити прављен један њихов електрични модел.

Медији: Сумњива ствар

Међутим, поједини македонски медији скептични су према овој инвестицији. Тако опозициона „Вечер“ наводи како се вест о овој инвестицији није случајно појавила пред локалне изборе у Тетову. Како тврди овај медиј, влада ће издвојити 120 милиона евра субвенције за ову инвестицију само у првој транши.
Специјализовани аутомобилиски магазин „Аутомедиа“ такође наводи да се ради о, благо речено, сумњивој ствари.
Они објашњавају да прототип за аутомобил који ће наводно да се прави у Северној Македонији, потиче још од пре једне деценије и далеко је од модерних електричних аутомобила.
Према наводима тог медија, тај аутомобил потиче из неформалног пројекта Рајнско-вестфалског техничког универзитета у Ахену, када су се аутомобилима на струју још бавили ентузијасти. Немачка компанија са којом је потписан уговор на аутомобилској сцени има потпуно маргинално значење и њен аутомобил користи застарелу технологију још из 2010, наводе они.

Аутобилд: Најгори аутомобил у историји

Као доказ прилажу и текст из немачког „Аутобилда“, који је тестирао тај модел и навео да је у питању „најгори аутомобил који је икада у историји био на њиховом тестирању“.
Електрични аутомобил ИГО замишљен је као микро-возило, али је тај концепт пропао када је Немачка увела субвенције за куповину електричних возила, пише Аутомедиа. Наиме, у Немачкој држава даје субвенцију од 6.000 евра купцима електричних аутомобила, а произвођачи 3.000 евра по примерку, која се одбија од цене аутомобила, што је за ову компанију било превише. Такође, с обзиром на застарелост технологије и лош квалитет израде, ИГО није могао да се такмичи са електричним возилима знатно већих компанија.
Тај медиј тврди да се ради о извлачењу новца из буџета и пита се шта то има Тетово да би се у њему отворила фабрика аутомобила, има ли путеве, железницу, довољно енергије, када ће почети обука радника за веома специфичну индустрију, да ли су потписани уговори са добављачима микрочипова, произвођачима батерија...
Прва генерација модела ИГО почела је да се производи у априлу 2019. године и има домет од 140 километара. Конструисан је на алуминијумској шасији са каросеријом од термопластике. Дуг је 3,34 метра, има места за четири путника, а максимална брзина му је 112 километара на сат. Цена му је, према последњим подацима, око 25.000 евра.
Према последњим подацима из средине 2021. године, план је био да до краја те године буде продато 500 примерака возила, а у 2022. 2.500 аутомобила. Немачка компанија тада је навела да од 2023. године планира да производи 10.000 возила годишње.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала