https://sputnikportal.rs/20220815/tatine-princeze-od-tufnastih-sandala-merilin-monro-do-kutije-svetog-pantelejmona-foto-1140954974.html
„Татине принцезе“: Од туфнастих сандала Мерилин Монро до кутије Светог Пантелејмона /фото/
„Татине принцезе“: Од туфнастих сандала Мерилин Монро до кутије Светог Пантелејмона /фото/
Sputnik Србија
Дошла сам у овај живот и на овај свет да понудим људима нешто што је лепо а у исто време и добро. Да заједно са психолозима, психијатрима и свештеницима... 15.08.2022, Sputnik Србија
2022-08-15T13:54+0200
2022-08-15T13:54+0200
2022-08-15T13:54+0200
култура
култура
култура – интервјуи и аналитика
изложба
слике
сликар
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/08/0b/1140953943_0:246:2474:1638_1920x0_80_0_0_ec87ae0b32b25b01399b4dca4d23cec5.jpg
Овако је у разговору за емисију „Орбита културе“ угледна и награђивана сликарка Слободанка Ракић Шефер, ауторка чак 101 самосталне изложбе, објаснила како доживљава своју професију и мисију једног уметника.„Татине принцезе“Њена последња поставка, под називом „Татине принцезе“, недавно одржана у Галерији Сингидунум, публици нуди својеврстан увид у снове, маштања и тежње девојчица, девојака и младих жена.Према њеним речима, дела из циклуса „Принцезе“ настајале су последњих петнаест година, када није ни слутила да ће наићи на велико интересовање и одобравање код публике.„Све је почело од шврљања по мојим свескама. Изненадило ме је када су пријатељи који су ми долазили у атеље почели да се одушевљавају. Сваки мушкарац има своју принцезу без обзира да ли је ожењен или је само нечији брат, ујак, теча...“Лепота као императив животаКључни моменат који Слободанку Ракић Шефер дефинише као уметника и издваја њене радове у мору других, јесте ведрина и оптимизам као поглед на свет.„Никада ме мрачна страна живота није занимала. Покојни Братислав Љубишић ликовни критичар је рекао давно, средином деведесетих: `Једини сликар Раја је Слободанка` и онда ме је напоменуо да не скрећем с тог пута. Немам намеру да скрећем јер сам таква личност. А да ли мене некад нешто заболи - то нећете никада видети на слици јер ћу се ја трудити максимално да извучем све што је најлепше у животу“, прецизира наша саговорница.„Видела сам и схватила да је човек толико жељан лепоте и да њему лепота недостаје исто као вода, као храна, да је њему лепота душевна потреба. Људи су били усхићени на отварању изложбе. Лепоту стварам и то је императив мог живота, нећу од тога никада одступити“, поручује Слободанка.Од туфнастих сандала Мерилин Монро до кутије Светог ПантелејмонаИзложбом „Татине принцезе“ Ракић Шефер се обраћа новим генерацијама упућујући их на то да пре свега морају знати шта је проверено добро и да теже том добром и лепом. На њеним платнима, у јарком колориту, доминирају различити мотиви, од етно шара до поп културе.„Увек сам волела да пратим рад дизајнера. На неким мојим сликама можете уочити оне чувене црне сандале са белим туфнама Мерилин Монро, али и неке њене хаљине, нешто што је већ препознатљиво из света филма и што је ушло у наше животе. Инспирација ми буду и познате столице наших дизајнера, узимам Диоров накит, узимам познате бочице парфема, али и наше трешње без којих нема живота. Стављам и саксофон, обоу, хармонику, али с друге стране и кутију Светог Пантелејмона. Трудила сам се да тај микрокосмос прерасте сутра у макрокосмос сваке девојке, девојчице, госпођице, а касније и жене“, каже Слободанка.Наша саговорница истиче да је интеракција уметника са посматрачем његовог дела од непроцењивог значаја.„Публика ми каже оно што ја нисам умела, што нисам знала, што нисам још стигла да дефинишем и управо ми она даје нове смернице. Знате ли ви колико је тај контакт са публиком битан? Изненадите се колико сваки човек у себи има емоција, колико има знања, без обзира да ли је ветеринар, да ли је гинеколог или економиста“, закључује Ракић Шефер.
https://sputnikportal.rs/20210704/1125829838.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Маша Радовић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112079/44/1120794494_174:0:1163:989_100x100_80_0_0_ee3a7050eaa31448600a4a51556153f0.jpg
Маша Радовић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112079/44/1120794494_174:0:1163:989_100x100_80_0_0_ee3a7050eaa31448600a4a51556153f0.jpg
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/08/0b/1140953943_0:14:2474:1870_1920x0_80_0_0_d7accf386ad5ae04a8ec2b422d31239c.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Маша Радовић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112079/44/1120794494_174:0:1163:989_100x100_80_0_0_ee3a7050eaa31448600a4a51556153f0.jpg
култура, култура – интервјуи и аналитика, изложба, слике, сликар
култура, култура – интервјуи и аналитика, изложба, слике, сликар
„Татине принцезе“: Од туфнастих сандала Мерилин Монро до кутије Светог Пантелејмона /фото/
Дошла сам у овај живот и на овај свет да понудим људима нешто што је лепо а у исто време и добро. Да заједно са психолозима, психијатрима и свештеницима понудим човеку излечење, да му понудим, и да га подсетим на лепшу страну живота.
Пратите Спутњик и на летовању
Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com
Овако је у разговору за емисију „Орбита културе“ угледна и награђивана сликарка Слободанка Ракић Шефер, ауторка чак 101 самосталне изложбе, објаснила како доживљава своју професију и мисију једног уметника.
Њена последња поставка, под називом „Татине принцезе“, недавно одржана у Галерији Сингидунум, публици нуди својеврстан увид у снове, маштања и тежње девојчица, девојака и младих жена.
„За 46 година моје професионалне каријере направила сам 100 изложби. Нисам више ни размишљала о излагању, мало сам се опустила и почела да радим. Десило ми се да су ми идеје као са неба долазиле. Била сам изненађена, била сам одушевљена, први пут нисам нигде журила, први пут нисам ништа припремала. И баш зато сам дошла до сјајних, до изузетних резултата“, каже Ракић Шефер за Спутњик.
Према њеним речима, дела из циклуса „Принцезе“ настајале су последњих петнаест година, када није ни слутила да ће наићи на велико интересовање и одобравање код публике.
„Све је почело од шврљања по мојим свескама. Изненадило ме је када су пријатељи који су ми долазили у атеље почели да се одушевљавају. Сваки мушкарац има своју принцезу без обзира да ли је ожењен или је само нечији брат, ујак, теча...“
Лепота као императив живота
Кључни моменат који Слободанку Ракић Шефер дефинише као уметника и издваја њене радове у мору других, јесте ведрина и оптимизам као поглед на свет.
„Никада ме мрачна страна живота није занимала. Покојни Братислав Љубишић ликовни критичар је рекао давно, средином деведесетих: `Једини сликар Раја је Слободанка` и онда ме је напоменуо да не скрећем с тог пута. Немам намеру да скрећем јер сам таква личност. А да ли мене некад нешто заболи - то нећете никада видети на слици јер ћу се ја трудити максимално да извучем све што је најлепше у животу“, прецизира наша саговорница.
„Видела сам и схватила да је човек толико жељан лепоте и да њему лепота недостаје исто као вода, као храна, да је њему лепота душевна потреба. Људи су били усхићени на отварању изложбе. Лепоту стварам и то је императив мог живота, нећу од тога никада одступити“, поручује Слободанка.
Од туфнастих сандала Мерилин Монро до кутије Светог Пантелејмона
Изложбом „Татине принцезе“ Ракић Шефер се обраћа новим генерацијама упућујући их на то да пре свега морају знати шта је проверено добро и да теже том добром и лепом. На њеним платнима, у јарком колориту, доминирају различити мотиви, од етно шара до поп културе.
„Увек сам волела да пратим рад дизајнера. На неким мојим сликама можете уочити оне чувене црне сандале са белим туфнама Мерилин Монро, али и неке њене хаљине, нешто што је већ препознатљиво из света филма и што је ушло у наше животе. Инспирација ми буду и познате столице наших дизајнера, узимам Диоров накит, узимам познате бочице парфема, али и наше трешње без којих нема живота. Стављам и саксофон, обоу, хармонику, али с друге стране и кутију Светог Пантелејмона. Трудила сам се да тај микрокосмос прерасте сутра у макрокосмос сваке девојке, девојчице, госпођице, а касније и жене“, каже Слободанка.
Наша саговорница истиче да је интеракција уметника са посматрачем његовог дела од непроцењивог значаја.
„Публика ми каже оно што ја нисам умела, што нисам знала, што нисам још стигла да дефинишем и управо ми она даје нове смернице. Знате ли ви колико је тај контакт са публиком битан? Изненадите се колико сваки човек у себи има емоција, колико има знања, без обзира да ли је ветеринар, да ли је гинеколог или економиста“, закључује Ракић Шефер.