Остаци сићушног диносауруса величине пса пронађени у Аргентини /видео/

© Фото : Caminos de la Tierra/screensotСићушни диносаурус јакапил каниукура
Сићушни диносаурус јакапил каниукура - Sputnik Србија, 1920, 17.08.2022
Тим палеонтолога открио је остатке раније непознате врсте диносауруса у Аргентини. Истраживачи претпостављају да је овај диносаурус дошао из периода креде, последње ере диносауруса, и лутао је Земљом пре између 97 милиона и 94 милиона година.
Мобилна апликација Sputnik на српском језику - Sputnik Србија
Пратите Спутњик и на летовању

Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com

У научном извештају објављеном прошле недеље, палеонтолози су навели да би ови остаци могли представљати читаву лозу оклопних врста диносауруса на јужној хемисфери која је раније била непозната науци.
Остатке је открио тим међународних палеонтолога из Природњачке фондације Феликс де Азара у Аргентини у северној Патагонији. Водећи палеонтолози су у извештају написали да ови остаци представљају „прву дефинитивну врсту тиреофора из аргентинске Патагоније“ и показују „да су рани тиреофори имали много ширу географску распрострањеност него што се раније мислило“.
Сматра се да је новооткривена врста, јакапил каниукура, повезана са врстама тиреофора – оклопљеним диносаурусима попут стегосауруса и анкилосауруса – због низова коштаног оклопа у облику диска дуж врата, леђа и репа диносауруса.

„Ова нова врста представља до сада непознату лозу тиреофоранских диносауруса у Јужној Америци. Тиреофоре су настале пре око 200 милиона година и брзо су еволуирали у неколико врста распрострањених широм света. Међутим, лоза коју је представљао јакапил била је једина која је опстала до пре сто милиона година“, рекао је на представљању врсте специјалиста Националног савета за научна и техничка истраживања и аутор студије Факундо Ригети.

У раним истраживањима, тим је дошао до неколико закључака: ово је врста двоножног сићушног диносауруса, дугог око један и по метар и тежине између 4 и 7 килограма. За диносауруса се такође каже да је биљојед са зубима у облику листа сличним зубима његовог рођака стегосауруса.
Али најупечатљивија карактеристика ове врсте је креста на доњем делу вилице, која се не појављује код других тиреофора, рекао је истраживач Себастијан Апестегија, такође аутор студије.
Ја-Капил значи „носач штитова“ на језику домородачких племена у северној Патагонији.
Студију о овој врсти је објавио је специјализовани часопис Сајентифик рипортс, преноси Спутњик мундо.
Диносаурус - Sputnik Србија, 1920, 20.07.2022