- Sputnik Србија, 1920
РЕГИОН
Најновије вести, анализе и занимљивости из земаља у региону

Хрватски МиГ-ови подигнути због прелета „галеба“, реаговала команда НАТО

CC BY 2.0 / Wikipedia/Matjaž Mirt / Авион галеб г-2
Авион галеб г-2 - Sputnik Србија, 1920, 19.08.2022
Пратите нас
Хрватски МиГ-ови који чине дежурни борбени пар НАТО, подигнути су у потеру за авионом „галеб“ који је у Хрватску улетео из Словеније.
Мобилна апликација Sputnik на српском језику - Sputnik Србија
Пратите Спутњик и на летовању

Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com

Авион „галеб Г-2“, некадашњи школско-борбени двосед ЈНА, полетео је са љубљанског аеродрома Брник и кретао се на малој висини према Сињу.
Обавештена је надлежна НАТО команда у Шпанији, која је подигла хрватске МиГ-ове у потеру за „галебом“.
Хрватско министарство одбране није се огласило овим поводом, а „Слободна Далмација“ тврди, позивајући се на неслужбене информације, да су МиГ-ови полетели јер је млазњак у више наврата мењао курс и тако је постао изразито сумњив, а контрола лета почела је да „спушта“ све летачке зоне које су спортски аеродроми пријавили за летење тог дана. Тако се догодило и у Сињу, где је пријављено летење једрилицама, па им је зона летења „одузета“ док су једрилице још биле у ваздуху.
CC BY-SA 2.0 / Flickr/Dennis Jarvis / Хрватски МиГ-21 у лету
Хрватски миг-21 - Sputnik Србија, 1920, 19.08.2022
Хрватски МиГ-21 у лету
„Слободна Далмација“ тврди да је „галебом“ старим готово 60 година (произведен је 1966. године) и вредним око 60.000 евра, управљао пилот Перо Матас и његов пријатељ, који су га „трампили“ са словеначким власником за „цесну“.
Њиме је требало, по плану лета који је пријављен по свим правилима, да слете на аеродром на Брачу како би обавили све потребне царинске и друге процедуре због уласка у државу, а након тога било је предвиђено да „галеб“ крене према Сињу.
Међутим, након полетања из Словеније догодила се непредвиђена ситуација, тврди Матас.
„Није било ништа страшно, једноставно смо при уласку у хрватски ваздушни простор остали без струје у авиону и сви уређаји који раде на струју су отказали, па тако нисмо имали ни радио-комуникацију. Нестали смо с радара, постали смо невидљиви за нашу контролу и због тога је настао проблем. Струја је нестала десетак минута након полетања, али у једном се тренутку вратила и све је прорадило. А онда је опет нестала и ни један инструмент више није радио нити смо имали радио-везу. Срећом, понео сам и ручну радио-везу, која је доста кратког домета, и негде код Врлике звао сам Сињ да ћемо слетети и да помере све са писте“, испричао је искусни пилот Перо Матас.
Каже да је одлука да слете у Сињ била логична, јер тамо има најмање саобраћаја, па је и најмањи ризик.
„Нисмо имали ваздушну кочницу због отказивања система и нисмо могли да предвидимо какво ће бити слетање. Ми МиГ-ове уопште нисмо видели, нити смо знали за њих јер смо летели доста ниско, а они на пуно већој висини. Тек кад смо слетели у Сињ, почели су да се шале са мном да долазим као папа, да ме прате МиГ-ови. А ја у чуду, какви МиГ-ови?“, испричао је Матас (69) који лети већ 30 година.
Он напомиње да је авион који су узели у Словенији био прегледан пре лета, све је било по прописима и у реду, али да он „није летео две године и једноставно се то догодило у ваздуху”.
„Морам да истакнем да смо све време били на курсу, нисмо га мењали, можда мало висину, али то је небитно. Чињеница је да смо ми неисправним авионом слетели без грешке“, каже пилот, који једини у Хрватској, уз свог пријатеља, има дозволу за управљање оваквим типом авиона.
„Галеб“ којим су долетели из Словеније за сада је једини такав у Хрватској и убрзо се очекује да буде и службено регистрован.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала