- Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Од децембра возом из Сарајева за Загреб преко Бањалуке?

CC0 / Pixabay / Железничка станица
Железничка станица - Sputnik Србија, 1920, 01.10.2022
Пратите нас
„Железнице Републике Српске“(ЖРС) заинтересоване су за успостављање путничке линије из Сарајева за Загреб, која би ишла преко Бањалуке.
Како пишу „Независне новине“, у овом предузећу је речено да су у току преговори регионалних железничких оператера о поновном успостављању линије Сарајево - Бањалука - Загреб, али и других међународних линија у путничком саобраћају.
Како истичу у ЖРС, они свакако подржавају и залажу се за регионално повезивање у железничком превозу путника чим буду испуњени сви техничко-технолошки и економски предуслови за његову коначну реализацију.
„На састанцима који се одржавају у Добоју разговара се о прецизном дефинисању комерцијалних основа, услова и потреба, што захтева детаљну анализу тренутног стања и приоритетних потреба за увођење нових путничких линија на комерцијалним основама свих железничких компанија из окружења“, истакли су из ЖРС.
Директор „Железница Федерације БиХ“ Енис Џафић пре неколико дана је изјавио да су у току преговори са „Железницама Републике Српске“ о успостављању путничке линије Сарајево - Загреб - Сарајево преко Бањалуке, подсећају „Независне новине“.
„Уколико се не постигне договор и „Железнице РС“ не искажу своју заинтересованост и дају сагласност да тај воз прометује, нећемо бити у могућности да поново отворимо ту линију. Иначе, „Хрватске железнице путнички превоз“ (ХЖПП) дале су сагласност да се та путничка линија поново отвори“, рекао је Џафић.
Уколико се договор постигне, како је додао Џафић, воз за Загреб би требало да крене 11. децембра ступањем на снагу новог реда вожње и ишао би свакодневно.
Воз је на овој релацији саобраћао до децембра 2016. године.
Како наводе из ЖРС, када је у питању путнички, али и теретни саобраћај, неопходна је обнова инфраструктуре, подизање квалитета железничких услуга кроз скраћење времена путовања, као и набавка нових возних средстава која би могла да апсорбују обновљену инфраструктуру у будућем периоду.
„Сви ови процеси подразумевају комерцијални приступ у оквиру финансирања међународних линија, а то подразумева израду прецизних анализа на којима се такође ради, о економској оправданости и исплативости, као и броју путника који би користили услуге железничких оператера из оба бх ентитета. Железничка инфраструктура, механизација за њено одржавање, возна средства за теретни и путнички саобраћај, као и радионице за одржавање возних средстава, условљавају и сам начин обезбеђивања адекватних модела финансирања, који ће и одредити динамику модернизације железничког сектора у БиХ и окружењу“, кажу из ЖРС.
Како кажу, Влада Српске, Министарство саобраћаја и веза и „Жељезнице РС“ тренутно воде преговоре и са Европском банком за обнову и развој по питању кредитних средстава за модернизацију железничке деонице на коридору 5ц, од Шамца преко Добоја до Ријечице, односно северне границе са Хрватском.
„Реализација пројекта комплетне обнове ове деонице износи око 200 милиона евра. Имајући у виду тренутне потребе када су у питању возна средства, у протеклом периоду одржани су састанци са светским компанијама из области железничког сектора са подручја Народне Републике Кине, Русије и САД, чије су делегације посетиле „Железнице“ и показале интересовање за потенцијалну будућу сарадњу са потенцијално заинтересованим светским партнерима, а разговарано је о прихватљивим моделима и могућностима финансирања у обнову и развој „Железница Републике Српске“, додали су из ЖРС.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала