00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ЕНЕРГИЈА СПУТЊИКА
Субвенције од 20.000 евра за кров над главом породицама са децом
16:00
30 мин
ВЕСТИ (реприза)
Хоће ли Русија и Америка успети да се договоре и осигурају стабилност у свету?
16:30
30 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
Најопаснија друштвена мрежа у Америци
17:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Потрошачи, обратите пажњу: „Шринкфлације“ ће бити све више у продавницама

CC0 / Pixabay / Супермаркет
Супермаркет - Sputnik Србија, 1920, 05.10.2022
Пратите нас
„Шринкфлацији“ производа за време инфлације, односно паковању мање масе или запремине производа без мењања цене, није могуће стати на пут, рекао је данас представник Националне организације потрошача Србије Марко Драгић, који предлаже потрошачима да приликом куповине обрате пажњу шта пише на амбалажи.
Драгић је објаснио да је Директивом ЕУ, која је донета пре десетак година, произвођачима дата слобода да не морају стриктно да се придржавају одређеног паковања и да је промена грамаже или запремине производа легитимна.
„То није довођење у заблуду потрошача као што се то првобитно мислило. Све оно што је транспарентно назначено сматра се да је исправно и у складу са законом и да је потрошач приликом куповине имао могућност да се упозна са самом количином производа“, рекао је Драгић за Танјуг.
Он је истакао да овај тренд иде у корист произвођачима, онда и трговцима, а на штету потрошача.
Драгић је казао да произвођачи имају слободу да одређују масу или запремину по својој процени, а не онолико колико је то било прописано правилницима, и навео да се прво смањила грамажа чоколаде код одређених произвођача, са 100 на 80 грама.
„Једино што је проблем је цена, јер уколико потрошач не гледа колика је запремина производа, неће видети да за исти новац добија мање производа“, рекао је он.
Оценио је да на тај начин произвођачи настоје да надокнаде губитке у време пандемије, али да они, као и трговци, на тај начин ризикују да изгубе своју позицију на тржишту. Додао је да су потрошачи препуштени сами себи и да треба да обрате пажњу, осим на цену и на марку, и на запремину и масу производа.
Драгић каже да се јавља и тренд прелепљивања цена и да на рафу пише једна, а на каси друга цена, те да је потребно повећати инспекцијски надзор, како би се малверзације и обмане потрошача свеле на минимум.
„Саветујем потрошаче да, уколико желе да уштеде, бирају цене и где ће и шта да купе, прате акције, попусте, снижења и да не праве залихе“, казао је Драгић.
Објаснио је да потрошачи доста трпе због ограничења раста цена основних животних намирница. Изразио је забринутост да ће, када дође до укидања тог ограничења, доћи до наглог раста цена, када ће бити угрожена куповна моћ потрошача и смањена потрошачка корпа.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала