https://sputnikportal.rs/20221005/potrosaci-obratite-paznju-srinkflacije-ce-biti-sve-vise-u-prodavnicama-1144062810.html
Потрошачи, обратите пажњу: „Шринкфлације“ ће бити све више у продавницама
Потрошачи, обратите пажњу: „Шринкфлације“ ће бити све више у продавницама
Sputnik Србија
„Шринкфлацији“ производа за време инфлације, односно паковању мање масе или запремине производа без мењања цене, није могуће стати на пут, рекао је данас... 05.10.2022, Sputnik Србија
2022-10-05T22:47+0200
2022-10-05T22:47+0200
2022-10-05T22:47+0200
економија
србија – економија
туризам и трговина
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111719/93/1117199328_0:180:1920:1260_1920x0_80_0_0_06e5c93c91afda79c1b6bcf0dbaea4da.jpg
Драгић је објаснио да је Директивом ЕУ, која је донета пре десетак година, произвођачима дата слобода да не морају стриктно да се придржавају одређеног паковања и да је промена грамаже или запремине производа легитимна.„То није довођење у заблуду потрошача као што се то првобитно мислило. Све оно што је транспарентно назначено сматра се да је исправно и у складу са законом и да је потрошач приликом куповине имао могућност да се упозна са самом количином производа“, рекао је Драгић за Танјуг.Он је истакао да овај тренд иде у корист произвођачима, онда и трговцима, а на штету потрошача.Драгић је казао да произвођачи имају слободу да одређују масу или запремину по својој процени, а не онолико колико је то било прописано правилницима, и навео да се прво смањила грамажа чоколаде код одређених произвођача, са 100 на 80 грама.Оценио је да на тај начин произвођачи настоје да надокнаде губитке у време пандемије, али да они, као и трговци, на тај начин ризикују да изгубе своју позицију на тржишту. Додао је да су потрошачи препуштени сами себи и да треба да обрате пажњу, осим на цену и на марку, и на запремину и масу производа.Драгић каже да се јавља и тренд прелепљивања цена и да на рафу пише једна, а на каси друга цена, те да је потребно повећати инспекцијски надзор, како би се малверзације и обмане потрошача свеле на минимум.„Саветујем потрошаче да, уколико желе да уштеде, бирају цене и где ће и шта да купе, прате акције, попусте, снижења и да не праве залихе“, казао је Драгић.Објаснио је да потрошачи доста трпе због ограничења раста цена основних животних намирница. Изразио је забринутост да ће, када дође до укидања тог ограничења, доћи до наглог раста цена, када ће бити угрожена куповна моћ потрошача и смањена потрошачка корпа.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111719/93/1117199328_0:0:1920:1440_1920x0_80_0_0_4b615a816e14ec7b854993c9be2fec7c.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
србија – економија, туризам и трговина
србија – економија, туризам и трговина
Потрошачи, обратите пажњу: „Шринкфлације“ ће бити све више у продавницама
„Шринкфлацији“ производа за време инфлације, односно паковању мање масе или запремине производа без мењања цене, није могуће стати на пут, рекао је данас представник Националне организације потрошача Србије Марко Драгић, који предлаже потрошачима да приликом куповине обрате пажњу шта пише на амбалажи.
Драгић је објаснио да је Директивом ЕУ, која је донета пре десетак година, произвођачима дата слобода да не морају стриктно да се придржавају одређеног паковања и да је промена грамаже или запремине производа легитимна.
„То није довођење у заблуду потрошача као што се то првобитно мислило. Све оно што је транспарентно назначено сматра се да је исправно и у складу са законом и да је потрошач приликом куповине имао могућност да се упозна са самом количином производа“, рекао је Драгић за Танјуг.
Он је истакао да овај тренд иде у корист произвођачима, онда и трговцима, а на штету потрошача.
Драгић је казао да произвођачи имају слободу да одређују масу или запремину по својој процени, а не онолико колико је то било прописано правилницима, и навео да се прво смањила грамажа чоколаде код одређених произвођача, са 100 на 80 грама.
„Једино што је проблем је цена, јер уколико потрошач не гледа колика је запремина производа, неће видети да за исти новац добија мање производа“, рекао је он.
Оценио је да на тај начин произвођачи настоје да надокнаде губитке у време пандемије, али да они, као и трговци, на тај начин ризикују да изгубе своју позицију на тржишту. Додао је да су потрошачи препуштени сами себи и да треба да обрате пажњу, осим на цену и на марку, и на запремину и масу производа.
Драгић каже да се јавља и тренд прелепљивања цена и да на рафу пише једна, а на каси друга цена, те да је потребно повећати инспекцијски надзор, како би се малверзације и обмане потрошача свеле на минимум.
„Саветујем потрошаче да, уколико желе да уштеде, бирају цене и где ће и шта да купе, прате акције, попусте, снижења и да не праве залихе“, казао је Драгић.
Објаснио је да потрошачи доста трпе због ограничења раста цена основних животних намирница. Изразио је забринутост да ће, када дође до укидања тог ограничења, доћи до наглог раста цена, када ће бити угрожена куповна моћ потрошача и смањена потрошачка корпа.