Неочекивано откриће на дну леденог мора: ДНК стара милион година пронађена на Антарктику

CC0 / Pixabay / Ледени брег
Ледени брег - Sputnik Србија, 1920, 10.10.2022
Људски ум често тешко може да појми чињеницу колико дуго је живот присутан на планети Земљи, а научници су на дну леденог мора Скоша код Антарктика пронашли фрагменте ДНК старе милион година, што је најстарије до сада када је у питању морска средина.
Пронађени фрагменти ДНК, стари милион година, готово двоструко су старији од других сличних налаза у мору. Они би могли да буду од пресудне важности за откривање историје мора и шта је у њима и океанима живело током протока времена.
„Ради се о до сада најстаријој потврђеној седиментарној ДНК нађеној у мору“, каже Линда Армбрехт са Универзитета Тасманија у Аустралији.
Фрагменти седиментарне ДНК налазе се у различитим срединама, од подземних пећина до субарктичког пермафроста, где су откривени фрагменти стари између 400.000 и 650.000 година.
Међутим, ниске температуре, мањак кисеоника и недостатак УВ зрачења на дну антарктичког мора сачували су фрагменте ДНК од пре чак милион година, пише „Сајенс алерт“.
Фрагменти ДНК којима су научници утврдили старост од милион година, нађени су 2019. године и до сада су прошли кроз низ научних процеса којима је потврђено колико дуго су били на дну мора.
Поред открића фрагмената ДНК, научници су током тог истраживања нашли и силикатне алге, једноћелијске организме, старе 540.000 година.
Научници наводе да на основу овог открића могу да реконструишу екосистеме и њихове промене кроз историју, што им помаже у разумевању како су се океани мењали.
Откриће је објављено у часопису „Нејчр комјуникејшнс“.
Помрачење Месеца - Sputnik Србија, 1920, 10.10.2022
Суперкомпјутер открио како је Месец настао: Створио се за неколико сати?
Макета „пса лешинара“ са брода Грибсхунден, музеј Блекинге - Sputnik Србија, 1920, 04.10.2022