https://sputnikportal.rs/20221010/veliko-umetnicko-otkrice-cuveni-slikar-nije-autor-jedne-od-svojih-najpoznatijih-slika-1144307745.html
Велико уметничко откриће: Чувени сликар није аутор једне од својих најпознатијих слика /фото/
Велико уметничко откриће: Чувени сликар није аутор једне од својих најпознатијих слика /фото/
Sputnik Србија
Чувени холандски сликар Јоханес Вермер, познат и као Јан Вермер, није аутор једне од својих познатих слика, „Девојка са флаутом“, већ ју је насликао један од... 10.10.2022, Sputnik Србија
2022-10-10T16:23+0200
2022-10-10T16:23+0200
2022-10-10T16:26+0200
култура
култура
култура – вести
сликарство
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0a/0a/1144306877_0:146:2800:1721_1920x0_80_0_0_579e109235f84a184595fb5d1fdc7dee.jpg
У последње три деценије, историчари уметности су доводили у питање аутентичност две Вермерове слике које се налазе у Националног галерији уметности у Вашингтону. Те две слике, међу којима је и „Девојка са флаутом“, једина су два Вермерова рада насликана на дрвеним панелима.Док је галерија била затворена за посете током пандемије вируса корона, њени стручњаци и конзерватори користили су нову технологију за проучавање те две слике, како би утврдили ко је њихов аутор. И утврдили су да „Девојка са флаутом“ више није Вермерово дело.Мистериозни аутор Вермерове сликеМикроскопска анализа пигмената и напредна технологија снимања открила је неуобичајен приступ наношењу слојева пигмената на слици. Ко год да је имитирао рад холандског мајстора из 17. века, није до краја следио његове карактеристике, остављајући слику са грубом завршном обрадом, за разлику од глатких површина на којима је Вермер инсистирао.Ово откриће обелодањено је поводом изложбе „Вермерове тајне“, која је недавно отворена у Националној галерији у Вашингтону, а на којој је изложена и „Девојка са флаутом“.У колекцији те установе су четири Вермерове слике, а све су испитиване новим технологијама. Другу слику чије је ауторство оспоравано, „Девојка са црвеним шеширом“, како се показало, насликао је Вермер.На изложби су, поред оригиналних Вермерових слика, приказана су и два фалсификата његових радова, за које се од раније зна да су покушај кривоклетства.Сачувано је само 36 Вермерових слика, па промена ауторства и само једне има велики утицај на изучавање његовог сликарства, наводи „Њујорк тајмс“.Марџори Визман, шеф одсека за северноевропско сликарство у Националној галерији у Вашингтону, са својим тимом покушала је да открије ко је заправо насликао „Девојку са флаутом“. Према њиховим налазима, мистериозни аутор је вероватно неко из следећих категорија: Вернеров обожавалац, члан његове породице, аматер ког је Вермер за новац подучавао сликарству или слободни уметник ког је он повремено ангажовао. Међутим, ниједан историјски документ не помиње да је Јоханес Вермер имао асистенте или ученике.Познавао тајне великог мајстораОна је објаснила како је откривено да је „Девојку са флаутом“ насликала особа која је знала тајне Вермерове технике, те да је немогуће да је насликао неко ко је само гледао у његове слике.Артур Вилок, некадашњи шеф одсека за северноевропско сликарство и стручњак за Вермера, каже како верује да су две особе одговорне за „Девојку са флаутом“. Он износи теорију да је чувени сликар направио цртеж слике, а да је друга особа завршила.Једна од теорија које су се појавиле јесте да је аутор те слике Вермерова најстарија ћерка Марија, те да је она завршила неке његове слике пошто је холандски мајстор преминуо.Међутим, не слажу се сви са налазом стручњака из Националне галерије у Вашингтону. Тако Анета Георгијевска Шајн, аутор недавно објављене књиге о Вермеру, наводи да је „Девојку са флаутом“ започео сам Вермер, али и да постоје неке друге могућности.Са друге стране, стручњаци Националне галерије тврде да нема доказа да је на овим сликама Вермер користио камеру опскуру.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0a/0a/1144306877_156:0:2645:1867_1920x0_80_0_0_b6463330c455aeb245f7724487027c74.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
јоханес вермер, јан вермер, слика, девојка са флаутом, вермерове слике, johanes vermer, jan vermer, slika, devojka sa flautom, vermerove slike
јоханес вермер, јан вермер, слика, девојка са флаутом, вермерове слике, johanes vermer, jan vermer, slika, devojka sa flautom, vermerove slike
Велико уметничко откриће: Чувени сликар није аутор једне од својих најпознатијих слика /фото/
16:23 10.10.2022 (Освежено: 16:26 10.10.2022) Чувени холандски сликар Јоханес Вермер, познат и као Јан Вермер, није аутор једне од својих познатих слика, „Девојка са флаутом“, већ ју је насликао један од његових сарадника или ученика, утврдили су стручњаци Националне галерије из Вашингтона.
У последње три деценије, историчари уметности су доводили у питање аутентичност две Вермерове слике које се налазе у Националног галерији уметности у Вашингтону. Те две слике, међу којима је и „Девојка са флаутом“, једина су два Вермерова рада насликана на дрвеним панелима.
Док је галерија била затворена за посете током пандемије вируса корона, њени стручњаци и конзерватори користили су нову технологију за проучавање те две слике, како би утврдили ко је њихов аутор. И утврдили су да „Девојка са флаутом“ више није Вермерово дело.
Мистериозни аутор Вермерове слике
Микроскопска анализа пигмената и напредна технологија снимања открила је неуобичајен приступ наношењу слојева пигмената на слици. Ко год да је имитирао рад холандског мајстора из 17. века, није до краја следио његове карактеристике, остављајући слику са грубом завршном обрадом, за разлику од глатких површина на којима је Вермер инсистирао.
Ово откриће обелодањено је поводом изложбе „Вермерове тајне“, која је недавно отворена у Националној галерији у Вашингтону, а на којој је изложена и „Девојка са флаутом“.
У колекцији те установе су четири Вермерове слике, а све су испитиване новим технологијама. Другу слику чије је ауторство оспоравано, „Девојка са црвеним шеширом“, како се показало, насликао је Вермер.
„Научно испитивање утврдило је да је уметник који је насликао „Девојку са флаутом“ користио сличне материјале на сличан начин као и Вермер, али је наносио слојеве боје на другачији начин, од подлоге до завршне боје“, рекла је Кетрин Дули, научница из Националне галерије која је радила на испитивању Вермерових слика.
На изложби су, поред оригиналних Вермерових слика, приказана су и два фалсификата његових радова, за које се од раније зна да су покушај кривоклетства.
Сачувано је само
36 Вермерових слика, па промена ауторства и само једне има велики утицај на изучавање његовог сликарства,
наводи „Њујорк тајмс“.
Марџори Визман, шеф одсека за северноевропско сликарство у Националној галерији у Вашингтону, са својим тимом покушала је да открије ко је заправо насликао „Девојку са флаутом“. Према њиховим налазима, мистериозни аутор је вероватно неко из следећих категорија: Вернеров обожавалац, члан његове породице, аматер ког је Вермер за новац подучавао сликарству или слободни уметник ког је он повремено ангажовао. Међутим, ниједан историјски документ не помиње да је Јоханес Вермер имао асистенте или ученике.
Познавао тајне великог мајстора
Она је објаснила како је откривено да је „Девојку са флаутом“ насликала особа која је знала тајне Вермерове технике, те да је немогуће да је насликао неко ко је само гледао у његове слике.
Артур Вилок, некадашњи шеф одсека за северноевропско сликарство и стручњак за Вермера, каже како верује да су две особе одговорне за „Девојку са флаутом“. Он износи теорију да је чувени сликар направио цртеж слике, а да је друга особа завршила.
Једна од теорија које су се појавиле јесте да је аутор те слике Вермерова најстарија ћерка Марија, те да је она завршила неке његове слике пошто је холандски мајстор преминуо.
Међутим, не слажу се сви са налазом стручњака из Националне галерије у Вашингтону. Тако Анета Георгијевска Шајн, аутор недавно објављене књиге о Вермеру, наводи да је „Девојку са флаутом“ започео сам Вермер, али и да постоје неке друге могућности.
„Има чудних потеза и на слици „Девојка са црвеним шеширом“. Постоји теорија да је Вермер користио камеру опскуру, оптичку направу која је претходила фотографији, како би пројектовао слике на платно за скицирање, када је био у журби да пренесе на платно неки призор под одређеним светлом“, наводи она.
Са друге стране, стручњаци Националне галерије тврде да нема доказа да је на овим сликама Вермер користио камеру опскуру.