- Sputnik Србија, 1920
РУСИЈА
Најновије вести, анализе и занимљивости из Русије и Заједнице независних држава

Појачање руске флоте на Северном морском путу: Стиже моћни ледоломац „Урал“

© Sputnik / Алексей Даничев / Уђи у базу фотографијаЛедоломац "Урал"
Ледоломац Урал - Sputnik Србија, 1920, 20.11.2022
Пратите насTelegramOdyssey
Изградња једног од најмоћнијих нуклеарних ледоломца пројекта 22220 „Урал“ приводи се крају и крајем новембра биће предат предузећу „Атомфлот“. Како оцењују за Спутњик експерти, „Урал“ ће ојачати руску флоту ледоломаца и обезбедиће пловидбу бродова током целе године дуж Северног морског пута.
Према речима заменика генералног директора „Атомфлота“ Леонида Ирлице, други серијски брод пројекта 22220, биће испоручен овом предузећу крајем новембра.
„У Балтичком бродоградилишту 22.новембра биће поринут у воду ледоломац „Јакутија“, а истовремено ће тећи припреме за поринуће „Урала“ у море. Крајем месеца, очекујемо његов улазак у редове нашег предузећа“, изјавио је Ирлица.

Озбиљна попуна руске флоте ледоломаца

Како каже за Спутњик руски војни историчар Јуриј Кнутов, руска флота атомских ледоломаца се доста озбиљно попуњава јер Русија ставља акценат на развој Северног морског пута.
„Због климатских промена Северним морским путем је брже и јефтиније превозити терет него Суецким каналом или неким другим путевима. Доставу терета, на пример, на територију Кине, Јужне Кореје и Јапана, боље је допремити Северним морским путем јер ће наши ледоломци правити пролаз за бродове током целе године“, објашњава наш саговорник.
Према речима Кнутова, осим „Урала“, Русија ће попунити своју флоту са још два ледоломца под називом „Јакутија“ и „Чукотка“. Они су, укључујући и „Урал“, како објашњава стручњак, веома снажни.
„Ово су ледоломци нове генерације. Они су у стању да пробију веома чврст лед. Кроз пловни пут који очисти наш ледоломац могу да прођу контејнерски бродови и бродови са гасом. Сви ти бродови не могу да прођу Северним морским путем без помоћи наших ледоломаца. Осим тога, по снази, нови ледоломци надмашују све претходне“, констатује стручњак.

Шта све има „Урал“

Што се тиче „Урала“, ово је један од најмоћнијих нуклеарних ледоломаца. „Урал“ је дуг 173,3 метра, широк 34 метра, док му је депласман 33,5 хиљада тона. Он је опремљен иновативним нуклеарним реактором са вођеним хлађењем „РИТМ-200“ који је развио конструктивни биро машинства „Африкантова“ из Нижњег Новгорода. Треба напоменути да ово енергетско постројење нема пандана у свету.
Због такозваног интегрисаног распореда, РИТМ-200 је доста лакши и компактнији. Осим тога, он је јефтинији, у смислу потрошње материјала. Заузима мање простора на броду. Такав реактор омогућава да се ледоломци пројекта 22220 учине универзалним, као и да се побољша њихова брзина и јачина пробијања леда.
Према мишљењу председника Клуба историје московске флоте Константина Стрељбицког, „Урал“ је врхунски ледоломац.
„Његово моћно нуклеарно енергетско постројење омогућиће овом ледоломцу да непрекидно ради током целе године. То значи да ће Северни морски пут бити стално отворен“, објашњава саговорник за Спутњик.
Према његовим речима, „Урал“ је ледоломац са специјалним карактеристикама посебно чврстог тела брода и нуклеарним енергетским постројењем. То му омогућава да плови Северним морским путем, посебно у подручјима покривеним ледом.
Након што буде предат „Атомфлоту“, како каже Стрељбицки, „Урал“ ће бити тестиран.
„Ледоломац ће бити тестиран у Белом мору, а касније и на Северном морском путу. Сасвим је могуће да ће током тестирања имати задатак да прође од Мурманска до Беринговог мореуза“, каже стручњак за РТ.

Лидерство Русије на Арктику

На питање због чега Русија попуњава своју флоту атомским ледоломцима, професор на Катедри за интеграционе процесе Московског државног института за међународне односе (МГИМО) Лав Воронков каже, да Русија мора да има најновије ледоломце да би могла да обезбеди пловидбу током целе године Северним морским путем.
„Нови ледоломци ће моћи да спроводе контејнерске бродове дуж Северног морског пута, а такође ће испоруку течног природног гаса са Јамала учинити профитабилном. Осим тога, без ледоломаца је немогуће функционисање Северног морског пута. Ако њих не буде, неће бити ни превоза терета. Стога ће Русија наставити да гради своју флоту ледоломаца “, објашњава Воронков.
Заменик директора Департамента за реализацију пројекта Северног морског пута Константин Стасјук изјавио да је тренутно у току изградња још два ледоломца – „Јакутија“ и „Чукотка“. Они ће бити пуштени у рад 2024. и 2026.године.
Нуклеарни ледоломци пројекта 22220 капацитета 60 мегавата су тренутно највец́и и најмоц́нији на свету. Они су неопходни како би се осигурало лидерство Русије на Арктику. Ледоломци овог типа могу да спроводе караване бродова у арктичким условима пробијајући лед дебљине до три метра. Они ће осигуравати спровођење бродова угљоводоничним сировинама из налазишта Јамал, Гиданског полуострва и из Карског мора на тржишта земаља Азијско-пацифичког региона.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала