https://sputnikportal.rs/20221125/koje-su-razlike-u-odrzavanju-elektricnih-i-klasicnih-automobila-1146817195.html
Које су разлике у одржавању електричних и класичних аутомобила
Које су разлике у одржавању електричних и класичних аутомобила
Sputnik Србија
Електрична возила захтевају мање одржавања од аутомобила са унутрашњим сагоревањем, али свему што има точкове потребно је рутинско одржавање. На путевима ће их... 25.11.2022, Sputnik Србија
2022-11-25T22:45+0100
2022-11-25T22:45+0100
2022-11-25T22:45+0100
аутомобили
друштво
магазин
економија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0b/19/1146817682_0:100:1921:1180_1920x0_80_0_0_24bb25915e7159367e6d3b08dae2eae3.jpg
Одржавање мотораРазлике у одржавању и сервису између електричних возила и аутомобила са унутрашњим сагоревањем су велике. Док електромотор не захтева одржавање, возила са унутрашњим саогоревањем имају значајан број механичких компоненти који се троше и потребно им је редовно сервисирање.Осим тога, добро је у пракси избегавати стално пуњење батерије до 100 одсто капацитета, а затим је пустити да падне на нулу. То може да проузрокује прегревање мотора и скраћење века трајања батерије.Компоненте мотора са унутрашњим сагоревањем које захтевају често одржавање, поправак или замену укључују моторно уље и филтер уља, свећице, филтер ваздуха и горива, делове и компоненте за паљење мотора (жице за свећице, завојнице за паљење), погонски и зупчасти ремен, пумпу за гориво, бритвеитд.Одржавање батеријеТехнички, батерије елеткричних возила не захтевају одржавање или сервис. Међутим, због своје величине и високог напона, батерије и друге критичне компоненте електричног возила морају се држати „на хладном“. Док нека електрична возила хладе ове системе ваздухом, многи користе произвођачево властито расхладно средство за батерију да би спречили њено прегрејавање.Прописи налажу да батерије електричних аутомобила буду под дугим гаранцијама. Ако сами сервисирате батерију у том периоду, поништићете гаранцију. Увек одржавајте батерију између 20 и 80 одсто напуњеном. Водите бригу о цревима расхладне течности батерије и да нема корозије на прикључцима за пуњење.Акумулатори традиционалних аутомобила обично трају четири до шест година. Очистите га једном годишње како бисте му продужили век трајања и проверите повремено да ли је чврсто на свом месту.Одржавање кочницаСлично томе, кочнице на електричним возилима и возилима с погоном на унутрашње сагоревање треба проверити сваки пут када се мењају гуме. Промените течност за кочнице сваке две године или 50-ак хиљада километара на обе врсте возила. Електрична возила имају системе регенеративног кочења, што значи да користе отпор електромотора за успоравање возила. Због тога се њихове кочионе плочице и дискови не загревају толико. Смањена топлота увелико продужава њихов век трајања.Одржавање кочионог системаКомпоненте кочионих система возила са унутрашњим сагоревањем пуно се више загревају и троше. Пажљиво проверите има ли на кочионим плочицама и дисковима знакова претеране истрошености или корозије, нарочито ако чујете да су кочнице бучне.Одржавање гумаСве гуме су скупе. Одржавање гума и даље је кључно за возила с погоном са унутрашњим сагоревањем и за електрична возила, не само за сигурност вожње, већ и за продужење њиховог животног века и уштеду горива. Вибрације, чак и оне мале, могу скратити век трајања, зато би гуме требало балансирати сваки пут када их мењате.Замена гумаИпак, гуме електричног возила захтевају више пажње из два различита разлога. Батерије и електрични мотори чине електрична возила много тежим од класичних. Само ова додатна тежина може да проузрокује брже трошење гума. Електрични мотор електричног возила испоручује тренутни окретни момент на точкове што значи да је окретни момент већи него са возилима са унутрашњим сагоревањем, што изазива брже трошење гума.Месечна провера притиска ваздуха и тражење абнормалне истрошености гума на свим возилима рутински је сервис одржавања које свако може да учини.Редовно одржавањеМноге од ових ставки рутинског одржавања на оба врста возила можете лако обавити сами. Али, неки за електрична возила захтевају професионалца. То укључује преглед свих течности, акумулатора, кабине, електричних система, система управљања, суспензије и шасије на претерану истрошеност или оштећење, као и проверу цурења свих црева, прикључака и пумпи течности. То би требало бити одрађено сваких 10-12 хиљада километара или једном годишње.Сервис аутомобилаКод аутомобила са унутрашњим сагоревањем месечно треба проверавати моторно уље, стање акумулатора, ремене и црева. Промените моторно уље и филтер сваких шест месеци или сваких осам до 15 хиљада километара, пренео је „Јутарњи лист“.Шта је заједничко?
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0b/19/1146817682_106:0:1813:1280_1920x0_80_0_0_a47e50136dfd67aedca9e02958812703.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
аутомобили, магазин, економија
аутомобили, магазин, економија
Које су разлике у одржавању електричних и класичних аутомобила
Електрична возила захтевају мање одржавања од аутомобила са унутрашњим сагоревањем, али свему што има точкове потребно је рутинско одржавање. На путевима ће их у надолазећим годинама бити све више, стога је добро бити свестан неких специфичних услуга јединствених за електрична возила.
Разлике у одржавању и сервису између електричних возила и аутомобила са унутрашњим сагоревањем су велике. Док електромотор не захтева одржавање, возила са унутрашњим саогоревањем имају значајан број механичких компоненти који се троше и потребно им је редовно сервисирање.
Осим тога, добро је у пракси избегавати стално пуњење батерије до 100 одсто капацитета, а затим је пустити да падне на нулу. То може да проузрокује прегревање мотора и скраћење века трајања батерије.
Компоненте мотора са унутрашњим сагоревањем које захтевају често одржавање, поправак или замену укључују моторно уље и филтер уља, свећице, филтер ваздуха и горива, делове и компоненте за паљење мотора (жице за свећице, завојнице за паљење), погонски и зупчасти ремен, пумпу за гориво, бритвеитд.
Технички, батерије елеткричних возила не захтевају одржавање или сервис. Међутим, због своје величине и високог напона, батерије и друге критичне компоненте електричног возила морају се држати „на хладном“. Док нека електрична возила хладе ове системе ваздухом, многи користе произвођачево властито расхладно средство за батерију да би спречили њено прегрејавање.
Прописи налажу да батерије електричних аутомобила буду под дугим гаранцијама. Ако сами сервисирате батерију у том периоду, поништићете гаранцију. Увек одржавајте батерију између 20 и 80 одсто напуњеном. Водите бригу о цревима расхладне течности батерије и да нема корозије на прикључцима за пуњење.
Акумулатори традиционалних аутомобила обично трају четири до шест година. Очистите га једном годишње како бисте му продужили век трајања и проверите повремено да ли је чврсто на свом месту.
Слично томе, кочнице на електричним возилима и возилима с погоном на унутрашње сагоревање треба проверити сваки пут када се мењају гуме. Промените течност за кочнице сваке две године или 50-ак хиљада километара на обе врсте возила. Електрична возила имају системе регенеративног кочења, што значи да користе отпор електромотора за успоравање возила. Због тога се њихове кочионе плочице и дискови не загревају толико. Смањена топлота увелико продужава њихов век трајања.
Одржавање кочионог система
Компоненте кочионих система возила са унутрашњим сагоревањем пуно се више загревају и троше. Пажљиво проверите има ли на кочионим плочицама и дисковима знакова претеране истрошености или корозије, нарочито ако чујете да су кочнице бучне.
Све гуме су скупе. Одржавање гума и даље је кључно за возила с погоном са унутрашњим сагоревањем и за електрична возила, не само за сигурност вожње, већ и за продужење њиховог животног века и уштеду горива. Вибрације, чак и оне мале, могу скратити век трајања, зато би гуме требало балансирати сваки пут када их мењате.
Ипак, гуме електричног возила захтевају више пажње из два различита разлога. Батерије и електрични мотори чине електрична возила много тежим од класичних. Само ова додатна тежина може да проузрокује брже трошење гума. Електрични мотор електричног возила испоручује тренутни окретни момент на точкове што значи да је окретни момент већи него са возилима са унутрашњим сагоревањем, што изазива брже трошење гума.
Месечна провера притиска ваздуха и тражење абнормалне истрошености гума на свим возилима рутински је сервис одржавања које свако може да учини.
Многе од ових ставки рутинског одржавања на оба врста возила можете лако обавити сами. Али, неки за електрична возила захтевају професионалца. То укључује преглед свих течности, акумулатора, кабине, електричних система, система управљања, суспензије и шасије на претерану истрошеност или оштећење, као и проверу цурења свих црева, прикључака и пумпи течности. То би требало бити одрађено сваких 10-12 хиљада километара или једном годишње.
Код аутомобила са унутрашњим сагоревањем месечно треба проверавати моторно уље, стање акумулатора, ремене и црева. Промените моторно уље и филтер сваких шест месеци или сваких осам до 15 хиљада километара,
пренео је „Јутарњи лист“.
Месечно проверавајте течност за брисаче.
Месечно проверите светла.
Проверавајте стање гума сваких осам до 12 хиљада километара.
Замените метлице брисача сваких шест месеци.
Замените филтер ваздуха у кабини сваке две године или раније ако возите у прашњавим и прљавим условима.
Годишње подмажите све шарке врата.