Поскупела регистрација у Србији, када ће пасти цене половних аутомобила
07:18 03.12.2022 (Освежено: 10:16 03.12.2022)
© Sputnik / Лола ЂорђевићСаобраћајни колапс због протеста
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Пратите нас
Регистрација возила у Србији поново је поскупела због повећања таксе на коришћење возила. Локалне комуналне таксе које се плаћају приликом регистрације сада могу да износе од 710 до 7.110 динара, у зависности од категорије возила.
Тако ће рецимо за „фијат гранде пунто“ регистрација бити и до 21.000 динара, а за „фолксваген пасат“ стар десетак година и до 22.300 динара. Поскупели су и аутомобили, гориво, осигурање такође.
Младен Алвировић из САТ-а, каже да ће тренд поскупљења аутомобила у једном тренутку стати.
„Ланци производње се поново стабилизују, а самим тим значи и да ће те вртоглаве цене почети да падају, а чим крену нови да падају кренуће у половни“, каже Алвировић.
Специјализовани сајтови за продају половних аутомобила наводе да највише људи у Србији купује аутомобил на сваких пет до десет година.
Најзначајнији фактор је цена, а након цене, као најважније ставке које се узимају у обзир при куповини аутомобила, су историја одржавања, врста каросерије и марка аутомобила.
Највише купаца планира да издвоји између 3.000 и 5.000 евра за половни аутомобил.
Нормализација на тржишту аутомобила
Младен Алвировић каже да се виде назнаке нормализације на европском тржишту аутомобила.
„Оно што видимо по западној Европи је да поједини брендови аутомобила коначно почињу дилере да снабдевају довољним количинама. Ланци производње се поново стабилизују, а самим тим значи и да ће те вртоглаве цене почети да падају, а чим крену нови да падају, кренуће у половни“, каже Алвировић.
Огромна појефтињења, напомиње, нису редовна ствар нигде у Европи и додаје да би огроман пад цена значио улазак у рецесију у целокупној економији.
„Може се очекивати да још годину дана потраје ситуација која се сада дешава и да онда полако почне да се решава. Не очекујем да ћемо пре следећег децембра моћи да причамо о стварним променама цена аутомобила. Онај ко сад има ауто и може да га прода за добар новац, он не може да купи бог зна шта јер је све скупо. Они који продају пред сам крај таласа, они ће профитирати, сви остали ће бити на истом“, истиче Алвировић.
На питање зашто се и даље чека шест месеци на испоруку аутомобила, Алвировић наводи да се догодио савршени цунами, јер када се због короне пореметио глобални ланац снабдевања, онда се тешко врати.
„Запослени нису остали на радним местима. Произвођачи аутомобила су се прилагодили томе. Сада гледамо ситуацију да ће многе марке продати исти број аутомобила, али ће зарадити више“, наводи Алвировић.
Шта је боље, нов или полован аутомобил
Напомиње да ће увек бити више људи који купују половне аутомобиле, тако је и у Немачкој.
„Једно је купити ауто, а друго је живети са њим. Аутомобил може да буде стар колико год, али ако имам новца да га одржавам, онда немам проблема са тим“, указује Алвировић.
Према његовим речима, увек је паметније купити јефтинији нов аутомобил, јер он захтева мање улагања током одређеног периода.
„Како год окренемо, човек мора да рачуна да не потроши последњи новац из куће, јер тај ауто мора да одржава“, закључио је Алвировић, преноси РТС.