https://sputnikportal.rs/20221204/rasvetljen-najstariji-trik-trgovaca-zasto-se-cene-zavrsavaju-na-99-1147300263.html
Расветљен најстарији трик трговаца: Зашто се цене завршавају на „99“
Расветљен најстарији трик трговаца: Зашто се цене завршавају на „99“
Sputnik Србија
Без обзира у колико продавница уђете и колико год полица погледате, једна цифра најчешће упада у очи када су цене артикала у питању, а то је — деветка. 04.12.2022, Sputnik Србија
2022-12-04T19:45+0100
2022-12-04T19:45+0100
2022-12-04T19:45+0100
економија
свет
свет – економија
туризам и трговина
магазин
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0c/04/1147300919_0:64:1280:784_1920x0_80_0_0_26d0c2b82dd0f9468b7944de248e4fb9.jpg
Чини се да нема цене која се не завршава том цифром, у ствари, најчешће је то 99, што би требало да буде суптилан, иако већ прочитан трик којим трговац настоји да вас убеди да је једна пара коју сте уштедели значајна за ваш кућни буџет. Односно, да је 9,99 значајно мање од 10.Без уштедеМеђутим, опсежно истраживање које су спровели професори Данијел Ливај и Авичај Снир, на основу вишегодишњих података прикупљених из америчких продавница, открило је да потрошачи, када купују артикле чија се цена завршава са 9, не само да нису уштедели тај један цент — него су робу у просеку преплатили 18 одсто у односу на сличне артикле с „нормалним ценама“.Анализирали су цене свега — од сирева, преко грицкалица и сокова, конзервираних супа, детерџената, до тоалет папира и шампона, и закључак је да када се цена робе заврши са девет, по правилу је скупља од робе која има цену без те цифре.У случају одређених намирница разлике су упадљиве. На пример, сокови чија се цена завршава са девет су у просеку 43 одсто скупљи од сокова без те цифре на крају, тоалет папир је скупљи за 35 одсто, бомбоне 28 одсто, папирни убруси 23 и сапуни 22,6 одсто.Нико не зна кад је и зашто у трговину уведена та пракса да се цене завршавају на 9, али слична је тактика откривена још у рекламама за „Мејси“ из 1880. године, у којима су поједини артикли коштали 1,99 и били рекламирани као одлична прилика, пренео је „Јутарњи лист“.Истраживања данас показују да су међу ценама које се завршавају са девет најчешће 9,99, затим 9, па 9,95 и 4,99.Психолошки трикМноги се питају зашто се данас уопште инсистира на пракси оваквог изражавања цена кад потрошачи јако добро знају да с том једном паром или центом неће значајно уштедети и да је реч о психолошком трику. Једно од образложења јесте да потрошачи цене читају с лева на десно, па кад је цена изражена као 9,99 уместо 10, утисак је да се заправо штеди цео долар уместо тек једног цента.Нека друга истраживања показују како трговци цене заокружују на 99 у случајевима кад нешто поскупљују како би минимизовали ударац на потрошаче док код појефтињења производа иду на неке друге цифре.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0c/04/1147300919_76:0:1205:847_1920x0_80_0_0_d3cc01a87b4f0cc6d3ef43190a46796b.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
свет, свет – економија, туризам и трговина, магазин
свет, свет – економија, туризам и трговина, магазин
Расветљен најстарији трик трговаца: Зашто се цене завршавају на „99“
Без обзира у колико продавница уђете и колико год полица погледате, једна цифра најчешће упада у очи када су цене артикала у питању, а то је — деветка.
Чини се да нема цене која се не завршава том цифром, у ствари, најчешће је то 99, што би требало да буде суптилан, иако већ прочитан трик којим трговац настоји да вас убеди да је једна пара коју сте уштедели значајна за ваш кућни буџет. Односно, да је 9,99 значајно мање од 10.
Међутим, опсежно истраживање које су спровели професори Данијел Ливај и Авичај Снир, на основу вишегодишњих података прикупљених из америчких продавница, открило је да потрошачи, када купују артикле чија се цена завршава са 9, не само да нису уштедели тај један цент — него су робу у просеку преплатили 18 одсто у односу на сличне артикле с „нормалним ценама“.
Анализирали су цене свега — од сирева, преко грицкалица и сокова, конзервираних супа, детерџената, до тоалет папира и шампона, и закључак је да када се цена робе заврши са девет, по правилу је скупља од робе која има цену без те цифре.
У случају одређених намирница разлике су упадљиве. На пример, сокови чија се цена завршава са девет су у просеку 43 одсто скупљи од сокова без те цифре на крају, тоалет папир је скупљи за 35 одсто, бомбоне 28 одсто, папирни убруси 23 и сапуни 22,6 одсто.
Нико не зна кад је и зашто у трговину уведена та пракса да се цене завршавају на 9, али слична је тактика откривена још у рекламама за „Мејси“ из 1880. године, у којима су поједини артикли коштали 1,99 и били рекламирани као одлична прилика,
пренео је „Јутарњи лист“.
Истраживања данас показују да су међу ценама које се завршавају са девет најчешће 9,99, затим 9, па 9,95 и 4,99.
Многи се питају зашто се данас уопште инсистира на пракси оваквог изражавања цена кад потрошачи јако добро знају да с том једном паром или центом неће значајно уштедети и да је реч о психолошком трику. Једно од образложења јесте да потрошачи цене читају с лева на десно, па кад је цена изражена као 9,99 уместо 10, утисак је да се заправо штеди цео долар уместо тек једног цента.
Нека друга истраживања показују како трговци цене заокружују на 99 у случајевима кад нешто поскупљују како би минимизовали ударац на потрошаче док код појефтињења производа иду на неке друге цифре.
Све о домаћој и светској економији