https://sputnikportal.rs/20221229/nova-prevara-na-mejlove-gradjana-srbije-stizu-lazne-poruke-o-posiljci-1148654504.html
Нова превара: На мејлове грађана Србије стижу лажне поруке о пошиљци
Нова превара: На мејлове грађана Србије стижу лажне поруке о пошиљци
Sputnik Србија
На мејлове многих грађана Србије, ових дана поново стижу лажне поруке, које наводно шаље предузеће "Пошта Србије". 29.12.2022, Sputnik Србија
2022-12-29T11:39+0100
2022-12-29T11:39+0100
2022-12-29T15:37+0100
србија
србија – друштво
живот
живот
друштво
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111186/26/1111862692_0:0:3009:1693_1920x0_80_0_0_992f1a59c38667b8f45d9de733230d54.jpg
Насумично одабраним примаоцима, уиграни преваранти ту шаљу писма где им саопштавају да треба да плате царину за пакет који им је стигао.Упркос честим упозорењима предузећа "Пошта" да је злоупотребљено име овог јавног предузећа, да се не отвара и не одговара на ове поруке, неко се увек упеца.Пре неколико недеља на овакав мејл насео је Београђанин који је у том моменту заиста очекивао пакет, подсећају Новости. Несмотреношћу је остао без око 300.000 динара који су му скинути са рачуна.Креатори ових порука и преваре, вероватно и играју на карту да ће у сваком кругу ове поште која кружи, неко "пасти". Проблем је што их до сада, очигледно нико није детектовао, нити казнио.Након тога следи где треба да се кликне да би се потврдила наводна испорука пакета. И чак стоји обавештење да се позивањем Контакт-центра може сазнати све о услугама предузећа, ценама, радном времену пошта, праћењу пошиљака и адресном коду. Остављен је и број Контакт-центра "Поште Србије" - 0700 100 300, који и јесте у употреби. Само што они који наседну, вероватно не посумњају и не провере.Из "Поште Србије" су за Новости одговорили да поново скрећу пажњу грађанима да то предузеће никада на овакав начин не комуницира са корисницима.„Грађанима саветујемо да буду опрезни, да не отварају линкове у примљеним порукама и да не уносе своје податке. За додатне информације свим корисницима и грађанима који имају било какву недоумицу или питање, доступна је страница Онлајн безбедност на корпоративном сајту Поште Србије, на којој је објашњено који су типични примери превара преко платформи за електронску трговину, СМС порука или имејла“, наводе из Поште.
србија
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111186/26/1111862692_5:0:2736:2048_1920x0_80_0_0_83cfff19322fafdf3d1d6afdb8cbacb8.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
србија, србија – друштво, живот, друштво
србија, србија – друштво, живот, друштво
Нова превара: На мејлове грађана Србије стижу лажне поруке о пошиљци
11:39 29.12.2022 (Освежено: 15:37 29.12.2022) На мејлове многих грађана Србије, ових дана поново стижу лажне поруке, које наводно шаље предузеће "Пошта Србије".
Насумично одабраним примаоцима, уиграни преваранти ту шаљу писма где им саопштавају да треба да плате царину за пакет који им је стигао.
Упркос честим упозорењима предузећа "Пошта" да је злоупотребљено име овог јавног предузећа, да се не отвара и не одговара на ове поруке, неко се увек упеца.
Пре неколико недеља на овакав мејл насео је Београђанин који је у том моменту заиста очекивао пакет, подсећају Новости. Несмотреношћу је остао без око 300.000 динара који су му скинути са рачуна.
Креатори ових порука и преваре, вероватно и играју на карту да ће у сваком кругу ове поште која кружи, неко "пасти". Проблем је што их до сада, очигледно нико није детектовао, нити казнио.
„Драги купац, ваш пакет није могао бити испоручен јер није плаћена царина од 30,45 дин“, стоји у том електронском писму, и још: „Подсећања ради, ’Пошта Србије’ вас обавештава да ваша пошиљка број РС1950317-0935 још увек чека ваше упутство. Молимо да потврдите уплату трошкова доставе - 30,45 динара и слање пакета.“
Након тога следи где треба да се кликне да би се потврдила наводна испорука пакета. И чак стоји обавештење да се позивањем Контакт-центра може сазнати све о услугама предузећа, ценама, радном времену пошта, праћењу пошиљака и адресном коду. Остављен је и број Контакт-центра "Поште Србије" - 0700 100 300, који и јесте у употреби. Само што они који наседну, вероватно не посумњају и не провере.
Из "Поште Србије" су за Новости одговорили да поново скрећу пажњу грађанима да то предузеће никада на овакав начин не комуницира са корисницима.
„Упозоравамо да од корисника никада не захтевамо овакав начин плаћања за испоруку било које врсте пошиљака и да колико добију поруке сличне садржине не поступају на начин како се тражи од њих“, кажу у "Пошти".
„Грађанима саветујемо да буду опрезни, да не отварају линкове у примљеним порукама и да не уносе своје податке. За додатне информације свим корисницима и грађанима који имају било какву недоумицу или питање, доступна је страница Онлајн безбедност на корпоративном сајту Поште Србије, на којој је објашњено који су типични примери превара преко платформи за електронску трговину, СМС порука или имејла“, наводе из Поште.