https://sputnikportal.rs/20230108/rusija-projektuje-novi-teretni-dron-konvertoplan-sa-pametnim-krilom-1149118296.html
Русија пројектује нови теретни дрон-конвертоплан са „паметним“ крилом
Русија пројектује нови теретни дрон-конвертоплан са „паметним“ крилом
Sputnik Србија
Руска компанија „М-Индастриз“ пројектује теретни дрон-конвертоплан са „паметним“ крилом и аутопилотом, изјавио је Спутњику генерални директор компаније Михаил... 08.01.2023, Sputnik Србија
2023-01-08T15:30+0100
2023-01-08T15:30+0100
2023-01-08T15:30+0100
русија
русија
русија – војска и наоружање
војска и наоружање
дрон
беспилотна летелица
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111244/37/1112443707_0:0:3333:1875_1920x0_80_0_0_fee68f8b6f5cf7aa5bdc3be0b3c5af1f.jpg
Према његовим речима, апарат који се назива „Вездељот“ (може свуда да лети), у могућности је да превози до 50 килограма и да проведе у ваздуху најмање сат времена под пуним оптерећењем. Имаће два крила, максимална висина лета ће му бити четири хиљаде метара. Према замисли пројектаната, конвертоплан ће бити опремљен са осам електричних мотора, чији је просечан радни век знатно већи од бензинских мотора. Прототип апарата ће бити произведен током лета, а на јесен су планирана тестирања.Према речима Липатова, у оквиру стратешког пројекта „Достава терета дроном“, планира се производња комерцијалне групације дронова. План је да конвертоплани, који обједињују карактеристике хеликоптера и авиона, достављају терет у подручја која имају лошу инфраструктуру путева или до објеката на мору. Производња тих апарата је јефтинија, него производња хеликоптера, економичнији су у потрошњи горива и није им потребан пилот како би летели, закључио је генерални директор компаније „М-Индастриз“.
https://sputnikportal.rs/20221215/lanset-u-akciji-ruski-dron-unistio-ukrajinsku-radarsku-stanicu-1147998696.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111244/37/1112443707_300:0:3031:2048_1920x0_80_0_0_9c3a723a09c5c5592beead5c8a9b9d9d.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
русија, русија – војска и наоружање, војска и наоружање, дрон, беспилотна летелица
русија, русија – војска и наоружање, војска и наоружање, дрон, беспилотна летелица
Русија пројектује нови теретни дрон-конвертоплан са „паметним“ крилом
Руска компанија „М-Индастриз“ пројектује теретни дрон-конвертоплан са „паметним“ крилом и аутопилотом, изјавио је Спутњику генерални директор компаније Михаил Липатов.
„Руски инжењери раде на производњи уникатног дрона-конвертоплана са вертикалним полетањем и слетањем. Може да достигне брзину већу од 100 километара на сат и повећани ниво сигурности услед променљиве геометрије крила при полетању и слетању, као и због присуства аутопилота“, рекао је он.
Према његовим речима, апарат који се назива „Вездељот“ (може свуда да лети), у могућности је да
превози до 50 килограма и да проведе у ваздуху најмање сат времена под пуним оптерећењем. Имаће два крила, максимална
висина лета ће му бити
четири хиљаде метара. Према замисли пројектаната,
конвертоплан ће бити опремљен са осам електричних мотора, чији је просечан радни век знатно већи од бензинских мотора.
„Мотори су приликом полетања и слетања постављени вертикално, а дрон се одржава у ваздуху помоћу силе потиска пропелера. Када пређе у авионски режим рада, мотори се окрећу хоризонтално, а дрон се одржава у ваздуху на рачун силе која се јавља на крилима и зидовима импелера (ротора). Када је дрон у режиму полетања или слетања, крило је преклопљено и отвара се на безбедној висини“, истакао је Липатов.
Прототип апарата ће бити произведен током лета, а на јесен су планирана тестирања.
Према речима Липатова, у оквиру стратешког пројекта „Достава терета дроном“, планира се производња комерцијалне групације дронова. План је да конвертоплани, који обједињују карактеристике хеликоптера и авиона, достављају терет у подручја која имају лошу инфраструктуру путева или до објеката на мору. Производња тих апарата је јефтинија, него производња хеликоптера, економичнији су у потрошњи горива и није им потребан пилот како би летели, закључио је генерални директор компаније „М-Индастриз“.