Метеорит са Марса открио постојање новог органског једињења на Црвеној планети /фото/

CC0 / Pixabay / Марс
Марс - Sputnik Србија, 1920, 20.01.2023
На подручје Марока пре 12 година срушио се метеорит пореклом са Марса, који је годинама представљао предмет изучавања и уз помоћ ког су научници дошли до многих занимљивих открића. Најновије сугерише да, поред огромне разноликости једињења која се налазе у метеориту, он садржи и једно које до сада није забележено на Црвеној планети.
Метеорит је познат по имену Тисинт, а најзаступљеније органско једињење у његовом саставу је магнезијумово. Иако те материје могу да се нађу у готово свим другим стенама истог типа, оно никада до сада није откривено на Марсу.
Стога истраживачи верују да је настала у небиолошким условима приликом катаклизмичног догађаја од пре неколико милиона година, након чега је ухваћен у наше гравитационо поље. То даље имплицира да би могао да помогне и да се открије каквог је састава дубока унутрашњост те планете.
Новим анализама је утврђено и да метеорит има најмање пет различитих типова органских једињења, тј. молекула који садрже атоме угљеника везане за атоме других елемената. Она се могу наћи у свим облицима живота на нашој планети, а њихово присуство на другим планетама може представљати доказ о животу на њима, пише „Национална географија“.
У питању су алифатичне разгранате карбоксилне киселине, алдехиди, олефини и полиаромати. Став научника је да ниједно од ових органских једињења није доказ ванземаљског живота, али да она могу помоћи у откривању нових ствари везаних за нашег космичког суседа.
Антарктик - Sputnik Србија, 1920, 20.01.2023