00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
СВЕТ
Најновије вести из света

Жеђ за профитом: Како Европа жели да уштеди на летовима изнад Сибира?

© Flickr / Canadian PacificБоинг 747-400 авио-компаније Луфтханза
Боинг 747-400 авио-компаније Луфтханза   - Sputnik Србија, 1920, 22.01.2023
Пратите нас
Ко и како жели да уштеди на прелетима преко Сибира и зашто се то неће догодити, открива политиколог Александар Роџерс. Он је коментарисао изјаву шефа директората за транспорт Европске комисије Хенрика Хололеја, који је на конференцији „Ерлајн економикс“ у Даблину навео да је потребно да се укину накнаде за летове изнад Сибира, пише портал „Лајф“.
Европска унија жели, да Русија прекине да наплаћује страним авио-компанијама прелет изнад њене територије, између осталог и изнад Сибира. Накнаду је почео да наплаћује још СССР, а затим је Руска Федерација наставила ову праксу.
Међутим, то питање није ново. Европска унија је ту тему покретала и још пре десет година, пре него што су се погоршали односи између Русије и ЕУ због њихове подршке антируском државном удару у Украјини. Ипак, тада ти захтеви нису била ништа мање неосновани, него сада.
Цена је 2013. године износила око 350 милиона долара годишње. Европски званичници су се тада жалили да ће таква накнада појести приходе западних авио-компанија од сличних прелета. И сада и тада је то била лаж.
Плаћање прелета преко територије друге земље је стандардна пракса. У Русији је најјефтинији прелет, у Немачкој плаћају за транзит 180 долара, у Великој Британији – 220 долара, а у Русији 95 долара за 100 километара.
Међутим, то није „трговина ваздухом“. У ту суму улази контрола летења, координација и корекција курса, потврђивање висине, времена и правца лета и друге интеракције са диспечерским службама. Осим тога, у њу је укључен и рад метероолога, који прате временске услове током лета. Све у свему, то је веома компликован и веома скуп процес.
У чланку се наводи да би без контроле летења дошло до одступања од курса, што би увећало потрошњу горива и угрозило лет током лоших временских услова, а што у потпуности угрожава безбедност и авиона и путника.
Наравно, могуће је летети око територије Русије (неки то и покушавају), али је тада лет дужи и скупљи, око један и по пут.
Европска унија прва увела забрану прелета руских авиона преко њене територије, а Русија је, заузврат, затворили небо за ЕУ. Финансијски губици, које западне авиокомпаније имају због затварања тако профитабилне и тражене дестинације као што су транссибирски летови (од ЕУ до Кине, Јапана и других локација у југоисточној Азији), су већ довели неколико компанија до банкрота. Најгоре је прошла компанија „Фин-ер“.
Чак и када се тренутна конфликтна ситуација реши, ни тада неће бити никаквог смисла да се укине плаћање за прелет, јер су за инфраструктуру потребна средства за амортизацију и модернизацију. У чланку се закључује да земље Европске уније неће укидати накнаде за прелет преко њихових територија за руске авио-компаније. Истиче се да је тај мото, да је све потребно платити, управо основни принцип Западног капитализма.
Авион компаније Етихад - Sputnik Србија, 1920, 03.01.2023
ЕКОНОМИЈА
Које авио-компаније су биле најбезбедније у 2022. години
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала