https://sputnikportal.rs/20230315/francuska-je-spremna-da-se-bori-protiv-nemacke-otvorena-dva-fronta-u-eu-zbog-agende-2035-1152437757.html
„Француска је спремна да се бори против Немачке“: Отворена два фронта у ЕУ због „агенде 2035.“
„Француска је спремна да се бори против Немачке“: Отворена два фронта у ЕУ због „агенде 2035.“
Sputnik Србија
Француска је спремна да се бори против Немачке како би сачувала еколошке транспортне законе ЕУ којима је предвиђена забрана аутомобила са моторима на унутрашње... 15.03.2023, Sputnik Србија
2023-03-15T10:49+0100
2023-03-15T10:49+0100
2023-03-15T10:49+0100
свет
свет
свет – политика
свет – економија
француска
немачка
економија
саобраћај и инфраструктура
аутомобили
мотори
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/03/0f/1152437464_0:156:3001:1844_1920x0_80_0_0_a7cde85c793a6d5ce6a6ee5dfac8f658.jpg
Лемеров коментар показује сукоб на линији Париз-Берлин у вези са законом о забрани мотора са унутрашњим сагоревањем, што је кључни део „зелене агенде“ ЕУ до 2035. године, пише „Политико“.Немачка предводи противнике забранеНемачка, заједно са савезницима као што су Италија, Пољска, Бугарска и Чешка, запретила је да ће блокирати ове прописе уколико не буде направљен изузетак за возила која користе синтетичка горива, као зеленију алтернативу фосилним горива која покрећу моторе са унутрашњим сагоревањем (СУС мотори).„Спремни смо да се боримо за тај закон, јер је његово одлагање еколошка, али и економска грешка“, рекао је Лемер за „Франс инфо“.Министри из Немачке, Италије, Чешке и Пољске срели су се у Стразбуру како би договорили план за спас СУС мотора.Међутим, Париз не жели одлагање те мере, која је договорена после две године тешких преговора, завршених током француског председавања Европском унијом прошле године, а остало је да буде само формално усвојена.Лемер је казао како је одлагање те мере „економски некохерентно, индустријски опасно“.Немачки отпор забрани СУС мотора предводи немачка Странка слободних демократа (ФДП), мањи партнер у владајућој коалицији, која води министарство саобраћаја. У тој партији сматрају да ће прелазак на искључиво електрична возила тешко погодити на стотине компанија које производе компоненте за СУС моторе, а непотребни су у свету електричних возила.Такође, постоји и страх да би потпуни прелазак на електричне аутомобиле отворио могућност „напада“ кинеских произвођача на Европу, који су водећи у производњи батерија и самих електричних возила.Преговори са Европском комисијомНемачка влада тренутно преговара са Европском комисијом о могућем компромису. Једна од опција је да Европска комисија објави законску декларацију која би отворила пут за коришћење синтетичких горива у аутомобилима и после 2035, али то би могло да доведе у питање циљеве зелене агенде ЕУ.Из немачког министарства саобраћаја саопштено је да Брисел још није „дао конструктиван предлог“.Уколико ти разговори пропадну, вероватно је да би Берлин са савезницима тражио поновно отварање разговора о прописима који треба да заживе до 2035. године. Лемер је, међутим, изнео јасан став, баш као и Европски парламент, који не жели да улази у нове преговоре.Поред Немачког фронта, у ЕУ постоји и други фронт, на чијем челу је управо Француска и који се залаже за стриктну примену прописа од 2035. На страни Француске су и Шпанија, Белгија, Шведска, Данска, Ирска и Холандија.Геополитички интересЊихов аргумент је да би одлагање примене прописа довело у питање жеље ЕУ да буде глобални лидер у смањењу емисије гасова стаклене баште, али би могло да ризикује и распиривање шире дебате око расподеле моћи у европској политици, наводи „Политико“.Лемер заговара став да европски произвођачи аутомобила треба да направе брз прелаз на електрична возила и подржао је програм масовних државних субвенција за електричне аутомобиле, као и напоре ЕУ да потроши милијарде на стварање домаће производње батерија.Зелена транзиција и бриселско наметање Србији увођења пореза на СО2 биле су теме емисије "Енергија Спутњика"
https://sputnikportal.rs/20230304/klima-se-zelena-agenda-eu-odlozila-odluku-o-zabrani-prodaje-benzinaca-i-dizelasa-od-2035-godine-1151887945.html
француска
немачка
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/03/0f/1152437464_166:0:2833:2000_1920x0_80_0_0_f1df8b48b4c6a117ea28eacfb1174198.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
свет, свет – политика, свет – економија, француска, немачка, економија, саобраћај и инфраструктура, аутомобили, мотори, електрична возила, европска унија (еу), електрични аутомобил, европска комисија, бруно ле мер
свет, свет – политика, свет – економија, француска, немачка, економија, саобраћај и инфраструктура, аутомобили, мотори, електрична возила, европска унија (еу), електрични аутомобил, европска комисија, бруно ле мер
„Француска је спремна да се бори против Немачке“: Отворена два фронта у ЕУ због „агенде 2035.“
Француска је спремна да се бори против Немачке како би сачувала еколошке транспортне законе ЕУ којима је предвиђена забрана аутомобила са моторима на унутрашње сагоревање до 2035. године, рекао је француски министар економије Бруно Лемер.
Лемеров коментар показује сукоб на линији Париз-Берлин у вези са законом о забрани мотора са унутрашњим сагоревањем, што је кључни део „зелене агенде“ ЕУ до 2035. године,
пише „Политико“.
Немачка предводи противнике забране
Немачка, заједно са савезницима као што су Италија, Пољска, Бугарска и Чешка, запретила је да ће блокирати ове прописе уколико не буде направљен изузетак за возила која користе синтетичка горива, као зеленију алтернативу фосилним горива која покрећу моторе са унутрашњим сагоревањем (СУС мотори).
„Спремни смо да се боримо за тај закон, јер је његово одлагање еколошка, али и економска грешка“,
рекао је Лемер за „Франс инфо“.
Министри из Немачке, Италије, Чешке и Пољске срели су се у Стразбуру како би договорили план за спас СУС мотора.
Међутим, Париз не жели одлагање те мере, која је договорена после две године тешких преговора, завршених током француског председавања Европском унијом прошле године, а остало је да буде само формално усвојена.
Лемер је казао како је одлагање те мере „економски некохерентно, индустријски опасно“.
„То није у нашем националном интересу, али изнад свега, није у интересу планете“, додао је француски министар.
Немачки отпор забрани СУС мотора предводи немачка Странка слободних демократа (ФДП), мањи партнер у владајућој коалицији, која води министарство саобраћаја. У тој партији сматрају да ће прелазак на искључиво електрична возила тешко погодити на стотине компанија које производе компоненте за СУС моторе, а непотребни су у свету електричних возила.
Такође, постоји и страх да би потпуни прелазак на електричне аутомобиле отворио могућност „напада“ кинеских произвођача на Европу, који су водећи у производњи батерија и самих електричних возила.
Преговори са Европском комисијом
Немачка влада тренутно преговара са Европском комисијом о могућем компромису. Једна од опција је да Европска комисија објави законску декларацију која би отворила пут за коришћење синтетичких горива у аутомобилима и после 2035, али то би могло да доведе у питање циљеве зелене агенде ЕУ.
Из немачког министарства саобраћаја саопштено је да Брисел још није „дао конструктиван предлог“.
Уколико ти разговори пропадну, вероватно је да би Берлин са савезницима тражио поновно отварање разговора о прописима који треба да заживе до 2035. године. Лемер је, међутим, изнео јасан став, баш као и Европски парламент, који не жели да улази у нове преговоре.
Поред Немачког фронта, у ЕУ постоји и други фронт, на чијем челу је управо Француска и који се залаже за стриктну примену прописа од 2035. На страни Француске су и Шпанија, Белгија, Шведска, Данска, Ирска и Холандија.
Њихов аргумент је да би одлагање примене прописа довело у питање жеље ЕУ да буде глобални лидер у смањењу емисије гасова стаклене баште, али би могло да ризикује и распиривање шире дебате око расподеле моћи у европској политици, наводи „Политико“.
„За Француску, ова ситуација представља шансу. Што више допринесу идеји да Немачка остане усамљена у њој, то више ојачава став да је Немачка непоуздан партнер у ЕУ“, рекао је један француски дипломата за тај медиј.
Лемер заговара став да европски произвођачи аутомобила треба да направе брз прелаз на електрична возила и подржао је програм масовних државних субвенција за електричне аутомобиле, као и напоре ЕУ да потроши милијарде на стварање домаће производње батерија.
Зелена транзиција и бриселско наметање Србији увођења пореза на СО2 биле су теме емисије "Енергија Спутњика"