Предлози ученика Прве београдске гимназије: Шта после трагедије у ОШ „Владислав Рибникар“
© Sputnik / Радоје ПантовићЗграда Прве београдске гимназије
© Sputnik / Радоје Пантовић
Пратите нас
Ученици Прве београдске гимназије, подстакнути трагедијом у Основној школи „Владислав Рибникар“, упутили су јавности више предлога како да, као друштво, заједно превазиђемо ту ситуацију и спречимо њено понављање.
Као први предлог, наведена је реформа школства, пошто се све више увиђа да је васпитање деце од стране родитеља нешто што изостаје, као и секундарно васпитавање које деца треба да стекну у школи уз своје учитеље, наставнике и професоре.
Од државе се тражи да пружи адекватну реакцију у овом погледу и „одреши наставничке руке“.
Одрешити руке наставницима
То посебно треба учинити снижавањем толеранције према ученицима, због чега се захтева пооштравање казни које ученици добијају услед непримереног понашања како би били свеснији последица онога што чине.
„Самим тим тражимо и да се смањи праг толеранције за избацивање ученика из школе јер то може да одврати ученика од прављења лоших одлука јер је свеснији нежељене последице. Приоритет мора да нам буде заштита угрожених професора који бивају константно нападнути правима ученика који пре свега не поштују своје дужности и обавезе“, пише у предлозима.
Повећање плата просветним радницима
Ученици Прве београдске гимназије такође предлажу да се повећају плате у просвети.
„Просвета је један од елементарних стубова сваке државе и уколико се тај стуб заљуља настаје велика претња по читаво друштво. Постајемо све више свесни данашње ситуације у којој недостаје стручни кадар који би предавао у школама и да не бисмо завршили у ситуацији у којој неадекватно обучени људи подучавају наше ученике, неопходно је повратити углед просвети и у овом светлу, чиме бисмо привукли и већи број студената који би се школовали за рад у школству. Такође, сусрећемо се све више са потпуно демотивисаним професорима који услед ниске плаћености и везаности руку све више губе почетни ентузијазам и одустају од пружања максимума својим ученицима“, истиче се у предлозима.
Поред тога, тражи се увођење новог школског предмета и фокус на важним запостављеним предметима.
„Важно је повратити значај данас олако запостављених предмета попут ликовне и музичке културе и физичког васпитања. Као што видимо, ови предмети имају суфикс култура и васпитање, наравно, са разлогом. У данашње време када су деца превише за телефонима, таблетима и осталим уређајима, изузетно је важно подстицати креативност и физичку активност као начин да превазиђемо све чешћу агресију код младих. Истовремено бисмо их учили и стрпљењу као запостављеној вештини млађих генерација. Ово бисмо постигли повећањем броја ових часова и темељнијим приступом обраде градива на овим часовима“, указују ученици дорћолске гимназије.
Увођење општег предмета о исправном понашању и основним вештинама
Они, такође, оцењују да образовању недостаје један општи и универзални предмет који ће их учити оном елементарном што се неоправдано очекује да сами науче.
На часовима овог предмета, како кажу, говорило би се о изградњи међуљудских односа, исправном и погрешном, субјективном и објективном, изградњи дисциплине, поштовању, дужностима појединца према породици, пријатељима и друштву и личном доприносу и важности општег добра код појединца, као и основним животним вештинама попут припремања хране, замене сијалица,…
„Овај предмет би требало да буде један од предмета са највећим фондом часова јер приоритет нашег друштва јесте да на крају дана и школовања постанемо добри људи – чиме би школа добила своју потпуну улогу – улогу у формирању личности појединца. Ове часове би могли да држе како разредне старешине (као особе које најбоље познају ученике свог одељења), тако и педагози или наставници грађанског васпитања. Важно је да се овај предмет бројчано оцењује и да на крају школске године он улази у просек како би ученици били свесни његове важности како би темељније приступили обрађивању оваквих тема и садржаја“, наводи се међу предлозима.
Поред тога, очекује се увођење превентивних психолошких прегледа и разговора за све ученике једном годишње.
Контрола садржаја у медијима
Међу предлозима је и спровођење закона о минималној удаљености кладионица од школских установа, као и забрана приказивања ријалити програма и садржаја који промовише насиље, вулгарности и све неприкладне садржаје који захтевају ознаку 18+ у ударном термину или у току дана када би такав садржај био доступан гледању деци.
Тражи се строжа контрола садржаја како би се на време открио и забранио сваки програм или емисија који промовишу или на недоличнан начин приказују проституцију, наркоманију, силовања, алкохолизам, насиље, некултуран речник итд. на каналима са националном фреквенцијом, као и контрола насловних страна таблоида и штампаних медија – забрана насиља и приказивања неприкладног садржаја попут голотиње или потресних сцена на насловним странама.
Ученици захтевају и санкције за све који користе говор мржње, подстичу и одобравају насиље у школама на друштвеним мрежама и у другим медијима,као и забрану промовисања неприкладних вредности кроз музику и уметност на јавним местима – на пример, кроз концерте и перформансе.
„Позивамо све професоре и ученике, као и све вас који сте увидели важност проблема, да се прикључите и подржите овакву иницијативу нас младих јер само заједно можемо да направимо промену, а ниједна битна ствар се није догодила сама од себе – зато устаните, подигните глас и покажите да вам је стало. Покажите да нећете окренути главу и пустити да ово прође као још један у мору инцидената и резултата лошег система. Подржите нас младе да променимо овај свет и учинимо старије генерације поносним! Будимо одважни да мењамо, будимо довољно храбри да оставимо траг!“, поручили су ученици Прве београдске гимназије.