00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
СВЕТ СА СПУТЊИКОМ
20:00
60 мин
СВЕТ СА СПУТЊИКОМ
17:00
60 мин
ВЕСТИ (реприза)
Запад планира да отвори још један фронт против Русије, какве мере предузима Москва?
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 24.01.2022
КУЛТУРА
Рубрика која прати културне феномене и догађаје, ствараоце и личности који својим делом креирају савремену културну сцену у земљи и у свету.

Ретроспективна изложба фотографија Горанке Матић у Народном музеју Црне Горе: Искуство у гужви

© Фото : Уступљено Спутњику/Горанка МатићДео рада на поставци Галерија Дадо Ђуриц Цетиње
Део рада на поставци Галерија Дадо Ђуриц Цетиње  - Sputnik Србија, 1920, 12.06.2023
Пратите нас
Ретроспективна изложба фотографа Горанке Матић „Искуство у гужви” биће отворена 13. јуна у Народном музеју Црне Горе - Галерији уметности Миодраг Дадо Ђурић на Цетињу.
Оригинално приређена у Музеју савремене уметности у Београду 2021. године, изложба чији ју концепцију осмислила виши кустос Уна Поповић, до сада је гостовала у Новом Саду, Загребу и Бањалуци.
„Искуство у гужви” представља прву свеобухватну (ре)презентацију рада и остварења Горанке Матић која је на уметничкој и фотографској сцени присутна већ четрдесет година.
Од самих почетака, осамдесетих година прошлога века, рад Горанке Матић текао је паралелно у доменима новинске, репортажне и уметничке фотографије.
© Фото : Уступљено Спутњику/Горанка МатићИз циклуса Дани бола и поноса 1980.
Из циклуса Дани бола и поноса 1980.  - Sputnik Србија, 1920, 12.06.2023
Из циклуса Дани бола и поноса 1980.

Хроничар и уметнички фотограф

Двострукост и диференцираност унутар њеног професионалног ангажмана – као, с једне стране, новинског хроничара музичких, ликовних и политичких догађаја и, с друге, посвећеног уметничког фотографа – допринеле су комплексном ауторском опусу.
Отуд и назив ове ретроспективне изложбе, чија је намера управо да се непретенциозно, помало и поетично, именује процес рада ауторке.
Иако су се теме и жанрови разликовали у зависности од ангажмана, али и природе интересовања, то није утицало на креативну позицију Горанке Матић већ, управо супротно, на уједначавање визуелног и семантичког приступа, који се огледа пре свега у једнако јасној ауторској концентрисаности како на људе тако и на догађаје и ситуације.
До професионалног ангажмана Матићеве као фотографа дошло је спонтано, а све је пратила и велика доза личне знатижеље и храбрости, па и склоност ка одређеној врсти активизма, жеља да се при важним културним и друштвеним дешавањима делује не само као фотограф на задатку и посматрач већ као активни учесник.
© Фото : Уступљено Спутњику/Горанка МатићАутопортрет испред кафане у Моравицама 1985.
Аутопортрет испред кафане у Моравицама 1985. - Sputnik Србија, 1920, 12.06.2023
Аутопортрет испред кафане у Моравицама 1985.

Рок концерти и политички протести

Фотографисање унутар гужве актуелног тренутка, било да се ради о рок концертима осамдесетих или политичким протестима деведесетих, оспособило је Горанку Матићда на аутентичан начин пренесе драматику догађаја и психологију појединца, али и да истовремено поетику прилагоди тада савременим кретањима у фотографији и уметности.
Изложба „Искуство у гужви“ презентује ауторкино остварење у преко пет стотина фотографија и материјала друге природе (архива, документација, фото-есеји).
Поставка је подељена у пет целина: Прве ауторске изложбе и радови реализовани у медију фотографије, Фотографије рок концерата и протагониста новог таласа заједно са актерима ликовне сцене настале осамдесетих година у чијем је средишту био Студентски културни центар у Београду, Портрети (уметници, редитељи, писци, политичари и др), Десет година против (фотографије са политичких скупова, манифестација и протеста у Београду 1990–2000), Уметнички пројекти (пројекти Моравице, Матрилинеарно огледало, Меморабилије, Портрети са пријатељицама, Ожиљци).
Горанка Матић својеврсна је хроничарка збивања на уметничкој, културној, друштвеној и политичкој сцени ове земље.
Њена изложба у Музеју савремене уметности омогућила је увид у друштвене и културне околности некадашње државе Југославије, Србије и Београда, од почетка осамдесетих година па до почетка двехиљадитих.
Са изложбе фотографија изградње Новог Београда настале из архиве Танјуга - Sputnik Србија, 1920, 10.04.2023
КУЛТУРА
Они су видели будућност: Само је ентузијазам бригадира могао из песка да подигне Нови Београд
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала