https://sputnikportal.rs/20230704/vestacka-inteligencija-preplavila-internet-laznim-sajtovima-1158025661.html
Интернет преплављен лажним сајтовима направљеним уз помоћ вештачке интелигенције
Интернет преплављен лажним сајтовима направљеним уз помоћ вештачке интелигенције
Sputnik Србија
На стотине нових сајтова који су генерисани уз помоћ вештачке интелигенције појавило се на интернету и они садрже гомиле насумичног текстуалног садржаја, што... 04.07.2023, Sputnik Србија
2023-07-04T11:32+0200
2023-07-04T11:32+0200
2023-07-04T15:26+0200
наука и технологија
наука и технологија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/06/07/1125545133_0:704:2048:1856_1920x0_80_0_0_24e31f5245d835ec865825529d925deb.jpg
У извештају се наводи да велики глобални брендови подржавају повећање броја непоузданих информативних сајтова, генерисаних уз помоћ вештачке интелигенције у комбинацији са софтвером који аутоматски прави нове сајтове, стварајући тако масу домена испуњених великом количином генеричког текста. Након тога, сајтови бивају испуњени простором за рекламе, који у ствари приказују праве огласе преко лажног садржаја.Комбинација углавном аутоматских рекламних система и веб локација може бити генерисана са само неколико кликова која ствара повратну петљу. Тада се садржај генерисан од вештачке интелигенције са практично нултим људским доприносом финансира од стране рекламних алгоритама који су огромни и сложени толико да их једва ико разуме.Текст који је „написала“ вештачка интелигенција некад је јако тешко разликовати од пуког генеричког или лошег људског писања и зато ова ситуација ствара проблем, како потрошачима, тако и оглашивачима, преноси портал Бебчмарк.Да би утврдио проблем, NewsGuard је претраживао фразе којима АИ алати некад „одговарају“ корисницима као што је: „Извини, али као АИ језички модел, нисам способан да…“.Резултат претраге на лажним сајтовима био је невероватан, толико да се поменута фраза чак нашла и у наслову наводног сајта за запошљавање. Истрагом је пронађено још преко двеста „информативних“ сајтова који су на овај начин генерисани. Један од њих је објављивао више од 1200 чланака сваког дана, а он спада међу оне које је било лако уочити.Наравно, није баш сваки од сајтова приказивао рекламе, али на више од четвртине њих су оглашивачи стварно плаћали место за своје огласе на садржају који је у ствари смеће. Међу ове оглашиваче спадају банке, продавци спортске одеће, провајдери различитих услуга широм САД, Немачке, Француске и Италије.С обзиром на то да се вештачка интелигенција користи у све више животних сфера, било је питања времена када ће настати и ова врста проблема која је практично велика интернет превара.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/06/07/1125545133_0:512:2048:2048_1920x0_80_0_0_5498569be95162926af86ba5420f390e.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
наука и технологија
Интернет преплављен лажним сајтовима направљеним уз помоћ вештачке интелигенције
11:32 04.07.2023 (Освежено: 15:26 04.07.2023) На стотине нових сајтова који су генерисани уз помоћ вештачке интелигенције појавило се на интернету и они садрже гомиле насумичног текстуалног садржаја, што их практично чини лажним сајтовима, али са правим рекламама оглашивача. То ствара нервозу корисника, али и главобољу оглашивача, пише у новом NewsGuard извештају.
У извештају се наводи да велики глобални брендови подржавају повећање броја непоузданих информативних сајтова, генерисаних уз помоћ вештачке интелигенције у комбинацији са софтвером који аутоматски прави нове сајтове, стварајући тако масу домена испуњених великом количином генеричког текста. Након тога, сајтови бивају испуњени простором за рекламе, који у ствари приказују праве огласе преко лажног садржаја.
Комбинација углавном аутоматских рекламних система и веб локација може бити генерисана са само неколико кликова која ствара повратну петљу. Тада се садржај генерисан од вештачке интелигенције са практично нултим људским доприносом финансира од стране рекламних алгоритама који су огромни и сложени толико да их једва ико разуме.
Текст који је „написала“ вештачка интелигенција некад је јако тешко разликовати од пуког генеричког или лошег људског писања и зато ова ситуација ствара проблем, како потрошачима, тако и
оглашивачима, преноси портал Бебчмарк.
Да би утврдио проблем,
NewsGuard је
претраживао фразе којима АИ алати некад „одговарају“ корисницима као што је: „
Извини, али као АИ језички модел, нисам способан да…“.
Резултат претраге на лажним сајтовима био је невероватан, толико да се поменута фраза чак нашла и у наслову наводног сајта за запошљавање. Истрагом је пронађено још преко двеста „информативних“ сајтова који су на овај начин генерисани. Један од њих је објављивао више од 1200 чланака сваког дана, а он спада међу оне које је било лако уочити.
Наравно, није баш сваки од сајтова приказивао рекламе, али на више од четвртине њих су оглашивачи стварно плаћали место за своје огласе на садржају који је у ствари смеће. Међу ове оглашиваче спадају банке, продавци спортске одеће, провајдери различитих услуга широм САД, Немачке, Француске и Италије.
С обзиром на то да се вештачка интелигенција користи у све више животних сфера, било је питања времена када ће настати и ова врста проблема која је практично велика интернет превара.