https://sputnikportal.rs/20230716/trik-koji-putnici-masovno-koriste-za-ustedu-na-avionskim-kartama-1158615149.html
Трик који путници масовно користе за уштеду на авионским картама
Трик који путници масовно користе за уштеду на авионским картама
Sputnik Србија
Путници су под утицајем инфлације и поскупљења авионских карата пронашли нови трик како да уштеде и прођу јефтиније купујући карте за летове. 16.07.2023, Sputnik Србија
2023-07-16T22:41+0200
2023-07-16T22:41+0200
2023-07-16T22:41+0200
економија
економија
свет – економија
саобраћај и инфраструктура
авио-саобраћај
карте
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/06/1e/1157883708_0:125:1873:1179_1920x0_80_0_0_81a9c3f1a6b40db7998999d8ca9ff141.jpg
Трик који се све више користи међу путницима је да купују карте с преседањем, али потом прескоче други лет, па остану у дестинацији где је требало да преседну, будући да су такве карте обично много јефтиније од директних летова.Једноставније речено, букирају лет од аеродрома А до аеродрома Ц с преседањем на аеродрому Б, али потом остану у дестинацији Б и просто прескоче други лет.Неким авиокомпанијама то је већ дозлогрдило па су путнике који посежу за оваквим триковима почеле да кажњавају - рецимо, ако открију да се нису укрцали на други, повезани лет, откажу им повратну карту, па се многима на крају уштеда поништи, пише Бизнис инсајдер.Међутим, ова могућност путницима је дата због чињенице да авиокомпаније заправо не поштују основне принципе геометрије, такозвану неједнакост троугла која каже да троугао постоји ако му је збир дужина две краће странице већи од дужине најдуже странице, наводи Бизнис инсајдер.Било би за очекивати да ово правило следе и авиооператери и да, узевши у обзир дужину и трошак горива, више наплате карту од Њујорка до Лондона преко Амстердама него директну карту Њујорк - Амстердам, али то очигледно није правило и може да резултира неким апсурдним ситуацијама попут оне да у авиону истовремено седе две особе од којих је једна платила мање новца за два лета од оног ко излази на „првој станици“.Математичар и научник Брајан Хејс ову појаву је покушао да објасни кроз чињеницу да разлика у цени настаје из веће потражње за директним летом него летом с преседањем.
https://sputnikportal.rs/20230711/bolja-usluga---manje-guzve-ukida-se-jedno-ogranicenje-na-aerodromu-nikola-tesla-1158369602.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/06/1e/1157883708_189:0:1873:1263_1920x0_80_0_0_36972414f5b4c2b8766adf19f878900b.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, свет – економија, саобраћај и инфраструктура, авио-саобраћај, карте
економија, свет – економија, саобраћај и инфраструктура, авио-саобраћај, карте
Трик који путници масовно користе за уштеду на авионским картама
Путници су под утицајем инфлације и поскупљења авионских карата пронашли нови трик како да уштеде и прођу јефтиније купујући карте за летове.
Трик који се све више користи међу путницима је да купују карте с преседањем, али потом прескоче други лет, па остану у дестинацији где је требало да преседну, будући да су такве карте обично много јефтиније од директних летова.
Једноставније речено, букирају лет од аеродрома А до аеродрома Ц с преседањем на аеродрому Б, али потом остану у дестинацији Б и просто прескоче други лет.
Неким авиокомпанијама то је већ дозлогрдило па су путнике који посежу за оваквим триковима почеле да
кажњавају - рецимо, ако открију да се нису укрцали на други, повезани лет, откажу им повратну карту, па се многима на крају уштеда поништи,
пише Бизнис инсајдер.
Међутим, ова могућност путницима је дата због чињенице да авиокомпаније заправо не поштују основне принципе геометрије, такозвану неједнакост троугла која каже да троугао постоји ако му је збир дужина две краће странице већи од дужине најдуже странице, наводи Бизнис инсајдер.
Било би за очекивати да ово правило следе и авиооператери и да, узевши у обзир дужину и трошак горива, више наплате карту од Њујорка до Лондона преко Амстердама него директну карту Њујорк - Амстердам, али то очигледно није правило и може да резултира неким апсурдним ситуацијама попут оне да у авиону истовремено седе две особе од којих је једна платила мање новца за два лета од оног ко излази на „првој станици“.
Математичар и научник Брајан Хејс ову појаву је покушао да објасни кроз чињеницу да разлика у цени настаје из веће потражње за директним летом него летом с преседањем.