Откривена три подводна вулкана у близини обале Сицилије

© Фото : Sergey Kud-Sverchkov / RoscosmosСицилија
Сицилија - Sputnik Србија, 1920, 09.08.2023
Истраживачи са више универзитета из целог света открили су три подводна вулкана код југозападне обале Сицилије, али још није потврђено да ли су активни.
Према научницима, новооткривени вулкани широки су најмање шест километара и уздижу се више од 150 метара изнад околног морског дна, и последњи су у низу вулканских купа које је 2019. открио италијански Национални институт за океанографију и експерименталну геофизику (ОГС) у морском подручју између Мазаре дел Ваљо у сицилијанској провинцији Трапани и града Скјаће.
„Ово откриће је важно јер баца светло на неистражено морско дно. Медитераном се плови миленијумима, али, изненађујуће, знамо врло мало о његовом морском дну“, рекао је истраживач на ОГС Дарио Ћивиле.
Истраживачи су прикупили узорке стена и наслага лаве, које ће анализирати у наредним месецима.
„Кампања, које се одвијала између 16. јула и 5. августа, спроведена је на немачком броду „Метеор“ и завршена је пре неколико дана скенирањем претходно неистраженог морског дна дуж Сицилијанског канала“, рекао је Ћивиле.
Током експедиције, истраживачи су открили и олупину брода на дубини од 110 метара на такозваној Безименној обали, отприлике на пола пута између вулканског острва Линоса и Сицилије, за коју је Ћивиле рекао да још није могуће утврдити колико је стара.
Иако подморске ерупције често остају непримећене, верује се да је више од једног милиона вулкана под водом, и они су извор 80 одсто вулканских активности широм света.
Експедицију на „Метеору“ водили су Универзитет Малта и ОГС, пренео је Гардијан.