- Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Шта чека западне компаније, ако одлуче да се врате у Русију

© Sputnik / Евгений Одиноков / Уђи у базу фотографијаРеклама ланца ресторана брзе хране "Вкусно и точка", бившег "Мекдоналдса"
Реклама ланца ресторана брзе хране Вкусно и точка, бившег Мекдоналдса - Sputnik Србија, 1920, 10.09.2023
Пратите нас
Западне компаније, које су напустиле руско тржиште након увођења западних санкција, сада размишљају како да се врате након што су израчунале колико су на губитку, а међу њима је и амерички „Мекдоналдс“.
Власник ланца ресторана брзе исхране „Вкусно и точка“ Александар Говор, који је преузео посао „Мекдоналдса“ у Русији, открио је да та америчка компанија жели да се врати у случају да се промене околности у Русији.
Западне компаније, па и „Мекдоналдс“ неће моћи тек тако да се врате на место које су оставиле јер тржиште није остало празно, каже за Спутњик економиста Михаил Бељајев.
„Мекдоналдс“ је у марту 2022. године саопштио да ће затварање ресторана у Русији коштати око 50 милиона долара месечно. Тако се и испоставило, наиме, већ у мају 2022, „Мекдоналдс“ је потврдио да је изгубио 1,4 милијарде долара. Осим што је престао да ради у Русији, „Мекдоналдс“ је затворио и 108 ресторана у Украјини, при чему Русија и Украјина заједно чине око два одсто продаје Мекдоналдса у целом систему, девет одсто његовог прихода а три одсто оперативног прихода.
Тржиште се, међутим, врло брзо адаптирало, па је тако Мекдоналдс, готово моментално, у Русији заменио ланац „Вкусно и точка“, који користи бивше локале „Мека“, који су продати бизнисмену Александру Говору. При чему, компанија је престала да ради у Русији 16. маја, а првих 15 ресторана „Вкусно и точка“ отворени су већ 12. јуна 2022. године, док је следећег дана отворено још 50 ресторана у Москви. „Вкусно и точка“ послује не само на територији Руске Федерације, већ и у Белорусији и Казахстану. Више није извесно постоји ли место на руском тржишту за „Мекдоналдс“ или друге западне компаније које се налазе у сличном положају.
Иако истиче да „Мекдоналдс“ има дугу историју пословања и доброг рада у Русији, као и одређену репутацију, Бељајев наглашава да компанија, ако пожели да се врати, треба да осмисли добар маркетинг како би победила конкуренцију која се већ поприлично развила на руском тржишту.
Он такође напомиње да Русија, генерално, представља велико тржиште а притом статистика бележи раст реалних зарада у земљи од 10 одсто.
„Овде се, заправо, ради о подели тржишта. Конкуренција је одувек била тржишна прича. Ако желе да се врате овде због профита, биће скоро немогуће вратити га у пуној некадашњој мери, јер велики део су већ узеле друге компаније, али неки део овог тржишта могу да врате и могу да воде бизнис“, сматра Бељаев.
На питање како би центри моћи на Западу реаговали на повратак западних компанија у Русију Бељајев не сумња да ће реакције бити негативне.
„Ипак, реакције Запада треба да делимо на два дела. Прве се односе на политичаре и ту ћемо свакако видети негативан став. Међутим, кад је реч о реакцијама економског сектора, кад компанија види да губи и види да ће губити још у будућности, видимо да је бизнис само бизнис.“
Интереси крупног бизниса су увек изнад политике, што смо видели у прошлости, а видећемо и сада, уверен је Бељајев.
Према подацима Блумберга, западне компаније изгубиле су, само до јуна 2022.године 59 милијарди долара зараде због прекида пословања на територији Русије.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала