https://sputnikportal.rs/20230913/kojim-automobilima-je-najcesce-vracena-kilometraza-1161195539.html
Којим аутомобилима је најчешће враћена километража
Којим аутомобилима је најчешће враћена километража
Sputnik Србија
Купци увезених аутомобила у Србији суочавају се с већим ризиком од куповине возила с враћеном километражом у односу на возила која су купљена у земљи, указује... 13.09.2023, Sputnik Србија
2023-09-13T13:50+0200
2023-09-13T13:50+0200
2023-09-13T13:50+0200
економија
економија
србија – економија
туризам и трговина
аутомобилска индустрија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/05/11/1155830921_0:160:3073:1888_1920x0_80_0_0_dc3f0cd7f087123ba15c50d8ece6422f.jpg
Сваки десети половни аутомобил у Србији има враћену километражу (10,3 одсто), што значи да вреде мање од тражене цене, а шансе да се добије возило с промењеним бројачем километара су веће када је аутомобил увезен из иностранства, наводе из глобалне платформе за проверу историје возила, КарВертикал-а.Како објашњавају, трговину возилима преко границе је тешко пратити, стога преваранти искоришћавају ову ситуацију и избегавају да буду ухваћени.Додају да истраживање показује да међу аутомобилима који се продају локално 8,5 одсто је оних с враћеном километражом.Наводе да ситуација у земљи није толико лоша као у неким источноевропским земљама попут Летоније, где удео возила с враћеном километражом прелази 20 одсто, али је ризик од преваре и даље висок.Само 8,8 одсто свих возила у Србији провело је цело време у земљи, док је 91,2 одсто увезено из иностранства.Како су истакли, истраживање показује да возила са манипулисаном километражом могу бити и до 25 одсто скупља од возила са оригиналном километражом и брже губе на својој вредности."Веома је тешко контролисати квалитет половних аутомобила на међународном нивоу јер поједине земље имају различите законе о превари везаној за километражу. Пошто земље не размењују информације о возилима, када се једном возило извезе, његова историја почиње као потпуно нова. Занимљиво је да је ниво враћања километара у Србији врло сличан нивоу преваре у међународним трансакцијама са аутомобилима, што указује на недостатак транспарентности на тржишту", објаснио је аутомобилски стручњак у КарВертикал-у Матас Бузелис, преноси Танјуг.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/05/11/1155830921_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_1a8d04efd12ae81c8ea39f3d5d4336cf.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, србија – економија, туризам и трговина, аутомобилска индустрија
економија, србија – економија, туризам и трговина, аутомобилска индустрија
Којим аутомобилима је најчешће враћена километража
Купци увезених аутомобила у Србији суочавају се с већим ризиком од куповине возила с враћеном километражом у односу на возила која су купљена у земљи, указује истраживање спроведено у 14 европских земаља.
Сваки десети половни аутомобил у Србији има враћену километражу (10,3 одсто), што значи да вреде мање од тражене цене, а шансе да се добије возило с промењеним бројачем километара су веће када је аутомобил увезен из иностранства, наводе из глобалне платформе за проверу историје возила, КарВертикал-а.
Како објашњавају, трговину возилима преко границе је тешко пратити, стога преваранти искоришћавају ову ситуацију и избегавају да буду ухваћени.
Додају да истраживање показује да међу аутомобилима који се продају локално 8,5 одсто је оних с враћеном километражом.
Наводе да ситуација у земљи није толико лоша као у неким источноевропским земљама попут Летоније, где удео возила с враћеном километражом прелази 20 одсто, али је ризик од преваре и даље висок.
Само 8,8 одсто свих возила у Србији провело је цело време у земљи, док је 91,2 одсто увезено из иностранства.
Како су истакли, истраживање показује да возила са манипулисаном километражом могу бити и до 25 одсто скупља од возила са оригиналном километражом и брже губе на својој вредности.
"Веома је тешко контролисати квалитет половних аутомобила на међународном нивоу јер поједине земље имају различите законе о превари везаној за километражу. Пошто земље не размењују информације о возилима, када се једном возило извезе, његова историја почиње као потпуно нова. Занимљиво је да је ниво враћања километара у Србији врло сличан нивоу преваре у међународним трансакцијама са аутомобилима, што указује на недостатак транспарентности на тржишту", објаснио је аутомобилски стручњак у КарВертикал-у Матас Бузелис, преноси Танјуг.