00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ВЕСТИ (реприза)
16:30
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 26.08.2021
ДРУШТВО
Друштвене теме, занимљиве приче, репортаже, догађаји, фестивали и културна дешавања из Србије, и остатка света

Шведска се покајала због дигитализације наставе: „Деца не знају да читају и пишу, враћамо уџбенике“

© Depositphotos.com / ArturVerkhovetskiyШкола - илустрација
Школа - илустрација - Sputnik Србија, 1920, 18.09.2023
Пратите нас
Шведска, предводник у увођењу нових технологија у школе, враћа се традиционалним образовним методама с нагласком на штампане књиге, читање и вежбање писања и смањује употребу таблета и дигиталних алата.
Политичари и стручњаци изразили су забринутост да је прекомерна дигитализација, укључујући увођење таблета у предшколске установе, довела до опадања основних вештина ученика, пише АП.
Шведска министарка просвете Лота Едхолм, која је у влади десног центра преузела дужност пре 11 месеци, изјавила је да је ученицима потребно више уџбеника и да су штампане књиге важне за њихову едукацију.
Министарка је објавила да власт жели да поништи одлуку Националне агенције за образовање да дигитални уређаји постану обвезни у предшколским установама. Планирају да иду и корак даље и да потпуно прекину дигитално учење за децу млађу од шест година, саопштило је министарство.

УНЕСКО упутио хитан позив

Стручњаци за образовање истичу да су неки проблеми с учењем могли да настану због мера уведених током пандемије корона вируса, али наглашавају и да прекомерно коришћење уређаја с екранима током школских сати може да проузрокује заостајање младих у основним предметима.

“Постоје јасни научни докази да дигитални алати ометају, а не побољшавају учење ученика”, саопштио је Каролинска Институт прошлог месеца коментаришући дотадашњу националну образовну стратегију која је нагласак стављала на дигитализацију наставе.

“Институт верује да се фокус треба вратити на стицање знања путем штампаних уџбеника и стручности наставника, уместо из углавном бесплатних дигиталних извора који нису проверени”, рекли су из Института.
УНЕСКО је такође упутио “хитан позив за прикладну употребу технологије у образовању”.
У извештају подстичу земље да убрзају интернетске везе у школама, али истовремено упозоравају да технологија у образовању треба да се имплементира тако да никада не замени наставу уживо под вођством наставника.

Инвестиција већа од 100 милиона евра

Како би изашли на крај с падом у читалачким способностима, шведске власти најављују да ће ове године инвестирати око 60 милиона евра за куповину књига које ће расподелити по школским библиотекама и још 42 милиона евра у следеће две године за бржи повратак класичних уџбеника у школе.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала