https://sputnikportal.rs/20230918/svedska-se-pokajala-zbog-digitalizacije-nastave-deca-ne-znaju-da-citaju-i-pisu-vracamo-udzbenike-1161375856.html
Шведска се покајала због дигитализације наставе: „Деца не знају да читају и пишу, враћамо уџбенике“
Шведска се покајала због дигитализације наставе: „Деца не знају да читају и пишу, враћамо уџбенике“
Sputnik Србија
Шведска, предводник у увођењу нових технологија у школе, враћа се традиционалним образовним методама с нагласком на штампане књиге, читање и вежбање писања и... 18.09.2023, Sputnik Србија
2023-09-18T17:42+0200
2023-09-18T17:42+0200
2023-09-18T17:47+0200
друштво
друштво
свет
шведска
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111744/01/1117440128_0:210:2000:1335_1920x0_80_0_0_f0f8581fc92d375ad250e36d28eee212.jpg
Политичари и стручњаци изразили су забринутост да је прекомерна дигитализација, укључујући увођење таблета у предшколске установе, довела до опадања основних вештина ученика, пише АП.Шведска министарка просвете Лота Едхолм, која је у влади десног центра преузела дужност пре 11 месеци, изјавила је да је ученицима потребно више уџбеника и да су штампане књиге важне за њихову едукацију.Министарка је објавила да власт жели да поништи одлуку Националне агенције за образовање да дигитални уређаји постану обвезни у предшколским установама. Планирају да иду и корак даље и да потпуно прекину дигитално учење за децу млађу од шест година, саопштило је министарство.УНЕСКО упутио хитан позивСтручњаци за образовање истичу да су неки проблеми с учењем могли да настану због мера уведених током пандемије корона вируса, али наглашавају и да прекомерно коришћење уређаја с екранима током школских сати може да проузрокује заостајање младих у основним предметима.“Институт верује да се фокус треба вратити на стицање знања путем штампаних уџбеника и стручности наставника, уместо из углавном бесплатних дигиталних извора који нису проверени”, рекли су из Института.УНЕСКО је такође упутио “хитан позив за прикладну употребу технологије у образовању”.У извештају подстичу земље да убрзају интернетске везе у школама, али истовремено упозоравају да технологија у образовању треба да се имплементира тако да никада не замени наставу уживо под вођством наставника.Инвестиција већа од 100 милиона евраКако би изашли на крај с падом у читалачким способностима, шведске власти најављују да ће ове године инвестирати око 60 милиона евра за куповину књига које ће расподелити по школским библиотекама и још 42 милиона евра у следеће две године за бржи повратак класичних уџбеника у школе.
шведска
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111744/01/1117440128_132:0:1912:1335_1920x0_80_0_0_8841467a00970eed25bff8422caabff2.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
друштво, свет, шведска
Шведска се покајала због дигитализације наставе: „Деца не знају да читају и пишу, враћамо уџбенике“
17:42 18.09.2023 (Освежено: 17:47 18.09.2023) Шведска, предводник у увођењу нових технологија у школе, враћа се традиционалним образовним методама с нагласком на штампане књиге, читање и вежбање писања и смањује употребу таблета и дигиталних алата.
Политичари и стручњаци изразили су забринутост да је прекомерна дигитализација, укључујући увођење таблета у предшколске установе, довела до опадања основних вештина ученика,
пише АП.
Шведска министарка просвете Лота Едхолм, која је у влади десног центра преузела дужност пре 11 месеци, изјавила је да је ученицима потребно више уџбеника и да су штампане књиге важне за њихову едукацију.
Министарка је објавила да власт жели да поништи одлуку Националне агенције за образовање да дигитални уређаји постану обвезни у предшколским установама. Планирају да иду и корак даље и да потпуно прекину дигитално учење за децу млађу од шест година, саопштило је министарство.
УНЕСКО упутио хитан позив
Стручњаци за образовање истичу да су неки проблеми с учењем могли да настану због мера уведених током пандемије корона вируса, али наглашавају и да прекомерно коришћење уређаја с екранима током школских сати може да проузрокује заостајање младих у основним предметима.
“Постоје јасни научни докази да дигитални алати ометају, а не побољшавају учење ученика”, саопштио је Каролинска Институт прошлог месеца коментаришући дотадашњу националну образовну стратегију која је нагласак стављала на дигитализацију наставе.
“Институт верује да се фокус треба вратити на стицање знања путем штампаних уџбеника и стручности наставника, уместо из углавном бесплатних дигиталних извора који нису проверени”, рекли су из Института.
УНЕСКО је такође упутио “хитан позив за прикладну употребу технологије у образовању”.
У извештају подстичу земље да убрзају интернетске везе у школама, али истовремено упозоравају да технологија у образовању треба да се имплементира тако да никада не замени наставу уживо под вођством наставника.
Инвестиција већа од 100 милиона евра
Како би изашли на крај с падом у читалачким способностима, шведске власти најављују да ће ове године инвестирати око 60 милиона евра за куповину књига које ће расподелити по школским библиотекама и још 42 милиона евра у следеће две године за бржи повратак класичних уџбеника у школе.