Рубрика која прати културне феномене и догађаје, ствараоце и личности који својим делом креирају савремену културну сцену у земљи и у свету.

Почиње 57. Битеф: У Прологу – критика конзумеризма

© Фото : Спутњику уступио Битеф57. Битеф фестивал
57. Битеф фестивал - Sputnik Србија, 1920, 03.10.2023
Пратите нас
Представом „Божанствена комедија“ у режији Франца Касторфа која се у Дану пролога изводи на сцени Београдског драмског позоришта, вечерас почиње 57. Битеф фестивал.
Објашњавајући Пролог као важну тачку повезивања и континуитета са претходним фестивалским издањима и као уважавање многострукости гласова и перспектива, селекторски тим је Касторфову представу, која је ван такмичарске конкуренције, окарактерисао као „критику конзумеризма у данашњем неолибералном капитализму, који се подједнако вешто репродукује у свим временима“.
Свечано отварање 57. Битефа уследиће дан после на сцени Југословенског драмског позоришта беседом позоришног и филмског редитеља Бора Драшковића и представом „Деца сунца“ рађеној према делу руског класика Максима Горког, у режији Матеје Колежник и продукцији немачког театра „Шаушпилхаус“.
Овогодишње „нове позоришне тенденције“ обједињене слоганом „Снаго, не пристај да будеш нечија“ представиће осам представа у такмичарском програму, од 3. до 10. октобра. У конкуренцији за награде су представе из Немачке, Грчке, Литваније, Мађарске, Шведске, Белгије и Србије,а литванско остварење „Сунце и море“ – биће изведено чак осам пута у два дана.
Председница жирија биће проф. др Ана Вујановић (Универзитет уметности у Берлину), чланови Жорис Лакост, драмски писац и позоришни редитељ, Наташа Барбара Грачнер, глумица и професорка глуме на Академији у Љубљани, Синиша Илић, ликовни и уметник перформанса, и Ирис Рафетзидер, драматург фестивала Винер Фествохен. Они ће одлучивати о најбољима, добитницима Гран при „Мира Траиловић“ и Специјалне награде „Јован Ћирилов“.
Препис песме Крвава бајка Десанке Максимовић - Sputnik Србија, 1920, 01.10.2023
КУЛТУРА
Било је то у некој земљи сељака на брдовитом Балкану - сада још гласније!