00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ЕНЕРГИЈА СПУТЊИКА
07:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
20:00
60 мин
ЕНЕРГИЈА СПУТЊИКА
16:00
30 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
60 мин
ВЕСТИ (реприза)
Русија поручила: Примирје у Украјини је пут у никуда, потребан поуздан договор
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 26.08.2021
ДРУШТВО
Друштвене теме, занимљиве приче, репортаже, догађаји, фестивали и културна дешавања из Србије, и остатка света

Више од 4.000 деце у Хрватској није уписано у први разред основне школе: Разлози - поразни

© Sputnik / Евгений Епанчинцев / Уђи у базу фотографијаПразна учионица
Празна учионица - Sputnik Србија, 1920, 09.10.2023
Пратите нас
Више од четири хиљаде деце није ове године уписано у први разред основне школе у Хрватској. Ова година у неким жупанијама била је рекордна, пишу хрватски медији.
Чак 4.042 малишана није уписало први разред ове године.
„У последњих неколико година број одлагања уписа расте у великом делу жупанија. У Сплитско-далматинској жупанији пре две године било је 289 одлагања, прошле 466, а ове године рекордних 514!“, рекла је репортерка Дневника Нове ТВ Сања Виштица, преноси „Пословни дневник“.

Драстично повећање одлагања уписа

„Дакле, то је драстично повећање одлагања. Што све укупно упућује на то да имамо један феномен којим сви заједно треба да се позабавимо. Тешко је говорити о разлозима зашто је то тако. Међутим, најчешћи разлози који се наводе у налазима стручних служби су психофизичка незрелост ученика“, рекао је руководећи у управном одељењу за образовање Сплитско-далматинске жупаније Томислав Ђонлић.
У једној загребачкој основној школи кажу и да тенденција раста постоји још од пандемије.
„Оно што видимо када испитујемо децу јесте да недостају језичке предвештине, то су вештине које су детету потребне за несметан развој читања и писања. Недостаје им емоционална и социјална зрелост“, истакла је Ива Линић Козина, едукативни рехабилитатор из ОШ „Иван Цанкар“.
У Загребу је број неуписаних последњих година око 900. Има деце са тешкоћама у развоју, али и оне са недостатком очекиваног физиолошког развоја.
„Имају неразвијену графомоторику, имају одређене емоционалне показатеље да не могу да се одвоје од родитеља, што је видљиво већ на тестирању које се спроводи у школи и школској амбуланти“, рекла је др Вера Мусил, специјалиста школске медицине.
„Све чешће примећујемо да деца имају потешкоћа у изражавању својих мисли. Смањен фондречи. Једноставно, деца више немају капацитет да се језички изражавају као некада и мислим да је то озбиљан проблем са којим ћемо морати да се бавимо“, рекла је Катарина Павичић Докоза, директор поликлинике „Суваг“.
Треба узети у обзир да је дијагностика данас много боља него што је била. Када се донесе одлука о одлагању уписа, родитељима се увек препоручује третман који би требало да помогне детету да се припреми за школу, пише Дневник.хр.
„Ова друштвена и емоционална незрелост, овај раст и развој је чудо у том узрасту. Прође јако брзо, мислим годину дана, када се одложи школа, за годину дана добијеш сасвим друго дете, када дођу на преглед“, истакала је Вера Мусил.

Родитељи понекад траже одлагање

Ту је и чињеница да родитељи траже одлагање и да родитељи не препознају проблем на време. Проблем је и превелики притисак на логопеде, којих има мањак. У поликлиници „Суваг“ чекају на преглед.
„Зависи о каквом је поремећају реч. Немају сви поремећаји исту листу за укључивање у терапије. За неке је дуже, за некога краће. Некакав просек је шест до осам месеци за укључивање у терапије“, рекла је Катарина Павичић Докоза.
У струци се надају да ће и закон о логопедији, који би Хрватска ускоро требало да добије, решити нека питања.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала