00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
07:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
16:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 24.01.2022
КУЛТУРА
Рубрика која прати културне феномене и догађаје, ствараоце и личности који својим делом креирају савремену културну сцену у земљи и у свету.

Откривена још једна тајна чувене „Мона Лизе“

© AP Photo / Remy de la MauviniereПредставници медија окупљају се око Мона Лизе у музеју Лувр у Паризу
Представници медија окупљају се око Мона Лизе у музеју Лувр у Паризу - Sputnik Србија, 1920, 16.10.2023
Пратите нас
„Мона Лиза“, ремек-дело Леонарда да Винчија, познато је као слика која је скривала многе тајне. Од начина сликања до боја које су коришћене, али чини се да су научници открили још једну његову тајну – ретко хемијско једињење у боји.
Како наводе француски и британски научници у студији објављеној у часопису „Еј-Си-Ес Пабликејшнс“, њихова анализа микро узорка основног слоја боје открила је јединствену мешавину високо сапонификованих уља (уља у комбинацији са базама) и високог удела олова и бели оловни пигмент коме недостаје церусит.
Поред тога, открили су ретко једињење звано плумбонакрит, једињење које је стабилно само у алкалном окружењу првог слоја боје. Научници истичу да је ово потврда да је Да Винчи користио прах оловног оксида за згушњавање и сушење боје.
Истичу да је ретко једињење основног слоја било другачије у рецептури уљане боје, што указује на то да је Да Винчи намеравао да припреми густу боју за покривање дрвене плоче на којој је била насликана Мона Лиза.
Али то није једино откриће које је изненадило научнике и историчаре уметности. Поред плумонакрита, откривено је и једињење шанонит, што је први такав случај у историјској слици. Иако је и сам Да Винчи у својим белешкама помињао своје рецепте за боје, оне нису биле прецизне нити су откриле која једињења је користио приликом мешања боја.
Како истичу у студији, ова открића су пружила драгоцене нове увиде у сликарске методе и материјале Леонарда да Винчија.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала