https://sputnikportal.rs/20231101/od-danas-obavezna-zimska-oprema-1163168682.html
Од данас обавезна зимска опрема за аутомобиле
Од данас обавезна зимска опрема за аутомобиле
Sputnik Србија
Возачи у Србији од данас имају законску обавезу да на возилу буду постављене гуме за зимску употребу, уколико је на коловозу снег, лед или поледица. 01.11.2023, Sputnik Србија
2023-11-01T07:15+0100
2023-11-01T07:15+0100
2023-11-01T07:15+0100
друштво
друштво
србија – друштво
гуме
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0b/04/1145650895_0:103:2163:1319_1920x0_80_0_0_226cdb9fa9e23852ea0f2e0dfaa6cb3e.jpg
Та обавеза траје до 1. априла.Агенција за безбедност саобраћаја подсетила је да су пнеуматици за зимску употребу препоручљиви и када су коловози суви, ако су температуре ниже од седам степени.На овим температурама, пнеуматици за летњу употребу губе своју најважнију карактеристику - добро пријањање, а њихов зауставни пут приликом кочења је и до два пута дужи од уобичајеног трага који остављају пнеуматици за зимску употребу, саопштила је данас Агенција за безбедност саобраћаја.На пнеуматицима за зимску употребу дубина газећег слоја (шара пнеуматика) мора бити минимум 4мм.Шаре пнеуматика за зимску употребу су тако обликоване да спречавају задржавање снега и појаву „аквапланинга“.Већа дубина канала на шарама пнеуматика за зиму главни је разлог зашто чак и најјефтинији пнеуматици за зимску употребу имају четири пута боље пријањање него пнеуматици за летњу употребу.У периоду замене пнеуматика, потребно је пнеуматике за зимску употребу поставити на све точкове.Постављање пнеуматика за зимску употребу само на погонску осовину може битно утицати на управљање и стабилност возила.Пнеуматике старије од пет година је потребно детаљно контролисати једном годишње, односно најбоље је приликом редовне промене са летњих на зимске и обратно.Изван насељених места, обавезно је у пртљажнику имати ланце или друга средства за повећање тракције, а када је снег на коловозу, ланци се монтирају на погонске точкове и то на оним саобраћајницама где је означена обавезна употреба.У насељеним местима, возила не морају бити опремљена ланцима. У зимској опреми аутобуса и теретних возила обавезна је још и лопата за снег.Само податак да је клизав коловоз због временских прилика у јануару, новембру и децембру прошле године утицао на девет смртних исхода и скоро 250 повреда у саобраћајним незгодама, довољно говори колико је важно поштовање свих саобраћајних прописа.Према Закону о безбедности саобраћаја на путевима, возач је у обавези да у саобраћају на путу поседује зимску опрему и користи на прописан начин, у супротном предвиђена је новчана казна.АБС апелује на возаче да прилагоде вожњу условима саобраћаја и стању пута и буду опрезни током вожње, нарочито у зимским условима.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0b/04/1145650895_77:0:1836:1319_1920x0_80_0_0_bc30f979a828fbd2525581ecafedd4d9.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
друштво, србија – друштво, гуме
друштво, србија – друштво, гуме
Од данас обавезна зимска опрема за аутомобиле
Возачи у Србији од данас имају законску обавезу да на возилу буду постављене гуме за зимску употребу, уколико је на коловозу снег, лед или поледица.
Та обавеза траје до 1. априла.
Агенција за безбедност саобраћаја подсетила је да су пнеуматици за зимску употребу препоручљиви и када су коловози суви, ако су температуре ниже од седам степени.
На овим температурама, пнеуматици за летњу употребу губе своју најважнију карактеристику - добро пријањање, а њихов зауставни пут приликом кочења је и до два пута дужи од уобичајеног трага који остављају пнеуматици за зимску употребу, саопштила је данас Агенција за безбедност саобраћаја.
На пнеуматицима за зимску употребу дубина газећег слоја (шара пнеуматика) мора бити минимум 4мм.
Шаре пнеуматика за зимску употребу су тако обликоване да спречавају задржавање снега и појаву „аквапланинга“.
Већа дубина канала на шарама пнеуматика за зиму главни је разлог зашто чак и најјефтинији пнеуматици за зимску употребу имају четири пута боље пријањање него пнеуматици за летњу употребу.
У периоду замене пнеуматика, потребно је пнеуматике за зимску употребу поставити на све точкове.
Постављање пнеуматика за зимску употребу само на погонску осовину може битно утицати на управљање и стабилност возила.
Пнеуматике старије од пет година је потребно детаљно контролисати једном годишње, односно најбоље је приликом редовне промене са летњих на зимске и обратно.
Изван насељених места, обавезно је у пртљажнику имати ланце или друга средства за повећање тракције, а када је снег на коловозу, ланци се монтирају на погонске точкове и то на оним саобраћајницама где је означена обавезна употреба.
У насељеним местима, возила не морају бити опремљена ланцима. У зимској опреми аутобуса и теретних возила обавезна је још и лопата за снег.
Само податак да је клизав коловоз због временских прилика у јануару, новембру и децембру прошле године утицао на девет смртних исхода и скоро 250 повреда у саобраћајним незгодама, довољно говори колико је важно поштовање свих саобраћајних прописа.
Према Закону о безбедности саобраћаја на путевима, возач је у обавези да у саобраћају на путу поседује зимску опрему и користи на прописан начин, у супротном предвиђена је новчана казна.
АБС апелује на возаче да прилагоде вожњу условима саобраћаја и стању пута и буду опрезни током вожње, нарочито у зимским условима.