https://sputnikportal.rs/20231113/sad-je-sve-opet-nase-arapska-kompanija-odletela-iz-srbije-1163713493.html
Сад је све опет наше: Арапска компанија одлетела из Србије
Сад је све опет наше: Арапска компанија одлетела из Србије
Sputnik Србија
Српска авио-компанија нема премца у читавом региону, што је једна од позитивнијих тековина привредног опоравка земље. Многе авио-компаније упале су у кризу... 13.11.2023, Sputnik Србија
2023-11-13T20:07+0100
2023-11-13T20:07+0100
2023-11-13T20:07+0100
економија
србија – економија
србија – друштво
ер србија
етихад
уае
бојан станић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/110931/21/1109312179_28:0:2750:1531_1920x0_80_0_0_ee126c6b5eb349cf6da45b8e08e055fc.jpg
Србија је од данас власник сто одсто акција те авио-компаније. Држава је преузела удео власништва од Етихад ервејза који је био сувласник домаће компаније од 2013. године. Закључењем споразума по којем Србија преузима преосталих 16,42 одсто акција авио компаније Ер Србија од Етихад ервејза, компанија је у потпуности прешла у власништво државе.Иако Ер Србију описује као компанију без конкуренције на нашим просторима, као и тековину економског успона Србије, помоћник директора Сектора за стратешке анализе у Привредној комори Србије Бојан Станић, сматра да би ту тековину требало додатно унапредити.Станић подсећа да се губитком пословног партнера ставио велики трошак на рачун Србије, будући да је она сада једини власник Ер Србије. На држави је сада одговорност одржавања конкурентности компаније, финансирања, праћења и управљања.Чему разлаз?Станић верује да су разлози за прекид пословне сарадње Ер Србије и Етихада чисто економски и претпоставља да је до њих дошло након кризе узроковане пандемијом корона вируса. Он објашњава да су тада скоро све авио-компаније ушле у кризу, да су летови били значајно ограничени, а да је за многе било и проблема са ликвидности компанија. Из овог разлога, долазило је до потребе да држава интервенише, како би се спасили национални авио-превозници.Етихад је постао сувласник Ер Србије 2013. године и у том тренутку одиграо кључну улогу и њеној трансформацији. Тада је Етихад ервејз преузео 49 одсто акција дотадашњег Јат ервејза, а 51 одсто акција остало је у власништву Србије.До преокрета је дошло када је на крају 2020. године Влада Србије донела одлуку о докапитализацији националне авио-компаније и повећала државно власништво са 51 на 82 одсто, док се удео Етихада смањио са 49 на 18 одсто.Станић објашњава да се авио-компаније удружују из простог разлога да би парирале све већој надолазећој конкуренцији која стиже од приватних компанија које се баве обезбеђивањем јефтиних летова за најразличитије светске дестинације.
https://sputnikportal.rs/20231113/republika-srbija-od-danas-vlasnik-100-odsto-er-srbije-1163682743.html
уае
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Милица Тркља
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0c/08/1147578765_566:0:2614:2048_100x100_80_0_0_d7db9fb3c09340c6e25dcf3fc21b5327.jpg
Милица Тркља
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0c/08/1147578765_566:0:2614:2048_100x100_80_0_0_d7db9fb3c09340c6e25dcf3fc21b5327.jpg
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/110931/21/1109312179_413:0:2454:1531_1920x0_80_0_0_efe03eaf72b73983bc05531c459b363e.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Милица Тркља
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0c/08/1147578765_566:0:2614:2048_100x100_80_0_0_d7db9fb3c09340c6e25dcf3fc21b5327.jpg
србија – економија, србија – друштво, ер србија, етихад, уае, бојан станић
србија – економија, србија – друштво, ер србија, етихад, уае, бојан станић
Сад је све опет наше: Арапска компанија одлетела из Србије
Српска авио-компанија нема премца у читавом региону, што је једна од позитивнијих тековина привредног опоравка земље. Многе авио-компаније упале су у кризу током пандемије корона вируса, што је можда и разлог растанка са партнерима из Етихада. Након попуњавања неопходне папирологије, Србија потпуно преузима власништво над Ер Србијом.
Србија је од данас власник сто одсто акција те авио-компаније. Држава је преузела удео власништва од Етихад ервејза који је био сувласник домаће компаније од 2013. године. Закључењем споразума по којем Србија преузима преосталих 16,42 одсто акција авио компаније Ер Србија од Етихад ервејза, компанија је у потпуности прешла у власништво државе.
Иако Ер Србију описује као компанију без конкуренције на нашим просторима, као и тековину економског успона Србије, помоћник директора Сектора за стратешке анализе у Привредној комори Србије Бојан Станић, сматра да би ту тековину требало додатно унапредити.
Станић подсећа да се губитком пословног партнера ставио велики трошак на рачун Србије, будући да је она сада једини власник Ер Србије. На држави је сада одговорност одржавања конкурентности компаније, финансирања, праћења и управљања.
Оно што је обавезујуће сада јесте да се квалитет превоза, безбедности и свих нових дестинација које су уведене, одржава на једном врло високом нивоу. То је нешто што представља Србију и што јој даје компаративну предност, како у погледу привлачења инвестиција, тако и у погледу функционисања наших компанија унутар земље, говори Станић за Спутњик.
Станић верује да су разлози за прекид пословне сарадње Ер Србије и Етихада чисто економски и претпоставља да је до њих дошло након кризе узроковане пандемијом корона вируса. Он објашњава да су тада скоро све авио-компаније ушле у кризу, да су летови били значајно ограничени, а да је за многе било и проблема са ликвидности компанија. Из овог разлога, долазило је до потребе да држава интервенише, како би се спасили национални авио-превозници.
Партнери из УАЕ се сада вероватно посвећују учвршћивању ликвидности сопствених компанија, самим тим је и разлог престанка сарадње вероватно искључиво економски. Не бих улазио у то да ли постоје икакви политички неспоразуми, пошто је та сарадња између арапских партнера и владе Србије била заснивана на једном условно речено стратешком политичком партнерству.
Етихад је постао сувласник Ер Србије 2013. године и у том тренутку одиграо кључну улогу и њеној трансформацији. Тада је Етихад ервејз преузео 49 одсто акција дотадашњег Јат ервејза, а 51 одсто акција остало је у власништву Србије.
До преокрета је дошло када је на крају 2020. године Влада Србије донела одлуку о докапитализацији националне авио-компаније и повећала државно власништво са 51 на 82 одсто, док се удео Етихада смањио са 49 на 18 одсто.
Станић објашњава да се авио-компаније удружују из простог разлога да би парирале све већој надолазећој конкуренцији која стиже од приватних компанија које се баве обезбеђивањем јефтиних летова за најразличитије светске дестинације.