Молекул кључан за развој живота можда је формиран на међузвезданом леду

© Фото : Pexels/Photo by eberhard grossgasteiger Звезде на ноћном небу
Звезде на ноћном небу - Sputnik Србија, 1920, 01.12.2023
Научници нуде нови увид у стварање кључних аминокиселина у свемиру, што указује на ванземаљске доприносе грађевним блоковима живота на Земљи. У хладним пространствима дубоког свемира, међу безброј звезда и планета, можда је настао кључни молекул за настанак живота.
Неки научници претпостављају да су аминокиселине, саставни део животних процеса на Земљи, на нашу планету стигле преко метеорита или астероида. Органски молекули, укључујући угљену киселину, примећени су у свемиру, али прецизни механизми њиховог настанка остају непознати.
Ралф Кајзер и његов тим са Универзитета Хаваји у Манои сада нуде нови увид у настанак кључне аминокиселине, карбаминске киселине, сугеришући да би се она могла формирати кроз реакције на леденим конгломератима молекуларних облака у бесконачном универзуму. Карбаминска киселина служи као основни прекурсор сложенијих једињења коа су природно присутна у различитим ензимима. Истраживање у вези са тим објављено је у часопису ACS Central Science.

Експерименталне симулације показале пут

У експерименталним симулацијама које одражавају екстремну хладноћу свемира, истраживачи су увели реактанте, угљен-диоксид и амонијак, у фрижидер који је достигао температуру од 5 келвина (-268 °Ц). Како се температура постепено повећавала, приметили су стварање карбаминске киселине на 62 К (-206 °Ц). Поред тога, амонијум карбамат, со важна за прераду урее, главне компоненте урина, појавио се на 39 К (-234 °Ц), подржавајући идеју да су градивни блокови живота можда стигли на Земљу из свемира.
Ови услови су у складу са онима који се налазе у молекуларним облацима који окружују новонастале звезде и планете, што указује на потенцијално порекло карбаминске киселине и амонијум карбамата на леденим површинама унутар тих регија.
Кајзер предвиђа да се ова једињења интегришу у метеорите или астероиде, а затим у наш соларни систем или друге звездане системе. Његов тим предвиђа да ће ова открића помоћи астрономима да идентификују ове аминокиселине у свемиру, користећи инструменте попут свемирског телескопа Џејмс Веб.
Откривши где се налазе ови молекуларни прекурсори и под којим условима могу да се формирају, можемо да предвидимо где би живот могао бити или би могао настати, тврди Кајзер, наглашавајући потенцијални утицај ових открића на наше разумевање космичког порекла живота, преноси Њу Сајентист.
Планета Јупитер и Сунце - Sputnik Србија, 1920, 30.11.2023